Założenia wychowawczo – dydaktyczne – Kwiecień:
- Ukazywanie zwyczajów o tradycji regionalnych związanych ze Świętem Wielkanocy.
- Wzbudzanie zainteresowań światem przyrody.
- Dostrzeganie i opisywanie różnic oraz podobieństwa relacji między przedmiotami i zjawiskami.
- Kształtowanie nawyków higienicznych oraz zachowań proekologicznych.
- Rozwijanie umiejętności funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
- Wyrażanie własnych przeżyć na drodze wielokierunkowej ekspresji.
- Zdobywanie oświadczeń w słuchaniu i byciu słuchanym.
- Utrwalanie nawyku picia wody – program ” Mamo, tato wolę wodę”.
- Utrwalanie słówek i zwrotów z płyty CD ” The yellow book”.
- Utrwalanie czynności samoobsługowych.
Nauka piosenki:
” Wiosna na łące”
- Rech, rech, rechu rech, mała żabka skacze,
Rech, rech, rechu rech, chętnie z nią poskacze,
Rechu rech, rechu rech, rechu rech x 2 .
- Kle, kle, kle, kle, kle, bociek spaceruje.
Kle, kle, kle, kle, kle, żabki wypatruje,
Kle, kle, kle, kle, kle x 2.
- Hop, hop, hop, hop, hop, to zajączek mały,
Hop, hop, schował się w młodej trawie cały,
Kic, kic, kic, hop, hop, hop, tralala lala x2.
Nauka wierszyka ” Pszczółka ” Joanny Straburzyńskiej
” Pszczółka”
Była sobie pszczółka mała,
Która wciąż na głos się śmiała,
Cha, cha, cha !
Kładła nektar do dzbanuszka,
Który trzymała za uszka,
Cha, cha, cha!
Uzbierała, poleciała,
W ulu miodek doprawiała,
Cha, cha, cha!