Temat dnia : Szanujemy książki.

Czwartek 7.04

  1. Rozmowa kierowana przez rodzica pt. „”Dobrze – zle”. Z pomocą rodzica
  2. dziecko klasyfikuje według jednej cechy – właściwe,  niewłaściwe zachowania. Dziecko próbuje uzasadnić swój wybór (inwencja twórcza rodzica).
  3. Rodzic czyta wiersz pt. „Skarga książki” autora J. Huszczy – dziecko uważnie słucha:

Jestem książką z dużej szafy.
Wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.
Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.
Pozginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.
Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.
Narysował na okładce
Staś diabełka, małpkę w klatce.
Anka, Władka siostra mała,
ta mi kartki dwie wyrwała.
Cóż mi z tego, żem ciekawa,
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
to się na klucz zamknę w szafie.

Rozmowa rodzica na temat wiersza : Na co skarżyła się książka?, Co należy robić, aby książki się nie niszczyły?, Dlaczego należy dbać o książki?

  1. „Jestem bohaterem z bajek”- zabawa ruchowa. Rodzic wypowiada nazwę postaci z bajki (np.. „Kot w butach”, „Smok wawelski”, krasnoludek, olbrzym, wilk), a zadaniem dziecka jest zaprezentowanie tej postaci ruchem ciała i mimiką twarzy (inwencja twórcza dziecka).
  2. „Nasze czasopisma” – rodzic prezentuje różne czasopisma dla dzieci. Rodzic uświadamia dziecku możliwości korzystania z innych form literatury dziecięcej.

  1. Rodzic utrwala wygląd litery „K” (wielkiej, drukowanej), a także wyrazu książka (analiza i synteza).

  1. Zajęcia matematyczne pt. „Przelicz strony…” – rodzic wręcza dziecku książkę z małą ilością stron, a zadaniem dziecka jest przeliczenie tych stron w języku polskim i języku angielski (zakres 10).

Karty pracy dla chętnych

Karta pracy nr 3 karta pracy nr 5 załącznik