19lut/23

Założenia wychowawczo – dydaktyczne Luty

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

Rozwijanie czynnego słownika dziecka.

Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.

Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.

Rozwijanie pamięci wzrokowej.

Rozwijanie umiejętności oprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.

Tworzenie zbiorów czteroelementowych.

Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.

Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.

Tworzenie improwizacji ruchowych, rytmicznych, itp.

Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.

Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej w zabawach paluszkowych, grafomotorycznych.

Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami najpierw, potem, na końcu.

Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.

Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem.

Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.

Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.

Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

03lut/23

Założenia dydaktyczno-wychowawcze luty

 

Założenia dydaktyczno-wychowawcze:

– poznanie naturalnych zasobów ziemi

– zapoznanie z budową wulkanu i procesami zachodzącymi w nim

– doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania i dokonywania innych czynności matematycznych w zakresie 6

– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej

– zapoznanie z bogactwem życia pod wodą

– poznanie pojęcia rafa koralowa

– rozwijanie sprawności grafomotorycznej

– doskonalenie prawidłowego chwytu pisarskiego

– kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami

– rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu literackiego

– poznanie zwyczajów karnawałowych w Polsce i na świecie

– poszerzanie słownictwa w języku angielskim

– wzmacnianie wiary we własne możliwości

– zapoznanie z tradycjami tłustego czwartku

– rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką

– poszerzanie wiedzy o kinie i teatrze

– poznanie nazw zawodów teatralnych

– rozwijanie umiejętności odczytywania dwóch współrzędnych oraz kodowania

– zapoznanie z zawodem archeologa

– utrwalanie poznanych liter

– rozwijanie umiejętności czytania sylabowego

– poszerzenie wiadomości o dinozaurach

– wyrażanie ekspresji twórczej w postaci pracy plastycznych