Założenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Utrwalenie nazw kolorów jesieni : orange, brown, green, yellow.
- Rozróżnia pojęcia : park, las.
- Wprowadzenie wiersza pt.” Leśniczy”.
- Podejmowanie prób wypowiedzi na dany temat.
- Rozwija zmysł obserwacji, węchu i dotyku.
- Samodzielnie zdejmuje i zakłada buty.
- Uczestniczy w zabawach tanecznych( porusza się w rytmie muzyki).
- Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
- Bawi się w bezpieczny sposób na przedszkolnym placu zabaw.
- CD pt. The blue book” – utrwalenie słówek, zwrotów i piosenek części 1.
- Wie na czym polega praca Leśniczego np. dokarmianie zwierząt/
- Utrwalanie nazw poznanych warzyw i owoców oraz ich kształtu, koloru i zapachu.
Nauka wiersza:
1, Zna jak własną kieszeń las,
Wśród zieleni spędza czas.
Dba o drzewa, nowe sadzi
O chorobie ich zaradzi.
2. Dla sarenek, dzików, łosi,
Do paśnika prowiant nosi-
Siano, marchew, gdy jest zima,
Gdy śnieg pada i mróz trzyma.
Nauka piosenki:
Choć mam rączki małe
i niewiele zrobię,
pomogę mamusi,
niech odpocznie sobie.
Zamiotę izdebkę
umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą
łakomczuszki – muszki.
I braciszka uśpię
w białej kolebusi.
Chociaż w tym pomogę
kochanej mamusi.