13Lut/18
who has

I have, who has?

Zabawa z użyciem kart. Dzieci dostają karty z obrazkami produktów spożywczych. Gra ta to słownikowo obrazkowe domino, posiadamy obrazek np. z ryżem mówiąc I have rise, po czym zadajemy pytanie Who Has Orange? Osoba z pomarańczą mówi I have Orange, i zadaje pytanie z rzeczą przedstawioną na jego obrazku, i tak dalej zataczając koło J

13Lut/18
Cliprex

W dawnych czasach 12.02-16.02

W tym tygodniu odbywamy podróż do prehistorycznych czasów: rozmawiamy o tym, jak wyglądała wtedy Ziemia, rośliny i zwierzęta; w tym dinozaury. Dowiadujemy się, że węgiel i sól to pozostałości po dawnych czasach. Na filmikach edukacyjnych zobaczymy jak wyglądają kopalnie, będziemy dotykać najprawdziwszego węgla i robimy eksperyment w wydobywaniu soli z słonej wody. Odkryjemy tajemnice zawodu paleontologa i archeologa.

Poznamy liczbę 6. Przeliczamy elementy, dokładamy i zabieramy elementy ze zbioru tak, aby została ich dana liczba. Nauczymy się pisać cyfrę 6.

Poznamy literkę S jak smok lub samolot. Będziemy szukać tej literki zarówno na początku słowa, w środku i na końcu. Uczymy się czytać wyrazy z liter które już poznaliśmy O, A, L, M ,E, T, D, K, U, P, Y, B, N, S.

 

Propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

-zabawy w rozpoznawanie i nazywanie dinozaurów

-zabawy w wykopaliska- rozpoznawanie przedmiotów na podstawie dotyku

-zabawa w paleontologa czyli wyszukiwanie zabawek  w zamrożonej wodze

-zabawy matematyczne z przeliczaniem do 6

-zabawy słownikowe z używaniem liter, które są już dzieciom znane

11Lut/18
images (15)

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE: LUTY

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE: LUTY

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

Rozwijanie pamięci wzrokowej.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej; wyróżnianie pierwszej i ostatniej sylaby.

Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.

Tworzenie zbiorów czteroelementowych.

Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

Tworzenie improwizacji ruchowych, rytmicznych, itp.

Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej w zabawach paluszkowych, grafomotorycznych.

Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami najpierw, potem, na końcu.

Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem.

Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.

Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

 

Wiersz: „Gdzie ten luty”

Co się z tą pogodą stało?
W zimie wcale nie jest biało…
Gdzie ten luty, groźny, zły,
który szczerzył mrozu kły,
lecz, gdy humor dobry miał
na saneczkach z górki gnał?
I bałwanki lepił z nami,
szyby zdobił nam kwiatami
– miał pomysłów pełną głowę.
Ale na szczęście
– co najważniejsze –
wciąż daje… ferie zimowe!

Piosenki:

 Ufoludki na urlopie:

Na swym spodku prosto z Marsa

ufoludki przyleciały.

A wybrały naszą Ziemię,

bo tu urlop spędzać chciały.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy

niech posłucha sam,

jak śpiewają umba-bulba,

umba-bulba bam. (2x)

2. Już ognisko rozpaliły

na polance w leśnej ciszy,

a na biwak ufoludkom

wydał zgodę pan leśniczy.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (2x)

3. Pamiętały ufoludki,

by posprzątać las po sobie,

bo choć z Marsa są to wiedzą,

że dbać trzeba o przyrodę.

Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy… (4x)

 

”DINOZAURY”

Dinozaury się zebrały

churu chrupu churup chrup

Razem z dziećmi tańczyć chciały

Tupu tupu tup tup

Jak pięknie dzieci tańczą

Ja też tak chce

Na bal do dyskoteki

Zaproście mnie

Dzieci boją się i płaczą

Gdy któregoś z nas zobaczą

a my tylko tańczyć chcemy

Nie straszymy nie gryziemy

Tylko z Wami tańczyć chcemy

Nie drapiemy nie gryziemy wrrrrrr

Tupu tupu tup tup

Bardzo tańczyć nam się chce

churu chrupu churup chrup

choć waleczny jestem grzeczny

więc się nie bój nie zjem Cię Wrrr.

