02Cze/17
sivvus_weather_symbols_1

Wydarzenia w czerwcu

ATRAKCJE w czerwcu 2017r.

1.06 – Międzynarodowy Dzień Dziecka:

– warsztaty kulinarne z panią Ksenią- przedstawicielem PYSZOT

– gry i zawody sportowe

3.06. – Piknik rodzinny

5.06. – Teatr rodzice Dzieciom- Spektakl dla dzieci „ W krainie krasnali’

5 – 14.06. podpisywanie przez rodziców umów na nowy rok szkolny i deklaracji wakacyjnych

13 i 22. 06. – zajęcia pokazowe z języka angielskiego

19.06. taneczne zajęcia pokazowe w grupie MOTYLKI

21.06. Uroczyste pożegnanie dzieci odchodzących do szkoły z grupy KWIATKI

23.06. Uroczyste pożegnanie dzieci odchodzących do szkoły z grupy NIEDŹWIADKI

26.06. Uroczyste zakończenie roku szkolnego i „ Przegląd Talentów Przedszkolnych”

26.06. o godz.18.00 Zebranie z rodzicami, którzy pierwszy raz zapisali dzieci do Krainy Talentów

28.06. Warsztaty kulinarne – drugie spotkanie

29.06. Innowacyjny Projekt pt: „Wielka Przygoda małego żółwika w Multikinie dla 6 i 7 latków z grup Kwiaty i Niedźwiadki

18Maj/17
dog_avatar

Angielski Maj – Niedźwiadki

Język angielski Maj NIEDZWIADKI

Zwroty:

I read a book

I get dressed

I wash my face

I get up

I eat dinner

It is warm In spring

It is hot In summer

It is cool In autumn

It is cold In winter

It is sunny

It is windy

It is snowing

It is cloudy

Utrwalenie nazw miesięcy:

January

February

March

April

May

Jule

July

August

September

October

November

Dicember

Słówka:

flower

Tulip

Lily

poppy

daisy

eye

nose

hand

skin

marth

skirts

dresses

sweaters

trousers

jacket

Schoen

Piosenki:

Family Finders…”

The Farmer In the Dell…”

Spring is here…”

Old MacDonald had a farm…”

Rain, rain go awal…”

11Maj/17
images

Angielski-Maj

Miesięczny plan języka angielskiego na maj.

Założenia:

Przygotowanie występu dla naszych kochanych rodziców:

Plan naszego występu:

Przywitanie – Song : Good morning, hello. How are you today? Have a nice day.

Zabawa z porami roku – Rhyme: Spring is green. Summer is bright. Autumn is yellow. Winter is white.

What is your favorite season? How many seasons do you know?

Zabawa z czasownikami ( wykonywanie poleceń )- Do what I say: jump like a ball, skip like a girl, sleep like a bear, dance like a doll, tie your shoe, kiss your mum, mop the floor, wash the dishes, water the plants.

Song: Jump like a ball.

Zabawa – Let’s count your fingers and toes.

Zabawa – Rhyme: Tick tock what a big clock. Let’s clean up.

Song : It’s time, clean up.

Zabawa z ksiażką – przymiotniki i kolory : What colour is box no 3 ?

Is it a big box? Yes, it is / No, it isn’t.

Song : Help my mummy.

Zabawa z dniami tygodnia – Rhyme: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday , Sunday.

What day is it today? tomorrow, the day after tomorrow, yesterday, the day before yesterday.

Haw many days of the week do you know?

Song: My daddy is strong.

Zabawa z alfabetem – Let’s spell. I spy with my little eye.

Song : Alphabet ROCK.

Numbers: 1-1000

Zabawa w zawody – Song : What about you and me?

Zabawa w miesiące – Rhyme: January, February, March ….

When is your birthday?

Song : My home.

Przewidywane efekty edukacyjne;

Dzieci będą mogły zaprezentować swoim rodzicom mały fragment wiedzy i umiejętności , które zdobyły na lekcjach.

Tematem przewodnim będzie rodzina .

