- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny;
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
- Uświadamianie następstwa dnia i nocy
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku
- Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach
- Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
- Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
- Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świat – poznanie zwyczajów wielkanocnych.
- Nauka wierszyków i piosenek:
Idzie niebo ciemną nocą
Idzie niebo ciemną nocą, ma w fartuszku pełno gwiazd.
Gwiazdki święcą i migocą, aż wyjrzały ptaszki z gniazd.
Jak wyjrzały, zobaczyły i nie chciały więcej spać.
Kaprysiły, grymasiły, żeby im po jednej dać.
Gwiazdki nie są do zabawy, bo by nocka była zła.
Jak usłyszy kot kulawy, śpijcie ptaszki, aaa…
Wiosna
Z dalekiego kraju bociany wracają,
a zielone żabki w strachu uciekają.
A dzieci się cieszą, a dzieci się śmieją,
że wróciła wiosna, że śniegi topnieją.
,,Pisanki”
Pisanki, pisanki, jajka malowane
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe
Na nich malowane bajki pisankowe
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce
Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki
Na każdej pisance piękne opowiastki.