ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNE Z J. ANGIELSKIEGO REALIZOWANE PRZEZ WYCHOWAWCZYNIE

Poznajemy czasowniki: help my mummy, clean up, mop the floor, wash the dishes, water the plants, jump like a ball, dance like a doll, sleep like a bear, wash your face, brush your teeth, comb your hair, tie your shoe, kiss my mum.

Piosenka :A big clock, Clean up, Help your mummy, Jump like a ball, My body, My daddy, My family.

Poznajemy członków rodziny: daddy, mummy, grandpa, granny.

Części ciała: head, nose, knees, toes, chin, neck, tummy , back.

Słowa : on, in , under, next to, behind, table ,desk, bike, chair, car, train, plane.

Zabawa : Show me your knees, head, nose etc., Point your finger at your mummy, daddy, grandpa and granny.

Przewidywane efekty edukacyjne;

Dzieci będą umiały nazwać i pokazać poznane części ciała i członków rodziny.

Będą umiały wykonać polecenie związane z poznanymi czasownikami np.: mop the floor, wash the dishes etc.

Będą umiały wskazać części ciała i oraz wykonać polecenia typu: touch your nose, move your knees to the right, comb your hair, wash your hands, brush your teeth.

Będą umiały powiedzieć rodzicom i dziadkom „I love you”:).