Założenia :

  1. Dziecko różnicuje wysokości: wyższy, niższy, taki sam.
  2. Tworzy improwizacje ruchowe do danej piosenki, muzyki.
  3. Rysuje postać z zachowaniem szczegółów.
  4. Tańczy  proste układy taneczne.
  5. Sprawnie rzuca i chwyta piłkę.
  6. Bierze aktywny udział w zajęciach grupowych i indywidualnych.
  7. Zna imiona członków swojej naj bliższej rodziny.
  8. Komponuje i tworzy pracę plastyczną przy wykorzystaniu różnych materiałów.
  9. Tworzy zbiory sześcioelementowe.
  10. Potrafi porównywać zbiory –  większy, a mniejszy.
  11. Dodaje i odejmuje w zakresie 6 w j. pol. i j. ang.
  12. Podczas zabawy w parach stosuje zasadę ;  raz Ty. a raz Ja.
  13. Nazywa charakterystyczne elementy np. roślin , zwierząt.
  14. Zna dane słówka np. mama – mom. tata – dad, siostra – sister, brat – brather.
  15. Samodzielnie się ubiera i rozbiera.
  16. Stosuje zwroty grzecznościowe.