09maj/23

zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze – maj

 Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj:
• Wzbogacenie i usystematyzowanie wiadomości o środowisku przyrodniczym łąki i jej mieszkańcach.
• Kształtowanie empatycznego stosunku do świata przyrody i aktywnej postawy w celu jej chronienia.
• Poznanie roślin i zwierząt łąkowych objętych ochroną gatunkową.
• Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych.
• Doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych
• Uświadomienie wartości pobytu na świeżym powietrzu i przyjemności obcowania z naturą.
• Zdobywanie doświadczeń w planowaniu i realizacji zespołowego projektu albumu.
• Zapoznanie z różnymi gatunkami muzyki – od klasycznej po współczesną.
• Rozwijanie twórczej wyobraźni muzycznej podczas improwizacji rytmicznych, melodycznych, tanecznych i wokalnych.
• Wzbogacenie wiedzy o instrumentach muzycznych.
• Kształtowanie postaw społecznych zgodnych z uniwersalnymi wartościami, takich jak uczciwość, prawdomówność, szacunek.
• Budowanie w grupie atmosfery opartej na wzajemnym zaufaniu.
• Doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i okazywania uczuć.
• Przewidywanie skutków nieprawidłowych postaw i zachowań opartych na nieuczciwości.
• Dokonywanie oceny moralnej bohaterów literackich oraz korzystanie z pozytywnych wzorców zachowań.
• Wdrażanie do przestrzegania reguł gry oraz wzmacnianie odporności emocjonalnej w sytuacji przegranej.
• Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, zachęcenie do kultywowania zainteresowań, tradycji i zwyczajów.
• Uświadomienie własnej roli w rodzinie oraz wdrażanie do sumiennego wypełniania obowiązków domowych.
• Uświadomienie znaczenia aktywnych form spędzania wolnego czasu.
• Wdrażanie do pamiętania o najbliższych, zachęcanie do przygotowywania niespodzianek, wspólnego przeżywania ważnych chwil.

08maj/23

Założenia wychowawczo – dydaktyczne Maj

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej.

Wdrażanie do samodzielności i kulturalnego zachowania się.

Wyrabianie dbałości o ład i porządek.

Rozwijanie wrażliwości słuchowej za pomocą dźwięków z otoczenia, dźwięków wydawanych przez przedmioty, instrumenty oraz dźwięków mowy.

Usprawnianie narządów artykulacji.

Stwarzanie sytuacji umożliwiających dzieciom określnie wyniku dodawania i odejmowania oraz dostrzegania zmian.

Uświadamianie dzieciom sensu zdarzeń przyczynowo- skutkowych oraz umożliwianie przewidywania następstw.

Motywowanie do dbałości o sprawność fizyczną.

Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo sobie i innym.

Rozwijanie zainteresowań muzycznych i tanecznych.

Inspirowanie do działań plastycznych i konstrukcyjnych.

Rozwijanie zainteresowania światem roślin i zwierząt.

Kształtowanie postawy szacunku dla roślin i zwierząt.

Kształtowanie umiejętności przeliczania – poszerzanie zakresu liczenia; działanie na zbiorach; wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

Doskonalenie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.

Doskonalenie umiejętności wzrokowych – wyróżniania elementów na obrazku; łączenia przedmiotu z jego konturem, składania obrazka z wielu części, itp.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się zdaniami na temat sytuacji przedstawionej na obrazku – posługiwanie się czasownikami i przymiotnikami podczas opowiadania treści ilustracji.

Budzenie zainteresowania książką i czytaniem

Motywowanie do interesowania się życiem rodziny i uczestniczenia w nim.

02maj/23

Warsztaty przyrodnicze z jaszczurką.

24 kwietnia2023r przedszkolacy z KRAINY TALENTÓW mieli okazję poznać

życie i zwyczaje jaszczurki Agamy brodatej.

Pani Wiktoria opowiedziała o jaszczurce wiele ciekawostek.

Przeprowadziła zabawy manualno-dotykowe

i w ten sposób przybliżyła dzieciom świat przyrody.

27kw./23

Założenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc maj

 

Nowi Tropiciele

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI TRZYLETNICH – MAJ

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Zachęcanie do zachowań proekologicznych.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zachęcanie do domagania się czytania dzieciom książek.

Wdrażanie do opieki nad  zwierzętami domowymi.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy ze zwierzętami.

Poznanie mieszkańców łąki.

Wdrażanie do okazywania szacunku członkom rodziny.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Wdrażanie do pamiętania o bliskich z okazji różnych świąt.