Temat : W gospodarstwie.
- Rodzic włącza dziecku krótki film nawiązujący do tego np. gdzie możemy spotkać konia , a gdzie świnkę pt. „Gdzie ja mieszkam? (YouTube)” Nauka zwierząt z gospodarstwa – ich nazw wraz z odgłosami. Dziecko ćwiczy skupienie uwagi oraz pamięć wzrokową. Rodzic w trakcie filmu może jeszcze dopowiadać np.:
- Rodzic wprowadza nowe słówka w j. angielskim związane z tematyką – w gospodarstwie np. kacza – duck, śwonka – piggy, pies – dog, kot – cat, koń – horse.
- Zabawa ruchowa pt. „Kurki do kurnika”. Rodzic rozkłada kilka jaśków na dywan, a następnie bierze bębenek lub tamburyno do ręki i zaczyna grać. Zadaniem dziecka jest podskakiwanie z nóżki na nóżkę, jednak gdy rodzic przestaje grać i wypowiada słowa -” Kurki do domu”, to dziecko czym prędzej wybiera najbliższy jasiek i siada na nim nieruchomo (kilkukrotne powtórzenie zabawy). Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
- Zabawa matematyczna pt. „Przelicz ile jest…” np. świnek, krówek lub koni na danym obrazku lub ilustracji. Rodzic pokazuje dziecku dowolnie wybrane przez siebie obrazki lub ilustrację nawiązujący do tematyki – w gospodarstwie. Następnie prosi , aby dziecko przeliczyło poszczególną ilość danych zwierzątek, a także pogrupowało je według np. trzody chlewnej, bydła i drobiu (w zakresie 8 w j. pol. i j. ang).
- Rodzic wprowadza piosenkę pt. „Gospodarstwo” (Google). Najpierw rodzic kilkukrotnie włącza dziecku daną piosenkę, aby dziecko się z nią osłuchało, przy jednoczesnym omówieniu znaczenia piosenki – jest słówek oraz poszczególnych zwrotów. Następnie w miarę możliwości próbuje wspólnie razem z dzieckiem zaśpiewać refren.
- Zabawa ruchowa – w raz z pokazywaniem do piosenki w j. angielskim pt. „Old MacDonald Had a Farm…”(Google). Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej u dziecka. Utrwalenie poszczególnych słówek w j. angielskim : pies – dog, świnka – piggy, kaczka – duck itp…