Temat : W gospodarstwie.

  1. Rodzic włącza dziecku krótki film nawiązujący do tego np. gdzie możemy spotkać konia , a gdzie świnkę pt. „Gdzie ja mieszkam? (YouTube)” Nauka zwierząt z gospodarstwa –  ich nazw wraz z odgłosami. Dziecko ćwiczy skupienie uwagi oraz pamięć wzrokową. Rodzic w trakcie filmu może jeszcze dopowiadać np.:
  2. Rodzic wprowadza nowe słówka w j. angielskim związane z tematyką – w gospodarstwie np. kacza – duck, śwonka – piggy, pies – dog, kot – cat, koń – horse.
  3. Zabawa ruchowa pt. „Kurki do kurnika”. Rodzic rozkłada kilka jaśków na dywan, a następnie bierze bębenek lub tamburyno do ręki i zaczyna grać. Zadaniem dziecka jest podskakiwanie z nóżki na nóżkę, jednak gdy rodzic przestaje grać i wypowiada słowa  -” Kurki do domu”, to dziecko czym prędzej wybiera najbliższy jasiek i siada na nim nieruchomo (kilkukrotne powtórzenie zabawy). Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  4. Zabawa matematyczna pt. „Przelicz ile jest…” np. świnek, krówek lub koni na danym obrazku lub ilustracji. Rodzic pokazuje dziecku dowolnie wybrane przez siebie obrazki lub ilustrację nawiązujący do tematyki – w gospodarstwie. Następnie prosi , aby dziecko przeliczyło poszczególną ilość danych zwierzątek, a także pogrupowało je według np. trzody chlewnej, bydła i drobiu (w zakresie 8 w j. pol. i j. ang).
  5. Rodzic wprowadza piosenkę pt. „Gospodarstwo” (Google). Najpierw rodzic kilkukrotnie włącza dziecku daną piosenkę, aby dziecko się z nią osłuchało, przy jednoczesnym omówieniu znaczenia piosenki – jest słówek oraz poszczególnych zwrotów. Następnie w miarę możliwości próbuje wspólnie razem z dzieckiem zaśpiewać refren.
  6. Zabawa ruchowa – w raz z pokazywaniem do piosenki w j. angielskim pt. „Old MacDonald Had a Farm…”(Google). Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej u dziecka. Utrwalenie poszczególnych słówek w j. angielskim : pies – dog, świnka – piggy, kaczka – duck itp…