19Wrz/18
wrzesien

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI – WRZESIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
Poznanie topografii przedszkola.
Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych: koło.
Kształtowanie orientacji przestrzennej- posługiwanie się pojęciami na , obok.
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne, zagadki słuchowe itp.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Znalezione obrazy dla zapytania wpadła gruszka do fartuszka

11Cze/18
images

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:CZERWIEC

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej; uświadamianie dzieciom ich praw oraz obowiązków.

Wdrażanie do samodzielności w codziennych sytuacjach oraz stosowania zasad kulturalnego zachowania się przy stole, w czasie uroczystości, w miejscach publicznych.

Wyrabianie poczucia odpowiedzialności za ład i porządek w najbliższym otoczeniu.

Rozwijane wrażliwości słuchowej jako przygotowanie do czytania i pisania.

Systematyczne rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych i umiejętności regulowania siły i długości fazy wydechowej.

Rozwijanie umiejętności porozumiewania się werbalnego i niewerbalnego.

Rozwijanie umiejętności związanych z porządkowaniem, klasyfikowaniem, przeliczaniem.

Rozwijanie umiejętności rozumienia i porządkowania zdarzeń przyczynowo-skutkowych i sekwencji czasowych.

Zachęcanie i motywowanie do codziennego pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i sprawności fizycznej.

Uświadamianie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia.

Rozwijanie orientacji w przestrzeni.

Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej jako warunku dobrego przygotowania do pisania i czytania.

Motywowanie do uczestniczenia w życiu rodziny.

Kształtowanie postawy szacunku i równości w odniesieniu do wszystkich ludzi bez względu na narodowość, wygląd, kolor skóry, płeć, itp.

 

WIERSZ „Czerwiec”

Bardzo lubię czerwiec,

A najbardziej za to,

Że to właśnie w czerwcu,

Zaczyna się lato

 

I nikt nie narzeka,

Że brzydka pogoda.

I pachną truskawki,

I można zjeść loda

 

Lubię go za słońce,

Które jasno świeci.

I za to, że w czerwcu

Święto mają dzieci.

 

 

PIOSENKA „każdy ma jakiegoś bzika”-Fasolki 


Kiedy wracam ze szkoły i otworzyć chcę drzwi,
już od progu dobiega zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem chomik chowa się w kąt.

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.

Kiedy smutno mi czasem, przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta: Nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem, chomik także da znać,
i od razu weselej, już zaczynam się śmiać.

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa

„Gitara dla komara”

 

Gdyby komary miały gitary,
To przez dzień cały chciałyby grać,
W lesie na łące dałyby koncert
I przy gitarach śpiewałby las.
Dzisiaj gitara jest dla komara,
Komar – przyjaciel, kumpel i brat.
Z nami pośpiewa, sfrunie na drzewa
I na gitarze w lesie nam gra.

Wszędzie słychać dźwięk gitary – zespół komarowy gra,
Komar młody, komar stary, każdy z nich gitarę ma.
Już od rana do wieczora płynie przy gitarze czas,
Na dąsanie dziś nie pora, fajnie na gitarze grać.

Gdyby komary miały gitary,
To na zabawie grałyby nam
W domu, na dworze, o każdej porze,
Z nami do rana chciałyby grać.
Dzisiaj gitara jest dla komara,
Dzieci spokojny mają dziś sen.
Komar na psoty nie ma ochoty,
Gdy przy gitarze mija mu dzień.

Wszędzie słychać dźwięk gitary…

Gdyby komary miały gitary,
To przez dzień cały…

Wszędzie słychać dźwięk gitary…

 

08Cze/18
pobrane (1)

Język angielski-czerwiec

Piosenki, których uczymy się w czerwcu:

Pack your suitcase

Ref.  Hey you, count with me:

five, four, three, two, one:

Summer starts- Whoopie!

Summer starts- Whoopie!

1.Pack your suitcase.

Pack it well.

What you need,

I can tell.

Pack your sun hat,

Hurry up!

Swimming trunks

and a map.

2.Pack your towel,

do it quick.

And your phone:

Click, click, click.

Pack your flip-flops,

the beach ball,

the sun cream

and that`s all.

We are going

We are going by plane, plane, plane.

We are going by train, train, train.

We are going by bus, bus, bus.

Hurry up, hurry up and catch us.

The sun is hot

1.The sun is round,

The sun is hot.

We build sandcastles,

We build a lot.

  1. The sun is round,

The sun is hot.

We play with the ball,

We play a lot.

  1. The sun is round,

The sun is hot.

We rest on the beach,

we rest  a lot.

