09sty/23

zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze styczeń

zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

– poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– poznanie niektórych zwierząt aktywnych w dzień oraz w nocy
– kształtowanie sprawności manualnej
– utrwalanie nazw dni tygodnia
– kształtowanie pojęcia liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i graficznym
– wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
– zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku
– poznanie cech pór roku
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania własnych emocji
– zapoznanie z zasadami sportowego zachowania
– rozwijanie logicznego myślenia przez wyciąganie wniosków w przeprowadzonego eksperymentu
– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
– poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej
– utrwalanie poznanych liter
– poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych
– utrwalanie nazw członków rodziny
– rozwijanie umiejętności współpracy w dzielenia się zadaniami w zespole oraz wyznaczania ról
– poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie
– poszerzanie słownictwa w języku angielskim

04sty/23

zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze styczeń

  •   Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich, wyciągania wniosków na podstawie ich treści, oceny postę­powania bohaterów, budowania wypowiedzi na określony temat poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym, ładnego recytowania zapamiętanych tekstów;
  •     Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: pomoc, uczciwość oraz pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka, hartowanie, morsowanie; stwarzanie możliwości do prowadzenia dialogu, wywiadu na określony temat;
  •     Rozwijanie procesów myślowych – pamięć, uwaga dowolna, myślenie przyczynowo – skutkowe;
  •     Rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej;
  • Kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak chęć niesienia pomocy innym, wrażliwość, szacunek do innych ludzi ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych, uczciwość, zdrowy styl życia; wzmacnianie więzi rodzinnych;
  •     Rozwijanie myślenia operacyjnego – uświadamianie następstwa dni tygodnia i miesięcy; posługiwanie się pojęciami wczoraj, dzisiaj, jutro, nazwami dni tygodnia i miesięcy; poznanie sposobów mierzenia czasu; zabawy zegarem – odczytywanie pełnych godzin; ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu na konkretach i zbiorach zastępczych;
  •     Wprowadzenie cyfry 6;
  •     Rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych poprzez naukę nowych piosenek, zwrócenie uwagi na ładny i melodyjny śpiew; rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci, doskonalenie umiejętności rozpoznawania me­lodii walca, utrwalenie kroku walczyka; stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej- gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem;
  •     Kształtowanie postaw prozdrowotnych i związanych z bezpieczeństwem przez dobór ubrania odpowiedniego do panujących warunków atmosferycznych oraz przestrzeganie bezpiecznych sposobów zabawy na śniegu i lodzie; zachęcanie do próbowania, poznawania nowych smaków, przełamywania niechęci do warzyw, owoców; zachęcanie do stosowania zasad zdrowego stylu życia zgodnie z piramidą zdrowia; stwarzanie sytuacji dających możliwość samodzielnego przygotowywania zdrowych posiłków;

04sty/23

zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze Grudzień

  • wprowadzenie pojęć: troskliwośćwspółpraca;
  • poznanie obyczajów świątecznych;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • poznanie liczby 4 i 5;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, przeliczania w dostępnym zakresie oraz operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika czynnego dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, kolęd i pastorałek oraz tekstów powitanek i krótkich rymowanek;

08gru/22

zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze grudzień

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

– poznanie sposobów ochrony przed zimnem i zasad bezpiecznej zasady

– zapoznanie z pojęciem szadzi i mgły

– kształtowanie sprawności manualnej

– rozwijanie świadomego odbioru i oceny sztuki oraz prac kolegów

– poznanie liczby 4; operowanie liczebnikami porządkowymi

– utrwalanie nazw figur geometrycznych

– poznanie wybranych utworów muzyki klasycznej

– rozwijanie sprawności fizycznej i kształtowanie prawidłowej postawy ciała

– poznanie właściwości śniegu i lodu

– budowanie wiary we własne siły

-poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się i logicznego myślenia

– poznanie zwyczajów związanych z Wigilią

– utrwalanie poznanych liter

– doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich

– utrwalanie wyglądu liczby 4

– poznanie pojęcia „życzliwość”; zachęcanie do okazywania życzliwości wobec siebie

– kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich

– zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim