11Gru/17
61d44-nOuiL._SL1000_

Przy świątecznym stole 11.12-15.12

W tym tygodniu omawiamy w jaki sposób pomagać rodzicom podczas świątecznych porządków oraz opiszemy jak wyglądają potrawy na wigilijnym stole.

Przyjrzymy się tradycyjnym potrawom oraz dowiemy się jak pomóc rodzicom w ich przygotowaniach. Klasyfikujemy rożne przedmioty ze względu na ich cechy,przeliczamy je i  porównujemy liczebność zbiorów. Czytamy globalnie taki wyrazy jak: bombka, lampa, choinka czy gwiazda. W temacie muzycznym zapoznajemy piosenkę o choince. W związku ze zbliżającymi się świętami mamy ręce pełne roboty 😉 Przygotujemy ozdoby na choinkę, które będziemy mogli powiesić w naszych domach.

pomysły na nasz wspólny czas w domu:

-wspólne przedświąteczne porządki, zaangażuj nas do tego a my chętnie wam pomożemy

-Wspólne gotowanie, pomożemy wam chętnie w gotowaniu i pieczeniu tylko powiedz nam co mam robić

-zabawy z przeliczaniem i ważeniem składników podczas wspólnego gotowania i pieczenia

-zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek

Mamo, Tato, spędźmy ten przedświąteczny czas razem 🙂

 

11Gru/17
IMG_20171206_143952

Angielski 11.12-15.12

 

Piosenka na ten tydzień 🙂

Nauczymy się takich słów jak:

świąteczny stół-christmas table

bombka-bauble

świąteczne dania- christmas dishes

bałwan-snowman

śnieżynka-snowflake

 

10Gru/17
ChristmasTree

Język angielski – Grudzień

Wprowadzanie słówek dotyczących zimy i Świąt Bożego Narodzenia:  

  • Santa Claus – Święty Mikołaj
  • Christmas tree- choinka
  • Snowflek- śniezynka
  • Winter – zima
  • December – Grudzień
  • Snowman – bałwan
  • Candle – świeczka
  • Christmas – Święta Bożego Narodzenia

Nauka piosenek:

Merry Christmas

  1. Merry Christmas

Merry Christmas

Merry Christmas

Merry Christmas

Merry Christmas to us all

Snowman

I am a snowman

standing all day long

I’ve got a nose

I’ve got two eyes / a mouth / a head

but no toes.

10Gru/17
pobrane

Założenia dydaktyczno – wychowawcze Grudzień

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze – Grudzień

  1. Wdrażanie dzieci do czynnego uczestniczenia w uroczystościach przedszkolnych- spotkanie z Mikołajem, jasełka, spotkanie Wigilijne
  2. Obserwowanie przygotowań do świąt
  3. Wykonywanie ozdób choinkowych
  4. Zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia
  5. Słuchanie kolęd i pastorałek
  6. Zachęcanie dzieci do samodzielności przy stole oraz w szatni
  7. Zaciekawienie i obserwowanie zmianami zachodzącymi w przyrodzie w związku ze zmieniającymi się porami roku( chłodno, zimno, krótszy dzień, pada śnieg, lód, itp)

Nauka i utrwalanie piosenek na jasełka:

 Mikołaj jedzie samochodem

  1. Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
    bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
    Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
    Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?2. Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
    a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
    Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
    Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Ding dong

  1. Ding dong ding dong spadł już śnieg
    pierwsza gwiazdka z nami jest
    jest ktoś taki ktoś kto chce
    właśnie dziś odwiedzić mnie
    miły starszy siwy Pan
    z wielkim workiem przyjdzie sam
    i dostaniesz to co chcesz
    dzisiaj jest magiczny dzień

Pójdźmy wszyscy do stajenki( pierwsza zwrotka)

  1. Pójdźmy wszyscy do stajenki, do Jezusa i Panienki.
    Powitajmy maleńkiego i Maryję, matkę jego.
    Powitajmy maleńkiego i Maryję, matkę jego.
09Gru/17
images

Język angielski- Grudzień

Piosenki, których uczymy się w grudniu:

Icy snowflakes

Snowflakes, snowflakes, icy snowflakes.

Snowflakes, snowflakes – turn around!

Snowflakes, snowflakes, icy snowflakes.

Snowflakes, snowflakes-touch the ground!

 

Snowman

I`m a snowman

standing all day long.

I`ve got a nose.

I`ve got two eyes /a mouth/ a head

But no toes.

 

Merry Christmas

We wish you  a merry Christmas!

We wish you a merry Christmas!

We wish you a merry Christmas

And a happy New Year!

 

Słownictwo:

snowman- bałwan

ice- lód

snowflakes- snieżynki

Christmas- Święta Bożego Narodzenia

wish- życzenie

New Year- Nowy Rok

 

 

 

 

 

05Gru/17
images (2)

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE  NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  • Świąteczne pocztówki
  • Zwierzęta zimą
  • Spotkanie przy wigilijnym stole
  • Świąteczne zwyczaje

 

 

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

 

Piosenki:

„Tupu, tup, po śniegu”

1.Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem
Ref.Tupu, tup po śniegu
Dzeń, dzeń, dzeń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /2x

2.Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Ref. Tupu, tup…

3.Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.

Ref. Tupu, tup…

„ Siedem reniferów”
1. Saneczkami, saneczkami
latam w górę, w dół.
I szybuję pod chmurami
dzieląc je na pół.