 

Chu chu ua (piosenka argentyńska, sł. pol. M. Tomaszewska)

chór: Ciu ciu ła, ła, ła,

ciu ciu ła, ła, ła, ciu ciu

ła, ła, ła, ciu ciu ła, ła, ła.

solista: Kompanija!

chór: Kompanija!

solista: Ręce w przód!

chór: ręce w przód!

ściśnij pięści,

kciuki w górę,

kciuki w dół,

głowa w chmury,

kuper wypięty,

na zewnątrz pięty,

język wyjęty.

11Lut/18
depositphotos_102905228-stock-photo-cartoon-scene-with-weather-winter

Założenia wychowawczo – dydaktyczne -Luty

Założenia wychowawczo – dydaktyczne – Luty

  1. Tworzenie okazji do odgrywania rożnych ról w relacjach interpersonalnych
  2. Umożliwianie dziecku ekspresji spostrzeżeń przeżyć i uczuć w różnych formach działalności z zastosowaniem werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu
  3. Wzbudzanie zainteresowaniem obrazem (ilustracją)
  4. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia oraz umiejętność skupienia uwagi
  5. Poznawanie rzeczy- wartości przyrodniczych oraz obserwacji zmieniającej się przyrody
  6. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych ( Trójkąta i koła)
  7. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia
  8. Utrwalanie w j.;polskim i j.angielskim poszczególnych nazw części ciała
  9. Codzienna praca z programem ” Wow” The yellow book

Nauka piosenki Tupu, tup, po śniegu
1.Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem

Ref.Tupu, tup po śniegu
Dzeń, dzeń, dzeń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x

2.Kraczą głośno wrony
Marzna nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup…

3.Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.

Ref. Tupu, tup…

Piosenka – Zima

Pada, pada pada śnieg, ja zaczynam zaraz bieg

Ref. I obracam się wokoło z zimą tańczę dziś wesoło/2x

Zimno , zimno, zimno dziś mama kurtkę kupi mi

Ref.: I obracam się wokoło z zimą tańczę dziś wesoło/2x

Mrozek,mrozek, mrozek już w nosek szczypie wszystkich mróz

Ref.: I obracam się wokoło z zimą tańczę dziś wesoło/2x

05Lut/18
5316

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZO-WYCHOWAWCZE GRUPA MOTYLKI LUTY– JĘZYK ANGIELSKI

– utrwalenie umiejętności przeliczania w zakresie od 1 do 5

– utrwalenie znajomości piosenki na powitanie „hello, hello” na melodię „Panie Janie”

– utrwalenie piosenki „Family fingers”

– Nauka piosenek – „Jump like a ball”, „My body”, „ Wash your face” wraz z pokazywaniem

– utrwalenie znajomości kolorów: red green yellow blue orange white

– utrwalenie znajomości słówek odnoszących się do warunków atmosferycznych: sunny (słonecznie), cold (zimno), snow (śnieg), winter (zima), clouds (chmury),

– utrwalenie słówek związanych z zabawami na dworze: sleigh (jazda na sankach), skiing (jazda na nartach), jazda na łyżwach (skating)

– utrwalenie słowek związanych z karnawałem, zabawami, walentynkami – mask (maska), donut (pączek), dance (taniec), stroje karnawałowe (carnival costiumes), bal (ball), heart (serce), love (miłość) itd.

