Miś Tedi- Edi w Krainie Talentów

Miś Tedi Edi  z  prywatnej szkoły  językowej Expert  English w Komornikach odwiedził naszych przedszkolaków w maju  i w listopadzie 2023 z okazji święta MISIA. Zabawa z bohaterem to piękna przygoda z językiem angielskim.

Dzięki dużemu zaangażowaniu rodziców i nauczycieli nasze przedszkole wygrało konkurs z TEDI i EDI .Zdobyta nagroda za zajęcie pierwszego miejsca sprawiło, że Tedi znów odwiedzi nasze przedszkole i w każdej grupie zabawi się z dziećmi.

02cze/23

Założenia dydaktyczno- wychowawcze czerwiec

Założenia dydaktyczno- wychowawcze:

– zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania

– rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych

– poznanie etapów powstawania ubrań bawełnianych, produkcji przetworów mlecznych

– wdrażanie do prawidłowych nawyków żywieniowych

– utrwalanie umiejętności matematycznych(przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach)

– poszerzanie wiedzy na temat sposobu powstawania ciasta oraz produktów z ciasta

– zapoznanie z zawodem piekarza

– utrwalanie wiadomości na temat lata

– poznanie sposobów na zachowanie wspomnień

– budzenie wrażliwości na otaczającą przyrodę

– poznanie zjawisk atmosferycznych występujących latem

– określanie właściwości  fizycznych lodu

– nauka obdarzania uwagą innych dzieci i osób dorosłych

– zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na wakacjach

– zapoznanie ze sztukę i folklorem góralskim oraz z cechami górskiego krajobrazu

– nauka planowania wydarzeń i pracy z kalendarzem

– wyrażanie ekspresji twórczej podczas zabaw plastyczno-technicznych

02cze/23

Założenia dydaktyczno- wychowawcze maj

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej

– zapoznanie z konstrukcjami wykonywanymi przez zwierzęta

– przeliczanie i tworzenie zbiorów

– klasyfikowanie według danej cechy

– kształtowanie umiejętności współpracy

– rozwijanie wyobraźni ruchowej i dźwiękowej

– utrwalanie stosunków przestrzennych

– poznanie źródeł wiedzy o świecie

– utrwalanie i poszerzanie wiadomości o środkach transportu

– poznanie charakterystycznych obiektów w innych krajach i ciekawostek o nich

– wyrażanie szacunki wobec innych dzieci podczas pracy w grupie

– rozwijanie chęci podróżowania i otwartości na inne kultury

– utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami

– przygotowywanie upominków dla najbliższych

– uświadomienie wartości, jaką jest rodzina

-zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci

– kształtowanie umiejętności budowania prawidłowej wypowiedzi

31maj/23

Założenia język angielski na miesiąc czerwiec

 

The summer project

 

Wprowadzenie

i aktywizacja słownictwa związanego z latem.

  • poznaje i utrwala słownictwo związane z latem
    w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych oraz sensorycznych
  • słucha piosenki o lecie The Summer Song i obrazuje jej treść ruchem
  • utrwala materiał leksykalny, tworząc letnią kompozycję na karcie pracy
summer; hot; bucket; spade.

 

 

31maj/23

Założenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc czerwiec 2023

Nowi Tropiciele

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI TRZYLETNICH – CZERWIEC

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zachęcanie do zachowań proekologicznych.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Poznanie różnych zawodów i funkcji społecznych.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Wdrażanie do bezpiecznych zabaw podczas wakacji.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.