29Cze/20

29.06 Do widzenia, przedszkole

Temat dnia: Wakacyjne podróże – bezpieczeństwo.

  1. Bezpieczne wakacje – rodzic rozmawia z dzieckiem na temat odpowiedniego zachowania nad wodą lub w górach. Rozwijanie u dziecka umiejętności wnioskowania, logicznego myślenia oraz argumentowania.
  2. „Przejdź bezpiecznie” – zabawa ruchowa. Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz umiejętności zróżnicowania w przestrzeni. Utrwalenie nazw kolorów nie tylko podstawowych w języku polskim i języku angielskim.
  3. DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE PDF Drukuj Email

    1. Gdy szedł wrzesień przez zielony las

    W deszczu z parasolem,

    Wszystkie dzieci wtedy

    Pierwszy raz, witały przedszkole.

    Ref. Podajemy ręce do zabawy w kole

    przy naszej piosence witamy przedszkole

    oraz naszą panią, lalki, piłki misie

    witamy już dzisiaj witamy!

    2. Przyszła zima, zagrał mroźny wiatr

    Gwiżdże już po polach.

    Sypnął śniegiem, pozostawił ślad

    W drodze do przedszkola.

    3. Już jaskółka, biało-czarny ptak

    Gniazdo ma w stodole.

    Wkoło zieleń. To już lata znak

    Czas żegnać przedszkole.

  4. Rozmowa rodzica na temat piosenki. W jakim miesiącu dzieci witały przedszkole? Jakie pory roku zostały ujęte w wierszu? W jaką zabawę dzieci bawiły się z swoją Panią w sali?
  5. „Nasze zabawy” – zabawy muzyczno – ruchowe. Utrwalenie poznanych zabaw ruchowych w ciągu całego roku szkolne (inwencja twórcza rodzica).
25Cze/20

26. 06 W górach

Temat dnia : W górach.

    1. „Idź za przewodnikiem” – zabawa dydaktyczna. Rodzic pokazuje dziecku różne ilustracje oraz obrazki związane z krajobrazem górskim (YouTube). Następnie tłumaczy dziecku, że podczas spacerów po górach trzeba się trzymać wydzielonych szlaków oraz jak, to jest możliwe osoby, która doskonale zna góry i wie jak się po nich poruszać i gdzie tzw. spacer z przewodnikiem.
    2. „Przekładanie kamieni” – zabawa ruchowa z piłką. Usprawnienie zręczności rzutu oraz chwytu. Rodzic siada z dzieckiem na dywanie, a następnie bierze do ręki piłkę. Po chwili zaczyna kulać ją od siebie do dziecka – pociecha powtarza po rodzicu dane czynności. Następnie rodzic wstaje  i rzuca delikatnie piłkę do dziecka w miarę możliwości dziecko odrzuca piłkę. Kolejna czynność, to rodzic ma swoją piłkę, a dziecko swoją. Następnie rodzic kula piłkę po między nogami – dziecko powtarza daną czynność za rodzicem.  Unosi nad głową, podaje z ręki do ręki, a dziecko w miarę możliwości powtarza dane zadania. Dziecko ćwiczy położenie danych przedmiotów w przestrzeni np. piłka za tobą, przed tobą, obok ciebie, nad tobą itp…
    3. Zabawa matematyczna pt. „Ile jest zbiorów?”. Rodzic rozkłada jeden rodzaj klocków na dywan, a zadaniem dziecka jest je posegregować według danej cechy np. kształtu czy koloru (max 10 sztuk klocków w jednym zbiorze). Dziecko przelicza w języku polskim i języku angielski, a także utrwala nawy kolorów (orange, red, blue, yellow, green, violet) oraz wielkości – big, small (w języku polski i języku angielskim).
    4. „Marsz po linie”- zabawa rozwijająca koordynacje wzrokowo – ruchową. Rodzic rozkłada na dywanie przed dzieckiem dość gruby sznurek, a zadaniem dziecka jest przejść po nim nóżka, za nóżką – stopa za stopą – ćwiczenie równowagi.
    5. Praca plastyczna pt. „Wysokie góry”. Rodzic wręcza dziecku farby oraz kartkę białą A4 i prosi, aby dziecko usiadło do stołu. Zadaniem dziecka jest na malowanie z pamięci krajobrazu górskiego – inwencja twórcza dziecka.
25Cze/20

25.06 Przy ognisku

Temat dnia : Przy ognisku.