-utrwalenie słówek My clothes związanych z zimą :boots (buty), jacket (kurtka), Gloves (rękawiczki), cap (czapka), scarf (szalik)

-utrwalenie słówek z częściami ciała: legs, arms, fingers, face, head

– utrwalanie zwrotów w całodziennej zabawie: hello, good morning, good bye, bye, clean up, tide up toys, sit down, stand up, make a train, go to the toilet, wash hands, brush teeth, make a circle,

– codzienna zabawa piosenkami i filmikami z programu Woow – the yellow book

05Lut/18
naklejki-motylek-mot001

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE LUTY GRUPA MOTYLKI

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy i wczesnej wiosny.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Uświadamianie następstwa dnia i nocy.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty,  pąki liściowe na drzewach.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów w zakresie 5
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Zaznajamianie dzieci z literaturą skierowaną do dzieci tj. bajki braci Grimm, Andersena itd.
  • Zaznajamianie z tradycjami karnawału w Polsce i w Wenecji
  • Utrwalanie znajomości piosenek i tańców z pokazywaniem znanych przez dzieci tj. a ram zam zam, praczki, woggie-boogie, kaczuszki
  • Rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej przy wspólnych zabawach muzycznych na bumbumrurkach
  • Rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej przy wspólnym śpiewaniu piosenek przy akompaniamencie gitary
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Nauka piosenek i pląsów.

Piosenka „Mam w swym serduszku”

Mam w swym serduszku dużo miłości, mam w swym serduszku dużo radości.

Dlatego innych nigdy nie biję, dlatego zawsze w zgodzie z każdym żyję.

Mama, tata kocha mnie, no bo dobrze o tym wie,

że jest ze mnie grzeczny zuch, i że dobry ze mnie druh.

Mam w swym serduszku chęć pomagania, mam w swym serduszku moc wybaczania.

Dlatego zawsze wszystkim pomogę, dlatego nigdy nic złego nie zrobię.

Mama, tata kocha mnie, no bo dobrze o tym wie,

że jest ze mnie grzeczny zuch, i że dobry ze mnie druh.

Śpiewające Brzdące – Nieznajomy

Stuk puk stuk puk ktoś stuka do drzwi

Puk puk puk puk otwórz proszę mi

Kto to, kto to, kto to może być

Nie wiem nie znam nie otworzę Ci

Bo tak jak w bajkach zdarzyć się może, że przyjdzie wilk o pewnej porze

Ty się pomylisz, że kogoś znasz otwierasz drzwi i problem masz

Śpiewające brzdące – Zaszło słonko za górami

  1. Zaszło słonko za górami, Księżyc już na niebie lśni.

Mruga gwiazdka gdzieś nad nami, Ziewam ja i ziewasz Ty.

Ref. A a a a a a a a, A a a a, a a a.

  1. Księżyc w nocy będzie czuwał, Byśmy mieli miłe sny.

Pod kołderką na poduszce, Zasnę ja i zaśniesz Ty.

Ref. A a a a a a a a, A a a a, a a a.

  1. Oczka same się skleiły, Więc dobranoc mówię Ci,

Miś pluszowy w kącie chrapie, Śpię już ja i śpisz już Ty.

Ref. A a a a a a a a, A a a a, a a a.

04Lut/18
winter-clipart-happy-winter-clipart-1

Język angielski – Luty

Nauka słówek związane z częściami ciała:

  • head – głowa
  • hand- ręka
  • face – twarz
  • fingers – palce u rąk
  • arms – ramiona
  • nose – nos
  • legs – nogi

Nauka piosenki: Little snowflake

Snowflake , snowflake
Little snowflake
Little snowflake falling from the sky
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Falling falling falling falling falling falling falling falling falling
Falling on my head

Snowflake , snowflake
Little snowflake
Little snowflake falling from the sky
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Falling falling falling falling falling falling falling falling falling
Falling on my nose

Snowflake , snowflake
Little snowflake
Little snowflake falling from the sky
Snowflake , snowflake
Little snowflake
Falling falling falling falling falling falling falling falling falling
Falling in my hand

Falling on my head
Falling on my nose
Falling in my hand

Snowflake , snowflake
Little snowflake

  • Utrwalanie piosenki „Snowman”
  • Codzienna zabawa piosenkami i filmikami z programu Woow – The yellow book

 

04Lut/18
large_winter-fun-title-33

Winter fun

zima

śnieg

płatki śniegu

kula śniegowa

anioł na śniegu

bałwan

sanki

narty

łyżwy

czapka

szalik

rękawiczki

kurtka

winter

snow

snowflakes

snowball

angel on the snow

snowman

sled

skis

skates

cap

scarf

gloves

jacket

 

