Cele główne:
-Kształcenie percepcji wzrokowej –odszukiwanie elementów na obrazku, układanie symboli (liter, cyfr) według wzoru i z pamięci
–przygotowanie do czytania i pisania.
-Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
-Wdrażanie do rozwiązywania zadań z treścią.
-Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
-Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
-Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i eksperymentów i wyciągania wniosków na ich podstawie.
-Rozbudzanie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi.Kształcenie świadomości posiadania równych praw.
-Zwracanie uwagi na nierówności ekonomiczne panujące pomiędzy ludźmi i zwracanie uwagi, że nie należy się chwalić tym, co się posiada.
-Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
-Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta
-Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
-Rozbudzanie zainteresowania pięknem krajobrazów Polski.
-Rozwijanie umiejętności obserwowania, porównywania, wyodrębniania cech charakterystycznych dla danego krajobrazu.
-Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego z nieprzestrzegania zakazów podczas zabaw wakacyjnych.—
-Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych.Rozwijanie zainteresowania szkołą jako nowym środowiskiem; umożliwienie poznania i zaaklimatyzowania się w nowym środowisku.
-Zachęcanie do zastanawiania się nad tym, co może spotkać dziecko w szkole; tworzenie pozytywnego obrazu szkoły.