  1. Rodzic pokazuje dziecku różne ilustracje przedstawiające określone sposoby biwakowania np. spanie pod namiotem w lesie przy jeziorze – łowienie ryb, na plaży przy morzu oraz w górach.
  2. „Budowanie na biwaku” – rozwijanie percepcji wzrokowej dziecka. Rodzic opowiada dziecku o zasadach bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas pobytu  np. w lesie lub nad morzem. Rodzic uświadamia dziecko, że zabawa nad wodą jest niebezpieczna i że zawsze trzeba słuchać rodziców – nie wolno się oddalać.
  3. Praca plastyczna pt. „W drodze na biwak”. Rodzic wręcza dziecku kredki oraz białą kartkę A4. Zadaniem dziecka jest narysowanie tego, co zdążyło zapamiętać podczas rozmowy z rodzicem. Rysowanie z pamięci oraz rozwijanie logicznego myślenia i kreatywności.
  4. Zabawa konstrukcyjna pt. „Babki z piasku”. Rodzic wysypuje dziecku dowolne klocki na dywan, a zadaniem dziecka jest zbudowanie trzech budowli – małej, średniej i wysokiej. Po zakończonym zadaniu dziecko stara się opowiedzieć rodzicowi, co przedstawiają jego budowle. Rozwijanie samodzielnych wypowiedzi dziecka na określony temat.
  5. „Żeby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała…” – zabawy rytmiczne z przysłowiem. Rozwijanie u dziecka poczucia rytmu (inwencja twórcza rodzica).
  6. „Sokole oko” – rodzic rozsypuje na dywan dwa rodzaje klocków, a zadaniem dziecka jest je w odpowiedni sposób posegregować – dane zbiory np.według wielkości, koloru, kształtu oraz rodzaju.
  7. Spacer po okolicy w, której się zamieszkuje. Obserwacja przyrody oraz otoczenia.
24Cze/20

24. 06 Nad morzem

temat dnia : Nad morzem.

  1. Rodzic czyta dziecku wiersz pt. „Morze” autora D. Wawiłow. Rozmowa na temat treści wiersza.                                                                                                                                  Siedziały dzieciaki                                                                                                  na dworze                                                                                                              i kłóciły się,                                                                                                            jakie jest morze,                                                                                                    Kuba powiedział,                                                                                                    że słońce,                                                                                                              a Jędrek, że nie,                                                                                                    bo zielone.                                                                                                              A Baśka,                                                                                                                że są w nim meduzy                                                                                              i okręt,                                                                                                                    o taki duży,                                                                                                            i jeszcze raki w skorupie,                                                                                        A Bartek,                                                                                                                że dziewczyny są głupie,                                                                                        i jeszcze Filip powiedział,                                                                                      że jak się położyć nad morzem                                                                              i machać rękami,                                                                                                    i machać nogami,                                                                                                  to na piasku się zrobi                                                                                              orzeł.                                                                                                                      Poproszę tatę –                                                                                                      morze                                                                                                                    pójdzie ze mną nad morze.                                                               Rodzic zadaje pytania: Jakie jest morze według dzieci z wiersza? Jakie jest morze według was? Jak myślicie co można robić nad morzem? Co robią dzieci? Co robią dorośli?
  2. „Wioślarze” – zabawa oddechowa. Rodzic pomaga dziecku, aby prawidłowo regulowało fazy oddechu. Ćwiczenia oddechowe pt. „Dmuchamy w wiatraczki”. Dziecko nabiera powietrza przez nos, a wydycha ustami.
  3. „Statki na morzu” – zabawa oriętacyjno – porządkowa. Rodzic rozkłada na dywanie kilka dowolnych zabawek, a zadaniem dziecka jest słuchać poleceń rodzica i w odpowiedni sposób, zgodny z tym co rodzic mówi ustawiać się w stosunku do danej zabawki np. proszę, aby dziecko stanęło obok laki, następnie za samochodem, przed piłką itp….Dziecko doskonali poruszanie się w przestrzeni i w odpowiedni sposób omija przeszkody.
  4. Zabawy dowolne rodzica z dzieckiem na świeżym powietrzu.
  5. „Tunel” – zabawa ruchowa z elementami rzutu do celu. Rodzic wręcza dziecku małą piłkę, a na dywanie układa kilka okrągów z klocków lub sznurka w różnej wielkości. A zadaniem dziecka jest trafić do celu – dziecku stara się rzucać piłką do celu. Rozwijanie logicznego myślenia oraz ćwiczenia cierpliwości. Dziecko się uczy, że nie zawsze wszystko morze prawidłowo wyjść za pierwszym razem.
  6. zajęcia relaksacyjne. Rodzic czyta ulubioną bajkę lub fragmęt ulubionego  opowiadania. Rozwijanie wyobraźni dziecka.
23Cze/20