Ref. Bo mam odważnych siedem reniferów,
one prowadzą zaprzęg mój.
Z nimi przyjemnie jest tak latać
i góra, dół i góra, dół i góra, dół. (2x)

  1. Dzwoneczkami, dzwoneczkami.
    brzęczę dzyń, dzyń, dzyń,
    no i pędzę pod gwiazdami,
    a mój zaprzęg lśni.

Ref. Bo mam odważnych siedem reniferów,
one prowadzą zaprzęg mój.
Z nimi przyjemnie jest tak latać
i góra, dół i góra, dół i góra, dół. (2x)

„Mały bałwanek”  muz. i sł. Monika Majewska

 

Mały bałwanek, mały bałwanek, na jednej nodze stał.

Nadeszła zima, nadeszła zima, a on się ciągle chwiał.

 

Ref. Zima dmuchnęła śniegowym puszkiem, bałwanek chwieje się.

Śnieżek nadleciał, upadł pod brzuszkiem, bałwanek śmieje się. /2x

 

Skacze bałwanek, skacze bałwanek, dwie śnieżne nóżki ma.

I przytupuje, i podskakuje, obroty robi dwa.

 

Ref. Zima dmuchnęła śniegowym puszkiem, bałwanek kręci się.

Śniegowe płatki wirują wkoło, bałwanek kłania się. /2x

 

Tańczy bałwanek, tańczy bałwanek, a w ręce miotłę ma.

Masuje brzuszek, masuje brzuszek, głód w brzuszku marsza gra.

 

Ref. W koło wirują śniegowe płatki, bałwanek łapie je.

I coraz większy jest nasz bałwanek, bo śnieżek ciągle je. /2x

 

30Lis/17
pobrane

Animals in winter 4.12-8.12

Words for this week:

zima – winter
las – forest
zwierzęta – animals
niedźwiedź – bear
pszczoła – bee
borsuk –  badger
zając – hare
wilk – wolf
sarna – roe
ptak – bird
wróbel – sparrow
gil – bullfinch
sikorka – tit
gołąb – pigeon
wrona – crow
karmnik – feeder
ziarna – seeds

Song for this week: My firs little songs – One hungry bird

Znalezione obrazy dla zapytania my first little song

30Lis/17
logo-gaj

Zwierzęta zimą 4.12-8.12

Tematy dni: Zimowe śpiochy; Goście za oknem; Zimą w ulu; Mikołajki; Pomagamy zwierzętom;

Drodzy Rodzice,
w tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach zimą oraz o tym, jak pomóc im przetrwać tę trudną porę roku. Dowiemy się, które zwierzęta zasypiają na zimę. Porozmawiamy o dokarmianiu ptaków. Samodzielnie z ziaren zbóż i suszonych owoców zrobimy „ptasie smakołyki”, które zawiesimy w przedszkolnym ogrodzie. Porozmawiamy na temat pszczół i uli zimą, poznamy zawód leśniczego. Poszukamy oznak zimy w ogrodzie, zaobserwujemy zachowanie zwierząt. Będziemy naśladować zwierzęta podczas zabaw ruchowych, orientacyjno-porządkowych i przy muzyce klasycznej. Nauczymy się rozpoznawać odgłosy ptaków i czytać globalnie ich nazwy.
Będziemy klasyfikować zwierzęta według rodzaju, określimy ich liczbę, będziemy rozkładać liczbę określonych elementów tak, by w każdym zbiorze było ich tyle samo.
Poznamy literę u, U, jak ul lub Ula. Będziemy się uczyć wysłuchiwać głoskę u na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów.
Spotkamy się ze Świętym Mikołajem- Biskupem.

Również w tym tygodniu wszystkie dary, które zostały zebrane podczas zbiórki dla Schroniska dla zwierząt w Gaju, zostaną przekazane potrzebującym zwierzętom.
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
Wycieczka do lasu lub parku – szukanie oznak zimy i obserwowanie ptaków, nasłuchiwanie odgłosów, jakie wydają.
Wspólne dokarmianie ptaków – zbudowanie karmnika dla ptaków; systematyczne uzupełnianie pokarmu dla ptaków w karmnikach.
Włączenie się w akcję charytatywną na rzecz psów w schroniskach.
Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski u.
Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności liter u, U.
Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

28Lis/17
ang holidays

Christmas card 27.11-1.12

Słownictwo

poczta- post

listonosz-postman

kartka świąteczna-christmas card

święty Mikołaj- Santa Claus

Wróżka-fairy

czarodziej-wizard

czarny kot-black cat

szczęście-luck

pech-bad luck

oraz nauczymy się piosenki 🙂

28Lis/17
kartki-swiateczne-12123136_6730161221

Świąteczne pocztówki 27.11-1.12

W tym tygodniu rozmawiamy na temat kartek świątecznych oraz życzeń. Zastanowimy się z jakiej okazji składa się życzenia i w jaki sposób możemy to zrobić. Poznajemy historyjki obrazkowe na temat drogi jaką pokonuje list od nadawcy do adresata. Przybliżamy pojęcia takie jak skrzynka pocztowa, nadawca, adresat, listonosz. Sami będziemy układać życzenia i stworzymy kartki świąteczne z okazji zbliżających się Mikołajek.

W nocy z środy na czwartek wypada magiczna noc Andrzejkowa. Zapoznamy się zatem z wróżbami oraz sami będziemy próbować poznawać swoją przyszłość.

Poznamy literkę K, k jak koperta czy kot. Uczymy się wysłuchiwać głoskę k w różnych miejscach podanych wyrazów.

Oto nasze propozycje na spędzanie wspólnego czasu z dzieckiem 🙂

-wspólne tworzenie i ozdabianie kartek świątecznych, oraz wspólny spacer na pocztę w celu jej wysłania

-Wspólne oraz własnoręczne tworzenie prezentów z okazji Mikołajek (i Ty możesz być świętym Mikołajem 😉

-zabawy w słuchiwanie się głosek, zarówno tej nowe (k), jak i wcześniej poznanych