Główne zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.:coraz dłuższe dni, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty(przebiśniegi, krokusy).
- Poznawanie zwiastunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie siępąków na drzewach, krzewach.
- Poznawanie wagi szalkowej i istoty jej działania.
- Porównywanie masy wybranych przedmiotów, tworzywa przyrodniczego; stosowanie określeń: cięższy od, lżejszy od, ważący tyle samo.
- Poznawanie dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi.
- Nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania.
- Wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi.
- Kierowanie się zasadą ograniczonego zaufania stosunku do nieznajomych: – dziecko wie, że nie należy rozmawiać z nieznajomymi, podawać adresu, nie oddalać się z nieznajomymi, nie brać cukierków od nieznajomych, jak się zachować, gdy się zgubi,
PIOSENKA
Piosenka „Polka- Fasolka”
Muzyka: K. Kwiatkowska
Słowa: St. Karaszewski
Co tam sadzi pan Jeremi?
Sadzi w polu fa-so-lę!
Po ziarenku bęc – do ziemi.
“Jaki – taki plon zbio-rę!”
Ref.: Do re mi
fa so la
fa so la si do!
do re mi
fa so la
fa so la so fa!
Już po tyce w górę pnie się
wesolutka fa-so-la!
Pan Jeremi worek niesie:
“Hop, fasolo do wo-ra!”
Ref.: Do re mi…
Prosi żonę pan Jeremi:
„Żono łuskaj fasolę
i fasolę gotujże mi
zanim wrócę na pole!”
Ref.: Do re mi…
„Wiosna w błękitnej sukience” Stanisław Marciniak
- Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
Ref.: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
- Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
Ref.: Wiosna buja w obłokach…
III. Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
Ref.: Wiosna buja w obłokach…