03lis/17

TYDZIEŃ 10 – JESIENNA MUZYKA (06 – 10.11.2017r.)

Temat tygodnia: JESIENNA MUZYKA

Tematy dni: W rytmie deszczu; Jesienna orkiestra; Muzyczne nastroje; Muzykujemy; Święto Niepodległości oraz imieniny ulicy Święty Marcin w Poznaniu.

W tym tygodniu będziemy nasłuchiwać dźwięków – zarówno tych, które nas otaczają, jak i tych granych przez orkiestrę w filharmonii. Dowiemy się, co oznaczają pojęcia: orkiestra, dyrygent, filharmonia, batuta. Dowiemy się, że muzykę można zapisać – służy do tego pięciolinia, klucz wiolinowy i nuty. Będziemy się bawić powtarzając podane rytmy. Będziemy podejmować próby grania na różnych instrumentach.
Poznamy liczbę 2. Będziemy się uczuć określać, który element jest pierwszy, a który drugi z kolei, ile jest elementów, dokładać i zabierać elementy ze zbioru tak, aby zostały 2 elementy. Nauczymy się pisać cyfrę 2.
Poznamy literę t, T, jak tamburyn lub Tomek. Nauczymy się wysłuchiwać głoskę t na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Spróbujemy czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T.
Przypomnimy symbole narodowe-flaga, godło, hymn. Dowiemy się co to za święto 11 listopada. Poznamy tradycje związane z obchodami dnia 11 listopada w Poznaniu.

„Skaczące nutki”
1. Do przedszkola wpadły nutki
wszystkie miały czarne butki
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy
do, re, mi, nutki trzy.
2. Poprosiły o mieszkanie
w dużym czarnym fortepianie
i biegały i skakały po klawiszach
czarno – białych.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko….
3. Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko…

 

Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:

  • Wycieczka do filharmonii lub innej sali koncertowej, wysłuchanie koncertu; rozmowa na temat instrumentów, które można było zobaczyć i usłyszeć; rozmowa na temat emocji, które towarzyszyły słuchaniu muzyki.
  • Zabawy utrwalające w pamięci kształt cyfry 2: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do cyfry 2, pisanie cyfry 2 po piasku, kaszy, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt cyfry 2.
  • Zabawy w rozpoznawanie dźwięków z najbliższego otoczenia.
  • Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek, w tym w szczególności głoski t.
  • Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter, w tym w szczególności liter t, T.
  • Czytanie książek – opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.
03lis/17

Tydzień 10- AUTUMN MUSIC (6-10. 11. 2017r.)

Słówka, których się nauczymy
koncert – concert
orkiestra – orchestra
muzycy – musicians
nuty – music
dyrygent – conductor
batuta – wand
instrumenty – instruments

Słówka, które sobie przypomnimy

jesień – autumn
kropla – drop
deszcz – rain
kałuża – pool
kolory – colors
żółty – yellow
pomarańczowy – orange
brązowy – brown
zielony – green
czerwony – red
niebieski – blue

03lis/17

Nasze codzienne zwroty

myjemy ręce – we wash our hands
siadamy do stołu – we sit down at the table
siadamy na dywan – we sit down at the carpet
podaj mi…- give me…
kto zjadł proszę aby poszedł do łazienki umyć ręce i buzie – Who has eaten please go to the bathroom to wash your hands and face
proszę otworzyć książkę na stronie… – please open the book on the page …
idziemy do szatni – we’re going to the locker room
ustawiamy się w pary – we are in pairs
podwijamy rękawy – we roll up the sleeves
myjemy zęby – we brush our teeth
ubieramy się – we are getting dresed

Very good! – Bardzo dobrze!

Happy birthday! – Wszystkiego najlepszego w dniu urodzin!

Count… – Policz…

What’s the weather like today? – Jaka jest dziś pogoda?

Put on your (…) – Załóż…

Let’s go outside. – Chodźmy na dwór.

Hurry up! – Pospiesz się.

18maj/17

Angielski Maj – Misie

Język angielski Maj NIEDZWIADKI

Zwroty:

I read a book

I get dressed

I wash my face

I get up

I eat dinner

It is warm In spring

It is hot In summer

It is cool In autumn

It is cold In winter

It is sunny

It is windy

It is snowing

It is cloudy

Utrwalenie nazw miesięcy:

January

February

March

April

May

Jule

July

August

September

October

November

Dicember

Słówka:

flower

Tulip

Lily

poppy

daisy

eye

nose

hand

skin

marth

skirts

dresses

sweaters

trousers

jacket

Schoen

Piosenki:

Family Finders…”

The Farmer In the Dell…”

Spring is here…”

Old MacDonald had a farm…”

Rain, rain go awal…”

11maj/17

Angielski-Maj

Miesięczny plan języka angielskiego na maj.

Założenia:

Przygotowanie występu dla naszych kochanych rodziców:

Plan naszego występu:

Przywitanie – Song : Good morning, hello. How are you today? Have a nice day.

Zabawa z porami roku – Rhyme: Spring is green. Summer is bright. Autumn is yellow. Winter is white.

What is your favorite season? How many seasons do you know?

Zabawa z czasownikami ( wykonywanie poleceń )- Do what I say: jump like a ball, skip like a girl, sleep like a bear, dance like a doll, tie your shoe, kiss your mum, mop the floor, wash the dishes, water the plants.

Song: Jump like a ball.

Zabawa – Let’s count your fingers and toes.

Zabawa – Rhyme: Tick tock what a big clock. Let’s clean up.

Song : It’s time, clean up.

Zabawa z ksiażką – przymiotniki i kolory : What colour is box no 3 ?

Is it a big box? Yes, it is / No, it isn’t.

Song : Help my mummy.

Zabawa z dniami tygodnia – Rhyme: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday , Sunday.

What day is it today? tomorrow, the day after tomorrow, yesterday, the day before yesterday.

Haw many days of the week do you know?

Song: My daddy is strong.

Zabawa z alfabetem – Let’s spell. I spy with my little eye.

Song : Alphabet ROCK.

Numbers: 1-1000

Zabawa w zawody – Song : What about you and me?

Zabawa w miesiące – Rhyme: January, February, March ….

When is your birthday?

Song : My home.

Przewidywane efekty edukacyjne;

Dzieci będą mogły zaprezentować swoim rodzicom mały fragment wiedzy i umiejętności , które zdobyły na lekcjach.

Tematem przewodnim będzie rodzina .

Dodatkowo wplecione zostaną zabawy związane z : Dniami tygodnia,

Porami roku,

Miesiącami,

Zawodami,

Liczebnikami 1-1000,

Alfabetem i literowaniem.

03maj/17

Kwiatki – j.angielski – maj

Założenia z języka angielskiego

wdrażanie dzieci do umiejętnego liczenia w zakresie od 1 do 100;
powtarzanie i utrwalanie poznanych dotąd słów wierszy oraz piosenek
wdrażanie do operowania pytaniami i odpowiadania na nie bardziej złożonymi zdaniami:
Where is? Under, by, next to, in, on, I like, What am I cooking? Hide, seek , Where do you
live?
praca z programem WOW – utrwalanie i powtarzanie poznanego słownictwa, poznawanie
nowych pojęć oraz zwrotów.
Wdrażanie zakresu słów odpowiadających aktualnej tematyce zajęć dydaktycznych;
utrwalanie nazw zwierząt, owoców, warzyw i zwrotów związanych z gotowaniem;
utrwalanie poznanych oraz przyswajanie nowych słów wierszy oraz piosenek:
 On Safari
 Where is the spider?
 Where do you live?
 What am I Cooking?
What am i Cooking?
Eggs, sugar, flour and butter…
Oh hello. I’m looking for the ingredients to make something delicious for my friends!
Chorus;
Cooking. What am I cooking?
Cooking. What am I cooking?
Cooking. What am I cooking?
What am I cooking for my friends and me?
Mixing, mixing.
Mixing the ingredients for my friends and me.
Mixing, mixing.
Mixing the ingredients for my friends and me.
Chorus:
Pouring, pouring.
Pouring out the mixture for my friends and me.
Pouring, pouring.
Pouring out the mixture for my friends and me.
Chorus:Baking, baking.
Baking in the oven for my friends and me.
Baking, baking.
Baking in the oven for my friends and me.
Chorus:
Serving, serving.
Serving the cake for my friends and me.
Serving, serving.
Serving the cake for my friends and me.
Chorus:
Eating. What a lovely cake!
Eating. Such a lovely cake!
Eating. What a lovely cake!
I think I’ll keep it all for me!
On, In, Under, By Lyrics:
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
On.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
In.On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
Under.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
By.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
Bye bye!
Where do you live?
Monkeys lives in the junle (dzieci kreślą palcem linie przypominające lniany z
dżungli)
Fish live in the sea (otwartą dłonią rysują fale od gory do dołu)
Camels live in the dessert (opuszkami palców stukają po całej powierzchni pleców
rysując ziarna piastu na pustyni)
And where do you live ? (delikatnie muskają kark kolegi)
Lions live in the grassland (opuszkami palców rysują z dołu do góry linie imitujące
wysokie trawy)
Whales live in the sea (otwartą dłonią rysują fale od gory do dołu)
Penguins live on the South Pole (otwartymi dłońmi na przemian lekko uderzają o
plecy naśladując padający grad)And where do you live ? (delikatnie muskają kark kolegi)

11kw./17

Motylki założenia dydaktyczne – kwiecień

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

DLA DZIECI TRZYLETNICH – KWIECIEŃ

 

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Nauka piosenek i pląsów.

Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świat religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.

