Temat dnia : W górach.

    1. „Idź za przewodnikiem” – zabawa dydaktyczna. Rodzic pokazuje dziecku różne ilustracje oraz obrazki związane z krajobrazem górskim (YouTube). Następnie tłumaczy dziecku, że podczas spacerów po górach trzeba się trzymać wydzielonych szlaków oraz jak, to jest możliwe osoby, która doskonale zna góry i wie jak się po nich poruszać i gdzie tzw. spacer z przewodnikiem.
    2. „Przekładanie kamieni” – zabawa ruchowa z piłką. Usprawnienie zręczności rzutu oraz chwytu. Rodzic siada z dzieckiem na dywanie, a następnie bierze do ręki piłkę. Po chwili zaczyna kulać ją od siebie do dziecka – pociecha powtarza po rodzicu dane czynności. Następnie rodzic wstaje  i rzuca delikatnie piłkę do dziecka w miarę możliwości dziecko odrzuca piłkę. Kolejna czynność, to rodzic ma swoją piłkę, a dziecko swoją. Następnie rodzic kula piłkę po między nogami – dziecko powtarza daną czynność za rodzicem.  Unosi nad głową, podaje z ręki do ręki, a dziecko w miarę możliwości powtarza dane zadania. Dziecko ćwiczy położenie danych przedmiotów w przestrzeni np. piłka za tobą, przed tobą, obok ciebie, nad tobą itp…
    3. Zabawa matematyczna pt. „Ile jest zbiorów?”. Rodzic rozkłada jeden rodzaj klocków na dywan, a zadaniem dziecka jest je posegregować według danej cechy np. kształtu czy koloru (max 10 sztuk klocków w jednym zbiorze). Dziecko przelicza w języku polskim i języku angielski, a także utrwala nawy kolorów (orange, red, blue, yellow, green, violet) oraz wielkości – big, small (w języku polski i języku angielskim).
    4. „Marsz po linie”- zabawa rozwijająca koordynacje wzrokowo – ruchową. Rodzic rozkłada na dywanie przed dzieckiem dość gruby sznurek, a zadaniem dziecka jest przejść po nim nóżka, za nóżką – stopa za stopą – ćwiczenie równowagi.
    5. Praca plastyczna pt. „Wysokie góry”. Rodzic wręcza dziecku farby oraz kartkę białą A4 i prosi, aby dziecko usiadło do stołu. Zadaniem dziecka jest na malowanie z pamięci krajobrazu górskiego – inwencja twórcza dziecka.