Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
Poznanie topografii przedszkola.
Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.
Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.
Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;
Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.