23.06 Nad jeziorem

temat dnia : Nad jeziorem.

  1. „Mieszkańcy jezior” – rozmowa rodzica z dzieckiem na temat zwierząt i roślin, które możemy zauważyć, gdy wypoczywamy nad jeziorem. Rodzic pokazuje dziecku różne ilustracje, obrazki i zdjęcia nawiązujące do omawianych zagadnień.
  2. „Żabki w jeziorze” – zabawa oddechowa. Dziecko nabiera powietrza nosem, a wypuszcza ustami. Robi to synchroniczne i w taki sposób, że aż policzki stają się duże. Kilkukrotne powtórzenie zadania.
  3. „Wędrówka” – zabawa ruchowa. Dziecko siedzi na dywanie, a rodzic bierze do reki dowolny instrument muzyczny. Następnie rodzic zaczyna grać, a dziecko wstaje i zaczyna maszerować w równym tempie przy jednoczesnym unoszeniu kolan do góry. Następnie rodzic przestaje grać, a dziecko z powrotem siada na dywan,
  4. Praca plastyczna pt. „Wakacje nad jeziorem”. Rodzic podaje dziecku białą kartkę A4 oraz kredki. Zadaniem dziecka jest narysowanie z pamięci krajobrazu leśnego np. jeziora, łąki, kilka ptaków itp…(inwencja twórcza dziecka – rozwijanie logicznego myślenia oraz kreatywności).
  5. „Przejście przez rzekę”- zabawa z elementami skoku. Rodzic rozkłada na dywanie sznurek w różnych odległościach. A zadaniem dziecka jest to przeskoczyć. Dziecko uczy się cierpliwości i  że jeśli coś ci nie wyjdzie za pierwszym razem, to trzeba czynności powtórzyć.
  6. Zabawa matematyczna pt. „Policz żabki”. Rodzic rozkłada na dywanie klocki w kolorze zielonym, a zadaniem dziecka jest je podzielić na trzy duże zbiory, gdzie każdy z nich będzie zawierał do 10 zielonych klocków. Następnie rodzic będzie zabierał kilka klocków z danego zbioru. Zadaniem dziecka  będzie je przeliczyć, ile rodzic zabrał (przeliczanie w języku polskim języku angielskim).

 

22Cze/20

Język angielski 15.06- 29.06

Goodbye, goodbye
Goodbye friends!
Goodbye, goodbye
Goodbye friends!
It’s time to say GOODBYE!

But first…
Walk, walk, walk
Jump, jump, jump
Run, run, run
Stop..
Hop, hop, hop
Swim, swim, swim
Dance, dance, dance
Stop!
Goodbye, goodbye
Goodbye friends!
Goodbye, goodbye
Goodbye friends!
It’s time to say GOODBYE!

