PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
LISTOPAD
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

• Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
• Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
• Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami: ustalenie zasad zachowania w łazience, omówienie etapów mycia rąk.
• Utrwalenie znajomości podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
• Utrwalanie zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
• Doskonalenie analizy i syntezy słuchowo-wzrokowej podczas zabaw przy piosence; uwrażliwianiena zmianę tempa, rytmu i melodii.
• rozpoznawanie odgłosów z otoczenia.
• dostrzega zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego, wyraża je, pląsając lub tańcząc; tworzy muzykę, korzystając z instrumentów perkusyjnych (oraz innych przedmiotów), a także improwizuje ją ruchem;
• Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
• Zapoznanie dzieci z wyglądem jesiennego parku, pogodą charakterystyczną dla jesieni, darami jakie daje nam jesień
• Zapoznanie dzieci ze światem artystycznym: co to jest muzeum, co w nim się znajduje, jak należy się tam zachować; pracownią malarską – co to jest, co się w niej znajduje, kto z niej korzysta, pracownią rzeźbiarską, a także pracownią filmów animacyjnych – omówienie powstawania filmów animacyjnych
• Utrwalenie wiadomości odnośnie odpowiedniego ubierania się późną porą jesienną
• Zapoznanie dzieci z zawodem Krawcowej, w jaki sposób powstają ubrania,
• Utrwalenie informacji odnośnie znaczenia wody słońca i wiatru w przyrodzie
• Zapoznanie dzieci z „Ciepłymi” i „Zimnymi” krajami
• Zapoznanie dzieci z określaniem stron ciała – prawa ręka, lewa ręka;
• Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
• Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się i rozbierania, dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubie, jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości, uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach
• Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy, liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego;
• Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
• Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich czytanych przez nauczyciela jak i w formie audio
• Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki, w tym także muzyki poważnej.; umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych i przy użyciu elementarnych środków wyrazu w postaci prostych kompozycji i form konstrukcyjnych; dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania;
• Kształtowanie umiejętności tworzenia muzyki, korzystając z instrumentów perkusyjnych (oraz innych przedmiotów), a także improwizuje ją ruchem;
• Kształtowanie umiejętności znajomości kierunki oraz miejsca na kartce papieru,
• kształtowanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania;
• Nauka piosenek i pląsów.
• Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.