Dodatkowo wplecione zostaną zabawy związane z : Dniami tygodnia,

Porami roku,

Miesiącami,

Zawodami,

Liczebnikami 1-1000,

Alfabetem i literowaniem.

03Maj/17
PeterM_Ladybug

Kwiatki – j.angielski – maj

Założenia z języka angielskiego

wdrażanie dzieci do umiejętnego liczenia w zakresie od 1 do 100;
powtarzanie i utrwalanie poznanych dotąd słów wierszy oraz piosenek
wdrażanie do operowania pytaniami i odpowiadania na nie bardziej złożonymi zdaniami:
Where is? Under, by, next to, in, on, I like, What am I cooking? Hide, seek , Where do you
live?
praca z programem WOW – utrwalanie i powtarzanie poznanego słownictwa, poznawanie
nowych pojęć oraz zwrotów.
Wdrażanie zakresu słów odpowiadających aktualnej tematyce zajęć dydaktycznych;
utrwalanie nazw zwierząt, owoców, warzyw i zwrotów związanych z gotowaniem;
utrwalanie poznanych oraz przyswajanie nowych słów wierszy oraz piosenek:
 On Safari
 Where is the spider?
 Where do you live?
 What am I Cooking?
What am i Cooking?
Eggs, sugar, flour and butter…
Oh hello. I’m looking for the ingredients to make something delicious for my friends!
Chorus;
Cooking. What am I cooking?
Cooking. What am I cooking?
Cooking. What am I cooking?
What am I cooking for my friends and me?
Mixing, mixing.
Mixing the ingredients for my friends and me.
Mixing, mixing.
Mixing the ingredients for my friends and me.
Chorus:
Pouring, pouring.
Pouring out the mixture for my friends and me.
Pouring, pouring.
Pouring out the mixture for my friends and me.
Chorus:Baking, baking.
Baking in the oven for my friends and me.
Baking, baking.
Baking in the oven for my friends and me.
Chorus:
Serving, serving.
Serving the cake for my friends and me.
Serving, serving.
Serving the cake for my friends and me.
Chorus:
Eating. What a lovely cake!
Eating. Such a lovely cake!
Eating. What a lovely cake!
I think I’ll keep it all for me!
On, In, Under, By Lyrics:
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
On.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
In.On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
Under.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
By.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
Bye bye!
Where do you live?
Monkeys lives in the junle (dzieci kreślą palcem linie przypominające lniany z
dżungli)
Fish live in the sea (otwartą dłonią rysują fale od gory do dołu)
Camels live in the dessert (opuszkami palców stukają po całej powierzchni pleców
rysując ziarna piastu na pustyni)
And where do you live ? (delikatnie muskają kark kolegi)
Lions live in the grassland (opuszkami palców rysują z dołu do góry linie imitujące
wysokie trawy)
Whales live in the sea (otwartą dłonią rysują fale od gory do dołu)
Penguins live on the South Pole (otwartymi dłońmi na przemian lekko uderzają o
plecy naśladując padający grad)And where do you live ? (delikatnie muskają kark kolegi)

28Kwi/17
snail

Wydarzenia w maju

ZAŁOŻENIA NA MAJ      snail

12 maja Dzień StrażakaWarsztaty ze strażakiem w przedszkolu
09 maja wycieczka do Muzeum Narodowego (Niedźwiadki i Kwiatki)
15 maja – Święto polskiej niezapominajki – kształtowanie w dzieciach pozytywnych uczuć oraz postawy przyjaźni i serdeczności.

– Gminny Konkurs Plastyczny „Mój bajkowy przyjaciel”

22- 26 maja – dzień Mamy i Taty w przedszkolu
29 maja wycieczka do Klimkowej Osady w Cichej Górze

11Kwi/17
eco_systemedic_green_butterfly

Motylki założenia dydaktyczne – kwiecień

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

DLA DZIECI TRZYLETNICH – KWIECIEŃ

 

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świat religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.

11Kwi/17
lemmling_Abstract_butterfly

Angielski Motylki – kwiecień

Plan miesięczny z języka angielskiego w grupie Motylki

Kwiecień

Wychowawca grupy: Ewelina Kufel

Całodzienna praca i zabawa z programem WOW.

I TYDZIEŃ : Dbamy o zdrowie

Singing a song “ Every Day”

Every day I wash my face,

I wash my face,

I wash my face.

Every day I wash my face,

So early in the morning.

Every day I wash my hands,

I wash my hands,

I wash my hands.

Every day I wash my hands,

So early in the morning.

Every day I brush my teeth,

I brush my teeth,

I brush my teeth.

Every day I brush my teeth,

So early in the morning.

Every day I eat my breakfast,

I eat my breakfast,

I eat my breakfast,

Every day I eat my breakfast,

So early in the morning

II TYDZIEŃ : Wielkanoc

Poznanie słownictwa związanego ze Świętami Wielkanocnymi.

Easter, Happy Easter!, Easter eggs, Easter bunny, Easter basket, tulips, chocolate bunny

Singing a song” Happy Easter “

Here comes the Easter bunny
Hop, hop, bunny
Here comes the Easter bunny, say hello! (x2)
Happy Easter (hop, hop)
Happy Easter (clap, clap)
Happy Easter (hop, hop, hop)
.

III, IV tydzień

UTRWALENIE WSZYSTKICH POZNANYCH SŁÓW I PIOSENEK W TYM MIESIĄCU

09Kwi/17
Pulcino

Wydarzenia w kwietniu

  1. Trwa rekrutacja dzieci do przedszkola na nowy rok szkolny.
  2. Dnia 7 kwietnia z okazji Dnia Służby Zdrowia nasze przedszkole odwiedzi stomatolog, który przekaże dzieciom najważniejsze informacje na temat higieny jamy ustnej
  3. Dnia 10 kwietnia jeden z rodziców z grupy kwiatki zorganizuje w tej grupie warsztaty kulinarne
  4. 11 kwietnia odwiedzi swoich kolegów Maja , która mieszka obecnie w Austrii.
  5. Dnia 11.04 jedna z mam grupy Motylki przywiezie żywego króliczka w klatce i opowie dzieciom o tym zwierzątku.
  6. 13 kwietnia  odwiedzi i obdaruje dzieci „ZAJĄCZEK” Tego dnia na udekorowanym stole będziemy spożywać śniadanie wielkanocne.W ramach zajęć odbędzie się ogólnoprzedszkolny  sportowy zajączek. Konkurencje i zabawy przygotują wszystkie panie.
  7. Dnia 20 kwietnia o godz. 16.30  dla rodziców dzieci DELFINKI odbędą się zajęcia pokazowe z tańców.
  8. Dnia 26 kwietnia o godz. 16.30 – zajęcia pokazowe z tańców dla rodziców z grupy NIEDŹWIADKI
  9. 26 kwietnia – cykliczny koncert pod tytułem Magia Marimby                                                                                                                                                                                                                                                                                           W dniach 19, 25, 26, 27, kwietnia dyżur nauczycieli  –  szczegóły na tablicy ogłoszeń
07Kwi/17
Teddy-bear-Pathed

Niedźwiadki : założenia dydaktyczne – kwiecień

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNE KWIECIEŃ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia w języku polskim i angielskim

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku – ich nazewnictwo w języku polskim i angielskim

  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

  • Rozwijanie słownika czynnego dziecka.

  • Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

  • Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.

  • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję po polsku i po angielsku

  • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

  • Zachęcanie do zakładania hodowli i prowadzenia obserwacji.

  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Propagowanie postawy pro ekologicznej.

  • Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.

  • Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.

  • Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

  • Zapoznanie z rolą, jaką pełni lekarz i inny personel medyczny w ochronie zdrowia i życia , rozumie różnicę pomiędzy chorobą a leczeniem i zna ich sposoby

  • orientuje się, że dobre samopoczucie ma związek ze zdrowiem

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Utrwalanie znajomości części ciała w języku polskim i angielskim

  • Utrwalanie znajomości części garderoby w języku polskim i angielskim

  • Całodzienne utrwalanie poprzez zabawę do płyty Cd i dvd The blue book

  • Zapoznanie z tradycjami Świąt Wielkiej Nocy