11kw./17

Angielski Motylki – kwiecień

Plan miesięczny z języka angielskiego w grupie Motylki

Kwiecień

Wychowawca grupy: Ewelina Kufel

Całodzienna praca i zabawa z programem WOW.

I TYDZIEŃ : Dbamy o zdrowie

Singing a song “ Every Day”

Every day I wash my face,

I wash my face,

I wash my face.

Every day I wash my face,

So early in the morning.

Every day I wash my hands,

I wash my hands,

I wash my hands.

Every day I wash my hands,

So early in the morning.

Every day I brush my teeth,

I brush my teeth,

I brush my teeth.

Every day I brush my teeth,

So early in the morning.

Every day I eat my breakfast,

I eat my breakfast,

I eat my breakfast,

Every day I eat my breakfast,

So early in the morning

II TYDZIEŃ : Wielkanoc

Poznanie słownictwa związanego ze Świętami Wielkanocnymi.

Easter, Happy Easter!, Easter eggs, Easter bunny, Easter basket, tulips, chocolate bunny

Singing a song” Happy Easter “

Here comes the Easter bunny
Hop, hop, bunny
Here comes the Easter bunny, say hello! (x2)
Happy Easter (hop, hop)
Happy Easter (clap, clap)
Happy Easter (hop, hop, hop)
.

III, IV tydzień

UTRWALENIE WSZYSTKICH POZNANYCH SŁÓW I PIOSENEK W TYM MIESIĄCU

07kw./17

Niedźwiadki : założenia dydaktyczne – kwiecień

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNE KWIECIEŃ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia w języku polskim i angielskim

  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku – ich nazewnictwo w języku polskim i angielskim

  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

  • Rozwijanie słownika czynnego dziecka.

  • Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

  • Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.

  • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję po polsku i po angielsku

  • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

  • Zachęcanie do zakładania hodowli i prowadzenia obserwacji.

  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Propagowanie postawy pro ekologicznej.

  • Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.

  • Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.

  • Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

  • Zapoznanie z rolą, jaką pełni lekarz i inny personel medyczny w ochronie zdrowia i życia , rozumie różnicę pomiędzy chorobą a leczeniem i zna ich sposoby

  • orientuje się, że dobre samopoczucie ma związek ze zdrowiem

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

  • Nauka piosenek i pląsów.

  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

  • Utrwalanie znajomości części ciała w języku polskim i angielskim

  • Utrwalanie znajomości części garderoby w języku polskim i angielskim

  • Całodzienne utrwalanie poprzez zabawę do płyty Cd i dvd The blue book

  • Zapoznanie z tradycjami Świąt Wielkiej Nocy

07kw./17

Kwiatki założenia dydaktyczne – kwiecień

Założenia dydaktyczne Grupy Kwiatki na miesiąc

KWIECIEŃ 2017

Zamierzenia:

  • Dziecko wypowiada się na podany temat i słucha wypowiedzi innych
  • Doskonalenie umiejętności czytania
  • Prezentacja zwyczajów i obrzędów ludowych związanych ze świętem Wielkiej Nocy
  • Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach do świąt.
  • Prezentacja sztuki ludowej: muzyki, rękodzieła, rozwijanie wrażliwości na jej piękno.
  • Kształcenie umiejętności redagowania życzeń wielkanocnych.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów.
  • Utrwalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Wzbogacenie wiedzy na temat życia zwierząt żyjących w środowisku wodnym – prezentacja wybranych ryb i omówienie środowiska ich życia.
  • Rozbudzanie zainteresowania prowadzeniem obserwacji środowiska naturalnego zwierząt.
  • Badanie równoliczności zbiorów.
  • Wprowadzenie znaku „=” dla stwierdzenia, że tu i tu jest tyle samo.
  • Wprowadzenie znaków matematycznych: „<, >”.
  • Rozwijanie nawyku dbałości o codzienną higienę ciała i jamy ustnej.
  • Kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas wizyty u lekarza oraz w sytuacji choroby, zgłaszania dolegliwości własnych lub zauważonych u innych.
  • Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, dbałości o kondycję i zdrowie.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat życia wybranych zwierząt hodowlanych oraz produktów pochodzenia zwierzęcego.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta domowe.
  • Kształcenie umiejętności konstruowania twórczych opowiadań.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat życia ptaków i owadów.

Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej:

  • „C”, „c”
  • „J”, „j”
  • „Ł”, „ł”
  • „Z”, „z”

Tematyka tygodni:

  • O wiosennych świętach każdy z nas pamięta
  • Zwierzęta z daleka i z bliska
  • Dobra kondycja i dobre zdrowie, wszystko Ci o nich przedszkolak opowie
  • Zwierzęta domowe są szczęśliwe i zdrowe

Realizacja projektów:

  • „Mamo, tato wolę wodę!”
  • „Przyszłość nabiera kolorów”