Temat dnia: Wielkanocny stół. 

10.04.2020 Piątek

  1. Wielkanocny stół- uważne słuchanie wiersza E. Skarżyńskiej ilustrowanego obrazkiem.

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

A przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka

Rozmowa na podstawie treści wiersza, zadajemy pytania dzieciom: Jak wyglądał wielkanocny stół? Co się stało na tym stole? Kto przy nim usiadł? Kto pamięta, jakie nazwy utworów muzycznych były wymienione w wierszu?(oberek i mazurek) A jak myślicie: jak będzie wyglądał wasz stół wielkanocny?

2. Oto propozycja 30 dekoracji wielkanocnych, które możesz zrobić w domu.

30 dekoracji wielkanocnych, które zrobisz z dziećmi w domu

Proponuje kilka zabaw i ćwiczeń wielkanocnych dla naszych zuchów:) Powodzenia

1.Wielkanocne ćwiczenia

Wcześniej przygotowujemy sobie kolorowe obrazki z zadaniami do wykonania. Wybrane dziecko losuje z koszyczka obrazek (można na zasadzie wielkanocnej wyliczanki: „Wielkanocna wyliczanka królik, pisklak i pisanka, raz, dwa, trzy co w koszyczku niesiesz ty?” Autor: Agata Dziechciarczyk), po czym prezentuje go dzieciom i wszyscy wykonują dane ćwiczenie. Kiedy dzieci będą już wiedziały co i jak pokazywać, można pobawić się w kalambury.

Karty możecie pobrać zapisując je kolejno na komputerze lub pod obrazkami w formacie pdf.

Wielkanocne karty ruchowe

2. Wyścig z jajem

Najoczywistsza aktywność wielkanocna jaka mi się nasuwa. Potrzebna będzie łyżka – drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! ? Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

3. Jajeczna czołganka/pajęczyna

Dzieci mają za zadanie pokonać – czołgając się i trzymając plastikowe jajko w ręku – wyznaczoną trasę, a następnie włożyć je do koszyka. Zabawę można bardzo utrudnić rozciągając jako przeszkodę sznurek, którego dzieci podczas czołgania się nie mogą dotknąć. Zamiast czołgania dzieci mogą po prostu przechodzić pomiędzy sznurkiem przekształconym w pajęczą sieć. Jajko nie może wypaść z dłoni.

4. Kolorowe zajączki

Przygotowujemy karty (do pobrania poniżej) i za pomocą taśmy mocujemy je do podłogi. Ustawiamy je w dowolnej kolejności. Pierwsza opcja dla najmłodszych: wypowiadamy głośno nazwy kolorów i prosimy, żeby dziecko na nie skoczyło. Druga opcja dla starszych: prosimy, żeby skoczyły na kolor, który zaczyna się na określoną głoskę. Trzecia opcja: dziecko ma zadanie skoczyć na dane kolory oprócz jednego przez nas wybranego. Jeżeli się pomyli – odpada. Czwarta opcja: mówimy w jednym ciągu kolory kart po których ma skakać dziecko, np. zielony, czerwony, żółty, niebieski. Dobre ćwiczenie na wzmocnienie pamięci ?.

Zajaczki_do_skakania