 

Słownictwo:

pack-pakować się

suitcase- walizka

summer-lato

sun hat- kapelusz przeciwsłoneczny

swimming trunks- kąpielówki

map- mapa

towel- ręcznik

flip-flops- klapki

beach ball- pika plażowa

sun cream- krem z filtrem

sandcastles- zamki z piasku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

07Cze/18
images (21)

Założenia dydaktyczno – wychowawcze – Czerwiec

Założenia dydaktyczno- wychowawcze:

1. Zapoznanie z wybranymi środkami transportu wodnego, powietrznego i lądowego.

2. Obserwacja zmieniającego się otoczenia – środowiska.

3. Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.

4. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań proekologicznych.

5. Tworzenie okazji do odgrywania różnych ról w relacjach interpersonalnych.

6. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka.

7. Utrwalanie słówek,zwrotów oraz piosenek z CD pt. „The yellow bok”.

8. Wspieranie własnych przeżyć na drodze wielokierunkowej ekspresji.

 

Nauka piosenki:

Wakacyjna piosenka

1. Wyruszamy na wycieczkę górskimi szlakami

jeśli tylko masz ochotę,

ruszaj razem z nami.

Ref: Wakacje,wakacje to przygody czas,

na wakacje nasz zaprasza,

łąka, rzeka, las, łąka, rzeka, las.

2. Taki wyjazd z rodzicami

to wielka wyprawa,

zabierz plecak, czapkę z daszkiem,

bo to ważna sprawa.

Ref: Wakacje….

3. Z tatą będziesz łowić ryby,

jeździć na rowerze,

a na grzyby wczesnym rankiem

mama Cię zabierze.

Ref : Wakacje….

 

07Cze/18
23006443-cartoon-boy-and-girl-riding-orca-

Język Angielski – Czerwiec

Nauka piosenki

” It’s summer time”

It’s summer time, Again!

Time for fun,time for play.

It’s summer time, Hurray!

Let’s go far, far away.

It’s summer time,Goodbye!

Who is ready?High five!

Nauka słówek: 

lato- summer

plaża – beach

morze – sea

czas  na zabawę – time for fun

wakacje – holiday

pływać – swim

okulary przeciw słoneczne – sunglasses

ręcznik -towel

chodzić – walk

  • utrwalanie zwrotów w całodziennej zabawie: hello, good morning, good bye, bye, clean up, tide up toys, sit down, stand up, make a train, go to the toilet, wash hands, brush teeth, make a circle,
  •  utrwalenie znajomości piosenek na powitanie „hello, hello” na melodię „Panie Janie” i  „I can say hello”, I can say goodbye
  • -utrwalenie znajomości słówek dotyczących części ciała: legs, arms, fingers, face, head
  • – codzienna zabawa piosenkami i filmikami z programu Woow – the yellow book
06Cze/18
5316

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ– CZERWIEC

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ– CZERWIEC

Język Angielski

– utrwalenie umiejętności przeliczania w zakresie od 1 do 5

– utrwalenie znajomości piosenek na powitanie „hello, hello” na melodię „Panie Janie” i  „I can say hello”, I can say goodbye

– utrwalenie znajomości kolorów: red green yellow blue orange white

– utrwalenie znajomości słówek odnoszących się do warunków atmosferycznych: sunny (słonecznie), cold (zimno), warm (ciepło) spring (wiosna), summer (lato), clouds (chmury), rain (deszcz)

– wprowadzanie słówek związanych z latem, letnim wypoczykiem : morze (sea), plaża (beach), góry (mountains), jezioro (lake), chodzić (walk), pływać (swim),

– wprowadzanie słówek związanych z ubiorem letnim: koszulka z krótkim rękawem (t-shirt), sukienka(dress), spódniczka (skort), kapelusz (hat), okulary przecisłoneczne (sunglasses), krem do opalania (sunscreen), krótkie spodenki (short), kostium kąpielowy (swimsuit), ręcznik (towel)

– utrwalenie znajomości słowek związanych z następstwem dnia i nocy: słońce (sun), księżyc (moon), gwiazda (star), chmury (clouds), deszcz (rain), day (dzień), night (noc)

-utrwalenie znajomości słówek dotyczących części ciała: legs, arms, fingers, face, head

– utrwalanie zwrotów w całodziennej zabawie: hello, good morning, good bye, bye, clean up, tide up toys, sit down, stand up, make a train, go to the toilet, wash hands, brush teeth, make a circle,

– codzienna zabawa piosenkami i filmikami z programu Woow – the yellow book

06Cze/18
naklejki-motylek-mot001

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI TRZYLETNICH – CZERWIEC

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażanie do bezpiecznych zabaw podczas wakacji.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.