21Cze/20

Witamy wakacje 22. 06

Temat : Witamy wakacje.

Poniedziałek 22.06

  1. Rodzic w raz z dzieckiem przeglądają przewodniki, mapy i albumy związane z Polską. Poznanie i omawianie ciekawych miejsc, które warto zobaczyć – zwiedzić podczas wspólnych podróży. Wzbogacanie słownictwa. Rodzic potrzebuje: mapy i przewodniki po Polsce oraz zdjęcia z ciekawymi miejscami do których warto pojechać, aby poznać dokładniej  nasz kraj.  Rodzic zwraca szczególną uwagę na symbole znajdujące się na mapie np. szlaki, jeziora, góry i morze.
  2. Rodzic czyta dziecku wiersz pt. : „Letnie wakacje” oraz prowadzi rozmowę na temat tego, co dziecko zdążyło zapamiętać z treści .                                             Kiedy są wakacje                                                                                                   nie pada deszcz.                                                                                                   Możesz gdzieś wyjechać,                                                                                      Jeśli tylko chcesz.                                                                                                  Kiedy są wakacje –                                                                                                Morze, góry. las,                                                                                                    Gdzie tylko się znajdujesz,                                                                                    Miło spędzisz czas.                                                                                                Latem złociste promienie słońca                                                                            padają na ziemię,                                                                                                 patrz rozwiały się chmury!                                                                                    Morze – muszelki i piasek,                                                                                      lub łąka z lasem.                                                                                                  Warmia – czekają jeziora.                                                                                      Lato – już wyjechać pora.                                                                                    Rodzic zadaję pytania: O jakiej porze roku jest mowa w wierszu? Co można robić kiedy są wakacje ?
  3. Tworzenie mapy skojarzeń do słowa wakacje.  Potrzebujemy: duży karton, klej, mazak, mała karteczka i ołówek dal dziecka.                                                        Rodzic układa przed sobą duży karton. Prosi dziecko, aby w cieszy zastanowiło się , co dla nich oznacza słowo wakacje. Następnie wręcza dziecku małą karteczkę i ołówek i prosi o narysowanie obrazka – skojarzenia z słowem wakacje. Przykłady skojarzeń: plecak,  las, jagody, kajak, Bałtyk, muszla, palma, maliny, plaża, ryby, Tatry, ciupaga. Po chili rodzic prosi dziecko o podanie przykładów skojarzeń do słowa wakacje. Dziecko pokazuje swoją kartkę i nazywa swój obrazek, w miarę możliwości dzieli słowo na sylaby, opowiada o swoim skojarzeniu, a następnie nakleja kartę wokół opisu. Rodzic daje  dziecku swobody wybór z pośród wyrazów, ale minimum 4. Wszystkie te wyrazy, które dziecko wybierze i opisze własnymi słowami i rysunkiem rodzic przykleja na karton w ramach utrwalenia – rozwijanie pamięci wzrokowej u dziecka.
  4. Swobodna rozmowa rodzica z dzieckiem dotycząca planów wakacyjnych – gdzie dziecko chciało, by pojechać i co zobaczyć. Dziecko wypowiada się swobodnie na podstawie własnych doświadczeń lub skojarzeń z danym miejscem.
  5. Zabawa ruchowa pt. „Podróżujemy samochodem”. Rodzic bierze do ręki trzy klocki w kolorze pomarańczowym, czerwonym i zielonym. Następnie prosi dziecko, aby zwróciło szczególną uwagę na kolor klocka, który rodzic pokazuje. Rodzic mówi kolor zielony – czyli idziemy, dziecko zaczyna chodzić po dywanie. Następnie pokazuje klocek w kolorze czerwonym- czyli STOP, kiedy jest kolor pomarańczowy, to musimy się zatrzymać i poczekać na zmianę na określony kolor (kilkukrotne powtórzenie zadania).
  6. Zajęcia relaksacyjne – spacer rodzica z dzieckiem po okolicy miejsca zamieszkanie. Obserwacja przyrody.