Założenia wychowawczo – dydaktyczne – Kwiecień:

  1. Ukazywanie zwyczajów o tradycji regionalnych związanych ze Świętem Wielkanocy.
  2. Wzbudzanie zainteresowań światem przyrody.
  3. Dostrzeganie i opisywanie różnic oraz podobieństwa relacji między przedmiotami i zjawiskami.
  4. Kształtowanie nawyków higienicznych oraz zachowań proekologicznych.
  5. Rozwijanie umiejętności funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
  6. Wyrażanie własnych przeżyć na drodze wielokierunkowej ekspresji.
  7. Zdobywanie oświadczeń w słuchaniu i byciu słuchanym.
  8. Utrwalanie nawyku picia wody – program ” Mamo, tato wolę wodę”.
  9. Utrwalanie słówek i zwrotów z płyty CD ” The yellow book”.
  10. Utrwalanie czynności samoobsługowych.

Nauka piosenki:

” Wiosna na łące”

  1. Rech, rech, rechu rech, mała żabka skacze,

Rech, rech, rechu rech, chętnie z nią poskacze,

Rechu rech, rechu rech, rechu rech  x 2 .

 

  1. Kle, kle, kle, kle, kle, bociek spaceruje.

Kle, kle, kle, kle, kle, żabki wypatruje,

Kle, kle, kle, kle, kle x 2.

 

  1. Hop, hop, hop, hop, hop, to zajączek mały,

Hop, hop, schował się w młodej trawie cały,

Kic, kic, kic, hop, hop, hop, tralala lala x2.

 

Nauka wierszyka ” Pszczółka ” Joanny Straburzyńskiej

” Pszczółka”

Była sobie pszczółka mała,

Która wciąż na głos się śmiała,

Cha, cha, cha !

Kładła nektar do dzbanuszka,

Który trzymała za uszka,

Cha, cha, cha!

Uzbierała, poleciała,

W ulu miodek doprawiała,

Cha, cha, cha!