Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami: ustalenie zasad zachowania w łazience, omówienie etapów mycia rąk.
Rozmowy z dziećmi na temat, w jaki sposób spędziły wakacje.
Utrwalenie znajomości podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Utrwalanie zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
Zapoznawanie z budową domu, umiejętność nazwania części składowych domów mieszkalnych – blok, domek jednorodzinny, dach, ogród itd.
Kształtowanie znajomości nauki adresu zamieszkania; uwrażliwianie na zakaz podawania adresu osobom nieznajomym.
Zapoznanie z wyglądem wsi i miasta, z ich cechami charakterystycznymi
Kształtowanie umiejętności słuchowej – rozpoznawanie i nazywanie odgłosów związanych z wsią
Zapoznanie się z różnymi typami ludzi i domów na świecie;
Utrwalanie znajomości podstawowych zasad ruchu drogowego, bezpiecznej jazdy samochodem, przechodzeniu przez jezdnię
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc i ich atrybutów: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.
Utrwalenie znajomości numerów alarmowych do tych instytucji.
Utrwalenie znajomości budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
Zapoznanie dzieci z określaniem stron ciała – prawa ręka, lewa ręka;
Utrwalenie znajomości zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
Utrwalenie znajomości warzyw i owoców jesiennych
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
Kształtowanie umiejętności określanie cech przedmiotów: gruby – cienki, długi – krótki, okrągły – kanciasty
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich czytanych przez nauczyciela jak i w formie audio
Kształtowanie umiejętności znajomości kierunki oraz miejsca na kartce papieru,
kształtowanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania;
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Nauka piosenki „Dwóm tańczyć się zachciało”
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaDowiedz się więcej