• Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
  • Poznanie topografii przedszkola.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami: ustalenie zasad zachowania w łazience, omówienie etapów mycia rąk.
  • Rozmowy z dziećmi na temat, w jaki sposób spędziły wakacje.
  • Utrwalenie znajomości podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Utrwalanie zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
  • Zapoznawanie z budową domu, umiejętność nazwania części składowych domów mieszkalnych – blok, domek jednorodzinny, dach, ogród itd.
  • Kształtowanie znajomości nauki adresu zamieszkania; uwrażliwianie na zakaz podawania adresu osobom nieznajomym.
  • Zapoznanie z wyglądem wsi i miasta, z ich cechami charakterystycznymi
  • Kształtowanie umiejętności słuchowej – rozpoznawanie i nazywanie odgłosów związanych z wsią
  • Zapoznanie się z różnymi typami ludzi i domów na świecie;
  • Utrwalanie znajomości podstawowych zasad ruchu drogowego, bezpiecznej jazdy samochodem, przechodzeniu przez jezdnię
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc i ich atrybutów: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.
  • Utrwalenie znajomości numerów alarmowych do tych instytucji.
  • Utrwalenie znajomości budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
  • Zapoznanie dzieci z określaniem stron ciała – prawa ręka, lewa ręka;
  • Utrwalenie znajomości zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
  • Utrwalenie znajomości warzyw i owoców jesiennych
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
  • Kształtowanie umiejętności określanie cech przedmiotów: gruby – cienki, długi – krótki, okrągły – kanciasty
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich czytanych przez nauczyciela jak i w formie audio
  • Kształtowanie umiejętności znajomości kierunki oraz miejsca na kartce papieru,
  • kształtowanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania;
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Nauka piosenki „Dwóm tańczyć się zachciało”