Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech, nazw zwierząt, prac polowych typowych dla gospodarstwa wiejskiego.
  • Zapoznanie z rodzajami kwiatów wiosennych: tulipanami, krokusami, przebiśniegami
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

NAUKA WIERSZYKA :

„Pierwszy Motylek” W. Broniewski

Pierwszy motylek wzleciał nad łąką, W locie radośnie witał się z słonkiem,

W górze zabłądził w chmurkę i w mgiełkę, Sfrunął trzepocząc białym skrzydełkiem.

A gdy już dosyć miał tej gonitwy, Pytał się kwiatków, kiedy rozkwitły?

Pytał się dzieci, kiedy podrosły? Tak mu upłynął pierwszy dzień wiosny.

 

„Żaba”

Pewna żaba, chociaż mała Raz na spacer się wybrała.

-Ja z języka żabkę zrobię -Niechaj w buzi skacze sobie.

W prawo, w lewo, w górę, w dół, wreszcie złoży się na pół.

Po kamykach przeskakuje , górne ząbki porachuje. Gdy spragniona żabka była,

Chłodnej wody się napiła. Pocmokała, pomlaskała,

Pyszczek żabi oblizała. Teraz sobie smacznie śpi, Chrapiąc mocno, tak jak ty.

 

Nauka Piosenek:

„Jestem sobie ogrodniczka”

Jestem sobie ogrodniczka, Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki, A z tych nasion będą kwiatki.

Ref: Kwiatki, bratki i stokrotki Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące, Malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki  Bo ja dbam o moje kwiatki.

 

Była sobie żabka mała – Fasolki

1. Była sobie żabka mała.  RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
która mamy nie słuchała. RE-RE, KUM-KUM, bęc.

2. Na spacery wychodziła  RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
innym żabkom się dziwiła. RE-RE, KUM-KUM, bęc.

3. Ostrzegała ją mamusia  RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
by zważała na bociusia  RE-RE, KUM-KUM, bęc.

4. A na brzegu stare żaby RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
rajcowały jak te baby RE-RE, KUM-KUM, bęc.

5. Jedna drugiej w ucho kwacze RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
jak ta mała pięknie skacze RE-RE, KUM-KUM, bęc.

6. Zjadła żabka 7 muszek RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
i na trawie kładzie brzuszek RE-RE, KUM-KUM, bęc.

7. Przyszedł bocian niespodzianie RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
połknął żabke na śniadanie  RE-RE, KUM-KUM, bęc.

8. Teraz wszystkie żabki płaczą RE-RE, KUM-KUM,  RE-RE, KUM-KUM,
że jej więcej nie zobaczą RE-RE,KUM-KUM, bęc

9. Tej piosenki morał znamy RE-RE,KUM-KUM RE-RE,KUM-KUM
trzeba zawsze słuchać mamy RE-RE,KUM-KUM, bęc

Wiosna w ogródku – Fasolki

  1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
    Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała, Kiedy pracowały ,ona planowała .

Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie . Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa , Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.

  1. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą . Grabie i łopaty męczą się i pocą.
    Taczki i konewki także się zwijają Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.