13kw./23

zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze kwiecień

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze kwiecień

  1. 1.     Wiosenne powroty.
  2. 2.     Wielkanoc.
  3. 3.     Wiosna na wsi.
  4. 4.     Dbamy o przyrodę.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

DZIECKO:

  • Rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki.
  • Omawia życie pta­ków wiosną (budowanie gniazd).
  • Dolicza do podanej liczby elementów i odlicza od podanej liczby elementów (o jeden element więcej lub o jeden element mniej).
  • Wykonuje ćwiczenia ortofoniczne.
  • Wykonuje proste obliczenia na podstawie obrazków.
  • Tworzy przeczenia do podanych określeń przymiotnikowych.
  • Kończy rozpoczęte zdanie według własnego pomysłu.
  • Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
  • Uważnie słucha odgłosów przyrody.
  • Wie, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku.
  • Zakłada hodowlę rzeżuchy.
  • Poznaje symbole świąteczne.
  • Wskazuje różnice i podobieństwa między obrazkami.
  • Lepi jajka z masy solnej.
  • Uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych przy piosence.
  • Wie, jak można chronić przyrodę.
  • Wie, jak segregować śmieci.
  • Wyjaśnia, jak należy zachowywać się w lesie i dbać o niego.
  • Uczestniczy w zabawach twórczych z gazetami.
  • Reaguje w ustalony sposób na przerwę w muzyce.
  • Liczy na konkretach do 10
  • Rysuje po śladach.
  • Poznaje otoczenie za pomocą zmysłu węchu, rzeczy – za pomocą dotyku.
  • Dzieli kwiaty na cięte i doniczkowe.

Piosenka ,,Zielona wiosna”

  1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
    i coś do ucha sobie szeptały.
    Ref. Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,
    kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum. BIS
    2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie
    i do drugiego boćka klekoce.
    Ref. Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
    kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle. BIS
    3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
    i przetłumaczył na ptasie trele.
    Ref. Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
    ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
    Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
    wiosna, wiosna, jest już wśród nas.

 

 

05kw./23

Założenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc kwiecień

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI TRZYLETNICH – KWIECIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.

Zachęcanie do zachowań proekologicznych.

Zapamiętanie cech, nazw zwierząt, prac polowych typowych dla gospodarstwa wiejskiego.

Rozumienie wagi pracy rolnika.

Wdrażanie do rozumienia legend dotyczących Polski.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

04kw./23

Założenia dydaktyczno-wychowawcze kwiecień

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

– zapoznanie z życiem i pracą na wsi

– utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają

– kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury

– rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych

– utrwalanie kształtu poznanych liter

– zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi

– utrwalanie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów

– zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami

– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej

– zapoznanie z przyrządami do mierzenia

– kształtowanie poczucia empatii i troski

– doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

– rozwijanie zdolności wokalnych

– poznanie sposobów wzywania pomocy w razie nagłego wypadku

– rozwijanie umiejętności grafomotorycznych

– zapoznanie z pracą straży pożarnej, policjanta, lekarza

– rozwijanie sprawności fizycznej

– zapoznanie ze zdrowym stylem życia

– utrwalanie numerów alarmowych

– uwrażliwianie zmysłu dotyku poprzez zabawy techniczne i plastyczne

-wdrażanie do kulturalnego zachowania się wobec innych osób

-kształtowanie postawy patriotycznej

– zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami miast

 

 

02kw./23

Założenia wychowawczo – dydaktyczne Kwiecień

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Propagowanie postawy proekologicznej – szacunku i ochrony przyrody.

Kształtowanie szacunku dla ludzi wykonujących zawód pracownika służb komunalnych.

Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych –przełamywanie niechęci.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.

Uświadamianie sensu zdarzeń przyczynowo- skutkowych i umożliwianie przewidywania następstw.

Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie samogłosek w nagłosie; przelicznie sylab w słowie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie zainteresowania dziełami sztuki, tradycjami i obrzędami ludowymi swojego regionu.

Rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem zwierząt hodowlanych.

Kształtowanie umiejętności liczeni i działania na zbiorach.

Rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.

Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.

02kw./23

Założenia wychowawczo – dydaktyczne Marzec

Ogólnie cele wychowawczo-dydaktyczne:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Kształtowanie samodzielności w ubieraniu się.

Pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia i odporności.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku – wiosenne kwiaty, przyloty ptaków.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.

Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych zmian.

Kształtowanie umiejętności oceniania odwracalności wprowadzanych zmian na podstawie obserwacji.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe poszerzanie zakresu liczenia.

Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad podczas zabaw z regułami.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – dźwięki.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu – wyrażanie nastroju i charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.

Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.

Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu – zachęcanie do próbowania nowych potraw.

Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.

 

02kw./23

Założenia wychowawczo – dydaktyczne Kwiecień

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Propagowanie postawy proekologicznej – szacunku i ochrony przyrody.

Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych –przełamywanie niechęci.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.

Uświadamianie sensu zdarzeń przyczynowo- skutkowych i umożliwianie przewidywania następstw.

Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie samogłosek w nagłosie; przelicznie sylab w słowie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie zainteresowania dziełami sztuki, tradycjami i obrzędami ludowymi swojego regionu.

Rozwijanie umiejętności związanych z poznawaniem świata zwierząt ze szczególnym uwzględnieniem zwierząt hodowlanych.

Kształtowanie umiejętności liczeni i działania na zbiorach.

Rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów.

Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.