ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE STYCZEŃ

  1. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku: opady śniegu lub śniegu z deszczem, zmiany pogody, temperatury.
  2. Deklamowanie wierszy z zastosowaniem modulacji głosu
  3. Słuchanie i uczenie się wierszy i piosenek związanych z obchodami święta Babci i Dziadka. Przygotowywanie krótkich występów artystycznych dla zapraszanych gości z okazji ich święta.
  4. Okazywanie szacunku dla członków rodziny, kulturalne zachowanie się w domu rodzinnym i w przedszkolu.
  5. Opowiadanie w domu i wspólne przeżywanie różnych wydarzeń z życia przedszkolnego.
  6. Reagowanie na polecenia nauczycielki, przychodzenie na zbiórki, ustawianie się we właściwy sposób.
  7. Rozwijanie procesów poznawczych, ze szczególnym uwzględnieniem udziału w zabawach doskonalących umiejętność porównywania przedmiotów i dostrzegania ich pierwszoplanowych, wyraźnych cech zewnętrznych.
  8. Przyzwyczajanie dzieci do ubierania się w zależności od temperatury.
  9. Rozwijanie zainteresowań plastyczno-konstrukcyjnych.

 

Piosenka „Dla babci i dziadka”
1. Wyczaruję dla babuni
suknię z kropel rosy,
szal z obłoczków, wstążkę z tęczy
wplotę jej we włosy.
Ref.
Babciu, droga babciu,
to wszystko dla Ciebie.
Babciu, droga babciu,
bardzo kocham Ciebie.

2. Namaluję dziadziusiowi
rybek pełną rzekę,
koszyk grzybów, działkę z domkiem,
pieska na pociechę.
Ref.
Dziadziu, drogi dziadziu,
to wszystko dla Ciebie,
Dziadziu, drogi dziadziu,
bardzo kocham Ciebie.

PIOSENKA:  „Ri-ki-tan”

  1. Riki-tan, riki-tiki- tan dla babuni  kwiatki mam.
    Riki-tan, riki-tiki- tan dla kochanej babuni kwiatki mam.2. Riki-tan, riki-tiki- tan dziadziusiowi buzi dam.
    Riki-tan, riki-tiki-tan kochanemu dziadziusiowi buzi dam.3. Riki-tan, riki-tiki-tan dla was miejsce w sercu mam.
    Riki-tan, riki-tiki-tan dla was na zawsze  miejsce
    w sercu mam.

Gimnastyka rączek

słowa i muzyka: K. Kulikowska

  1. Jedna ręka, druga ręka,
    (dzieci pokazują jedną a następnie drugą rękę)
    Ręce dwie (klaszczą trzy razy)
    Jedna ręka, druga ręka,
    (ponownie pokazują ręce)
    Witają się. (wykonują gest powitania)

ref: Skrzyżowane i do przodu, w górę, w dół.
(dzieci krzyżują ręce na ramionach, wyciągają przed siebie, unoszą i opuszczają)
Jedna rączka, druga rączka, zakręcimy bączka.
(wyciągają do przodu raz jedną, raz drugą dłoń, wykonują młynek dłońmi)

  1. Kłócą się
    3. Wspinają się
    4. Myją się
    5. Żegnają się

(dzieci bawią się analogicznie do pierwszej zwrotki