Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
- poznanie znaczenia tradycji,
- poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,
- budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami,
- poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
- zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
- poznanie zabaw matematycznych z pisankami,
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
- poznawanie piosenek o tematyce świątecznej,
- zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
- poznanie budowy jajka,
- rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
- budzenie zainteresowania otaczającym światem,
- rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
- poznanie historii powstania czekolady,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
- wdrażanie do szanowania emocji innych,
- rozwijanie empatii,
- wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
- zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
- poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
- wdrażanie do zgodnej współpracy,
- poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
- nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
- uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
- wdrażanie do poszanowania pracy innych.