ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE STYCZEŃ
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku: opady śniegu lub śniegu z deszczem, zmiany pogody, temperatury.
- Deklamowanie wierszy z zastosowaniem modulacji głosu
- Słuchanie i uczenie się wierszy i piosenek związanych z obchodami święta Babci i Dziadka. Przygotowywanie krótkich występów artystycznych dla zapraszanych gości z okazji ich święta.
- Okazywanie szacunku dla członków rodziny, kulturalne zachowanie się w domu rodzinnym i w przedszkolu.
- Opowiadanie w domu i wspólne przeżywanie różnych wydarzeń z życia przedszkolnego.
- Reagowanie na polecenia nauczycielki, przychodzenie na zbiórki, ustawianie się we właściwy sposób.
- Rozwijanie procesów poznawczych, ze szczególnym uwzględnieniem udziału w zabawach doskonalących umiejętność porównywania przedmiotów i dostrzegania ich pierwszoplanowych, wyraźnych cech zewnętrznych.
- Przyzwyczajanie dzieci do ubierania się w zależności od temperatury.
- Rozwijanie zainteresowań plastyczno-konstrukcyjnych.
Piosenka „Dla babci i dziadka”
1. Wyczaruję dla babuni
suknię z kropel rosy,
szal z obłoczków, wstążkę z tęczy
wplotę jej we włosy.
Ref.
Babciu, droga babciu,
to wszystko dla Ciebie.
Babciu, droga babciu,
bardzo kocham Ciebie.
2. Namaluję dziadziusiowi
rybek pełną rzekę,
koszyk grzybów, działkę z domkiem,
pieska na pociechę.
Ref.
Dziadziu, drogi dziadziu,
to wszystko dla Ciebie,
Dziadziu, drogi dziadziu,
bardzo kocham Ciebie.
PIOSENKA: „Ri-ki-tan”
- Riki-tan, riki-tiki- tan dla babuni kwiatki mam.
Riki-tan, riki-tiki- tan dla kochanej babuni kwiatki mam.2. Riki-tan, riki-tiki- tan dziadziusiowi buzi dam.
Riki-tan, riki-tiki-tan kochanemu dziadziusiowi buzi dam.3. Riki-tan, riki-tiki-tan dla was miejsce w sercu mam.
Riki-tan, riki-tiki-tan dla was na zawsze miejsce
w sercu mam.
Gimnastyka rączek
słowa i muzyka: K. Kulikowska
- Jedna ręka, druga ręka,
(dzieci pokazują jedną a następnie drugą rękę)
Ręce dwie (klaszczą trzy razy)
Jedna ręka, druga ręka,
(ponownie pokazują ręce)
Witają się. (wykonują gest powitania)
ref: Skrzyżowane i do przodu, w górę, w dół.
(dzieci krzyżują ręce na ramionach, wyciągają przed siebie, unoszą i opuszczają)
Jedna rączka, druga rączka, zakręcimy bączka.
(wyciągają do przodu raz jedną, raz drugą dłoń, wykonują młynek dłońmi)
- Kłócą się
3. Wspinają się
4. Myją się
5. Żegnają się
(dzieci bawią się analogicznie do pierwszej zwrotki