Temat : Pracowity tydzień rolnika.

  1. Rodzic pokazuje dziecku film dla dzieci pt. „Prace w polu na wsi – Maszyny i narzędzia rolnicze…” (YouTube). W trakcie oglądania rodzic w miarę możliwości może jeszcze dopowiadać i tłumaczyć jeśli dziecko ma jakieś pytania lub nie rozumie jakiegoś pojęcia lub zdania.
  2. Rodzic rozkłada przed dzieckiem na dywanie rozsypankę z po przecinanych obrazków, które przedstawiają dane zwierzątka i miejsca, gdzie możemy je najczęściej spotkać . Następnie rodzic prosi, aby dziecko uporządkowało w taki sposób obrazki, aby dane zwierzątko pasowało do danego swojego miejsca np. koń i stajnia, świnka i chlew, krowa i obora.
  3. Zabawa ruchowa w j. angielski pt. „Old MacDonald Had A Farm…”. Rodzic w raz z dzieckiem w miarę możliwości śpiewają piosenkę oraz ruchami własnego ciała pokazują jej znaczenie. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej oraz utrwalenie poznanych słówek i zwrotów.
  4. Zabawa dźwiękonaśladowcza pt. „Odgłosy zwierząt na wsi” (YouTube). Rodzic włącza dziecku, krótki film nawiązujący do odgłosów zwierząt, które możemy spotkać na wiejskim podwórku np. świnkę, konia, owcę itp…Zadaniem dziecka jest uważnie słuchać i w miarę możliwości powtórzyć dany dźwięk i odpowiednio dopasować do danego zwierzątka np. Muuuuu tak robi krowa, Beeeee tak robi owca i koza itp…
  5. Ćwiczenia buzi i języka – ćwiczenia oddechowe dla dzieci.
  6. Zabawa ruchowa  pt. „Zwierzątka z wiejskiego podwórka”. Rodzic prosi, aby dziecko zaczęło biegać po dywanie na czworaka i zrobiło koci grzbiet (naśladując kotka) – jeśli dziecko nie wie, to najpierw rodzic pokazuje. Później prosi , aby dziecko zaczęło chodzić po dywanie, ale na ugiętych nogach przy jednoczesnym machaniu rękami jak kurka skrzydełkami (naśladując kurkę).Na zakończenie rodzic prosi, aby dziecko truchtem , nóżka za nóżką zaczęło bieg (naśladując pieska) – kilkukrotne powtórzenie zabawy. Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowe.