Założenia:
- Nazywa swoje emocje, odczucia związane z domem rodzinnym.
- Nazywa sztućce i naczynia, które znajdują się na stole : rozumie znaczenie nakrycia do stołu.
- Buduje wypowiedzi na dany, określony dany temat.
- Potrafi wyrazić swoje obserwacje, uwagi i spostrzeżenia.
- Opowiada o pracy listonosza : wie gdzie należy wysłać list, aby został odpowiednio dostarczony (poczta).
- Uczestniczy w zabawach tematycznych.
- Zna zwyczaje bożonarodzeniowe.
- Przelicza elementy w j.poi i j. ang (zakres 5).
- Zna znaczenie słówek np. choinka – christmas tree, bombka – bauble, łańcuch – chain. dzwoneczek – bell).
- Śpiewa kolędy : „Przybieżeli do Betlejem Pasterze …” (zwrotkę i refren) oraz „Jingle Bells…” (zwrotkę i refren).
- Rysuje i maluje na dowolny temat.
- Wykonuje ozdoby choinkowe z papieru.
- Słucha kolęd bożonarodzeniowych w j. pol. i j. ang. (próby wspólnego zaśpiewania).
- Doskonali sprawność motoryczną.
- Zna zasady odpowiedniego ubierania się zgodnie z daną porą roku i warunkami atmosferycznymi.