Tematyka:

  1. POLSKA MOJA OJCZYZNA
  2. MOJE ULUBIONE ZWIERZĄTKO
  3. POŻYTECZNE URZĄDZENIA
  4. ZWIERZĘTA JESIENIĄ

 

 –          poznanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy:

–          poznanie zwierząt zapadających w sen zimowy,

–          zmiany w wyglądzie i zachowaniu zwierząt z nadejściem nowej pory roku,

–          wyjaśnienie przyczyn jesiennych odlotów ptaków,

–          zapoznanie z pokarmem gromadzonym przez zwierzęta na okres zimowy,

–          nakłanianie do opiekowania się zwierzętami,

–          słuchanie wierszy opowiadań o zwierzętach:

„ Kolczatek”- H. Bechlerowa

„ Jeż” – H. Zdzitowiecka

„ Kłopoty mieszkaniowe” – W. Fabera

–          tworzenie form płaskich i przestrzennych zwierząt z wykorzystaniem

różnorodnych materiałów,

–          poznanie oznak późnojesiennej pogody,

–          umiejętność nazywania zjawisk atmosferycznych,

–          ubieranie się w zależności od pogody,

–          zapoznanie z figurą geometryczną – kwadrat,

–          Mój kraj: wskazanie położenia Polski na mapie, symbole narodowe, nazwa                 stolicy i jej położenie, słuchanie legend związanych z powstaniem państwa                 polskiego,

–          11 Listopad – przybliżenie znaczenia tego święta

–           organizowanie wszelkich zabaw i ćwiczeń związanych z ruchem,

 –          zapoznanie z niektórymi zwierzętami spotykanymi w najbliższym otoczeniu                oraz hodowanymi przez człowieka ( kot, pies),

–          wzbudzanie sympatii dzieci do zwierząt,

–          różnice w wyglądzie psów i kotów w zależności do ras,

–          całościowe czytanie wyrazów- kot, pies,

–         formy płaskie i przestrzenne psa, kota z wykorzystaniem materiałów                            różnych, odpadowych

–          poznanie mechanicznego i elektrycznego sprzętu ułatwiającego pracę                         domową,

–          podkreślanie konieczności przestrzegania zachowania bezpieczeństwa                       podczas korzystania z urządzeń elektrycznych,

–          zwracanie uwagi na rolę postępu technicznego,

–          poznanie korzyści wynikających z posiadania telefonu,

–          umiejętność prowadzenia rozmowy telefonicznej,

–          znaczenie, żelazka, lodówki ,odkurzacza w życiu człowieka,

–          ogólne omówienie zasad działania sprzętu elektrycznego,

–          praktyczne wykorzystanie wybranych urządzeń elektrycznych,

–          obserwowanie związku między światłem a powstaniem cienia,

–          urządzenia o tym samym przeznaczeniu używane dawniej i dziś,

–          przyswajanie określeń czasu: wczoraj, dzisiaj, jutro,

Kundel Bury

Gdy był mały, to znalazłem go w ogródku
I wyglądał jak czterdzieści osiem smutków:
Taki mały, taki chudy, nie miał domu ani budy,
Więc, go wziąłem, przygarnąłem, no i jest.

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Gdy jest obiad to o kundlu najpierw myślę,
Gdy jest brudny to go latem kąpię w Wiśle.
Ma numerek na obroży i wygląda nie najgorzej,
Chociaż czasem ktoś zapyta: „co to jest?!”

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

Ludzie mają różne pudle i jamniki,
Ale ja tam nie zamieniłbym się z nikim,
Tylko mam troszeczkę żalu, że nie dadzą mu medalu,
Bo mój kundel to na medal przecież pies.

Razem ze mną kundel bury
penetruje wszystkie dziury.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.
Kundel bury, kundel bury,
kundel bury fajny pies.

 

Kotek kłopotek

W moim domku od niedawna mieszka kotek mały
Czarne łapki, szare wąsy, a ogonek biały
Do zabawy kłębek wełny albo nici motek
Ciągle biega i rozrabia, zwiemy go Kłopotek

Ref.:
Kotek Kłopotek, pierwszy do psotek
Figluje, rozrabia, ucieka na płotek (2 x)

Bardzo miłe ma futerko, lubię go przytulać
Ale trudno go przytulić, bo on ciągle hula
Biega, skacze i rozrabia, zabawki przewraca
Ciągle psoci i figluje, to jest jego praca

Ref.:
Kotek Kłopotek, pierwszy do psotek
Figluje, rozrabia, ucieka na płotek (4 x)