Założenia dydaktyczno – wychowawcze:

  1. Utrwalenie nazw kolorów jesieni : orange, brown, green, yellow.
  2. Rozróżnia pojęcia : park, las.
  3. Wprowadzenie wiersza pt.” Leśniczy”.
  4. Podejmowanie prób wypowiedzi na dany temat.
  5. Rozwija zmysł obserwacji, węchu i dotyku.
  6. Samodzielnie zdejmuje i zakłada buty.
  7. Uczestniczy w zabawach tanecznych( porusza się w rytmie muzyki).
  8. Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
  9. Bawi się w bezpieczny sposób na przedszkolnym placu zabaw.
  10. CD pt. The blue book” – utrwalenie słówek, zwrotów i piosenek części 1.
  11. Wie na czym polega praca Leśniczego np. dokarmianie zwierząt/
  12. Utrwalanie nazw poznanych warzyw i owoców oraz ich kształtu, koloru i zapachu.

Nauka wiersza:

1, Zna jak własną kieszeń las,

Wśród zieleni spędza czas.

Dba o drzewa, nowe sadzi

O chorobie ich zaradzi.

2. Dla sarenek, dzików, łosi,

Do paśnika prowiant nosi-

Siano, marchew, gdy jest zima,

Gdy śnieg pada i mróz trzyma.

Nauka piosenki:

Choć mam rączki małe
i niewiele zrobię,
pomogę mamusi,
niech odpocznie sobie.

Zamiotę izdebkę
umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą
łakomczuszki – muszki.

I braciszka uśpię
w białej kolebusi.
Chociaż w tym pomogę
kochanej mamusi.