Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny;

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności

Uświadamianie następstwa dnia i nocy

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów

Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.