04Lut/18
Zimowe zabawy na śniegu

Zimowe zabawy 5-9.02.2018

Temat tygodnia: ZIMOWE ZABAWY

Tematy dni: Zimowe ubrania; Bezpieczne zabawy; Moje ulubione zabawy na śniegu; Tłusty czwartek; Sporty zimowe;

Drodzy Rodzice,

w tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat sportów zimowych i bezpiecznych zabaw na śniegu. Zastanowimy się, dlaczego w zimie trzeba zakładać ciepłe ubrana i co to znaczy hartować organizm. Wspólnie stworzymy kodeks bezpiecznej zabawy. Poznamy różne dyscypliny sportów zimowych i nauczymy się je nazywać. Poznamy liczbę 5. się Będziemy się uczyć określać, który element jest pierwszy, a który drugi z kolei, ile jest elementów, będziemy dokładać i zabierać elementy ze zbioru tak, aby zostało 5 elementów. Będziemy się uczyć pisać cyfrę 5. W zabawach dydaktycznych będziemy rozwijać umiejętność klasyfikowania według dwóch i trzech cech. Będziemy próbować czytać wyrazy z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K, U, P, Y, B.

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

Zabawy utrwalające w pamięci kształt cyfry 5: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do cyfry 5, pisanie cyfry 5 po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry 5.

Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek.

Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.

Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

28Sty/18
5316

Założenia dydaktyczne – STYCZEŃ

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE GRUPA MOTYLKI – STYCZEŃ:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Uświadamianie następstwa pór roku.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
  • Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów w zakresie 5
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy; kontynuowania rytmów dwuelementowych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.
  • Nauka wierszyków i piosenek z okazji Dnia Babci i Dziadka

Wierszyki:

  • Witajcie kochani dziadkowie Pięknie się kłaniamy

Na występy zapraszamy

  • Wierszyk dla babci

 Życzę Tobie, Babciu miła, byś zawsze w życiu szczęśliwa była.
Życzę Ci, Babuniu, życia najdłuższego, pociechy, szczęścia i zdrowia dobrego!

  • Wierszyk dla dziadka

Dziś dzień Dziadku nie psocimy, tylko dobrze Ci życzymy.
Ty wybronisz nas od draki bośmy małe rozrabiaki.
Całujemy Cię serdecznie, żyj nam Dziadku długo wiecznie.

  • Życzenia dla babci i dziadka dziadka

Niechaj Dziadzio z babunią tak nam długo żyją,
póki komar i mucha morza nie wypiją.
A ty mucho, ty komarze, pijcie wodę powoli,
niech się Dziadzio z babcią nażyją do woli.

Piosenki:

  • Babciu droga babciu powiedz mi czy potrafisz zrobić to co my

My tupiemy tup, tup,tup teraz babciu ty to zrób/2x

Dziadku drogi dziadku powiedz mi czy potrafisz zrobić to co my

My klaszczemy raz dwa trzy teraz dziadku zrób to Ty/2x

Babciu droga Babciu powiedz mi, czy potrafisz zrobić to co my

My skaczemy raz, dwa, trzy teraz Babciu zrób to Ty/2x

Dziadku drogi dziadku powiedz mi czy potrafisz zrobić to co my

My całuski damy Ci, teraz dziadku daj nam Ty/2x

  • Pójdźmy Wszyscy do stajenki

Do Jezusa i Panienki
Powitajmy Maleńkiego i Maryję, Matkę jego/2x

  • Przybieżeli do Betlejem Pasterze

Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze

Chwała na wysokości, Chwała na wysokości a pokój na ziemi/2x

  • Zima

Pada, pada pada śnieg, ja zaczynam zaraz bieg

Ref. I obracam się wokoło z zimą tańczę dziś wesoło/2x

Zimno , zimno, zimno dziś mama kurtkę kupi mi

Ref.: I obracam się wokoło z zimą tańczę dziś wesoło/2x

Mrozek,mrozek, mrozek już w nosek szczypie wszystkich mróz

Ref.: I obracam się wokoło z zimą tańczę dziś wesoło/2x