ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNE Z J. ANGIELSKIEGO REALIZOWANE PRZEZ WYCHOWAWCZYNIE
Poznajemy czasowniki: help my mummy, clean up, mop the floor, wash the dishes, water the plants, jump like a ball, dance like a doll, sleep like a bear, wash your face, brush your teeth, comb your hair, tie your shoe, kiss my mum.
Piosenka :A big clock, Clean up, Help your mummy, Jump like a ball, My body, My daddy, My family.
Poznajemy członków rodziny: daddy, mummy, grandpa, granny.
Części ciała: head, nose, knees, toes, chin, neck, tummy , back.
Słowa : on, in , under, next to, behind, table ,desk, bike, chair, car, train, plane.
Zabawa : Show me your knees, head, nose etc., Point your finger at your mummy, daddy, grandpa and granny.
Przewidywane efekty edukacyjne;
Dzieci będą umiały nazwać i pokazać poznane części ciała i członków rodziny.
Będą umiały wykonać polecenie związane z poznanymi czasownikami np.: mop the floor, wash the dishes etc.
Będą umiały wskazać części ciała i oraz wykonać polecenia typu: touch your nose, move your knees to the right, comb your hair, wash your hands, brush your teeth.
Będą umiały powiedzieć rodzicom i dziadkom „I love you”:).