07kw./17

Delfinki zamierzenia dydaktyczne – kwiecień

DELFINKI

Zamierzenie wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc kwiecień

<ul

    • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.
    • Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.
    • Kształtowanie zachowań żywieniowych sprzyjających zdrowiu – zachęcanie do próbowania nowych potraw.
    • Poznawanie zwyczajów regionalnych oraz ogólnopolskich odnoszących się do tradycji świąt Wielkanocnych.
    • Propagowanie postawy proekologicznej – szacunku i ochrony przyrody.
    • Kształtowanie szacunku dla ludzi wykonujących zawód pracownika służb komunalnych.
    • Rozwijanie zainteresowania dziełami sztuki, tradycjami i obrzędami ludowymi swojego regionu.
    • Kształtowanie postawy patriotycznej w kontekście tożsamości narodowej.
    • Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad podczas zabaw z regułami.
    • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
    • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
    • Kształtowanie samodzielności w ubieraniu się.
    • Pobyt na świeżym powietrzu jako warunek zdrowia i odporności.
    • Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych zmian.
    • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe poszerzanie zakresu liczenia.
    • Kształtowanie umiejętności liczeni i działania na zbiorach.
    • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
    • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.
    • Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie samogłosek w nagłosie; przelicznie sylab w słowie.
    • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
    • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
06kw./17

Delfinki Angielski – kwiecień

Założenia:

Piosenka : Happy Easter little rabbit hops.

One little, two little, three little rabbits…

Zabawa : Three little rabbits on Easter Day.

Miesięczny plan nauczania języka angielskiego- kwiecień

Codzienna zabawa z językiem angielskim- program WOW- blue book

słówka:

wiosna                              spring  

Kwiecień                          April

Baranek Wielkanocny –   Easter Lamb

koszyczek                         basket

pisanki                               Easter Eggs

jajka z czekolady               chocolate eggs

zajączek                             Easter bunny

śniadanie wielkanocne       Easter breakfast

życzenia                                    greetings

  Polska                               Poland

kraj                                      country

miasto                                  city

ulica                                     street

dom                                      House

morze                                   sea

góry                                      mountains

ojczyzna                               homeland

flaga                                      flag

hymn                                    anthem

godło                                    emblem

 

 

 

 

 

piosenka

10 Easter Bunnies

06kw./17

Misie Angielski – kwiecień

Założenia:

Piosenka : Happy Easter little rabbit hops.

One little, two little, three little rabbits…

Zabawa : Three little rabbits on Easter Day.

Niedźwiadki

Piosenka : Happy Easter little rabbit hops.

One little, two little, three little rabbits…

Poznajemy zwierzęta gospodarcze: goat, cow, horse, hen, sheep.

Słowa : put on , take off.

Zabawa : Three little rabbits on Easter Day.

Five little rabbits jumping on a bed.

06kw./17

Kwiatki Angielski – kwiecień

Założenia:

Piosenka : Happy Easter little rabbit hops.

One little, two little, three little rabbits…

Zabawa : Three little rabbits on Easter Day.

 Kwiatki

Piosenka : Happy Easter little rabbit hops.

One little, two little, three little rabbits…

Poznajemy zwierzęta gospodarcze: goat, cow, horse, hen, sheep.

Słowa : put on , take off.

Zabawa : Three little rabbits on Easter Day.

Five little rabbits jumping on a bed.

Założenia z języka angielskiego

wdrażanie dzieci do umiejętnego liczenia w zakresie od 50 do 100;

  • powtarzanie i utrwalanie poznanych dotąd słów wierszy oraz piosenek
  • wdrażanie do operowania pytaniami i odpowiadania na nie bardziej złożonymi zdaniami: Are you …? Do you like …? Is it …? What’s the weather like? Yes I do/ no I don’t. Yes I am, No I am not
  • praca z programem WOW – utrwalanie i powtarzanie poznanego słownictwa, poznawanie nowych pojęć oraz zwrotów;
  • utrwalanie wiadomości dotyczących miesięcy, tygodni, dni i godzin
  • wdrażanie dziecka do informowania o swoich planach i uczuciach
  • utrwalanie nazw zwierząt, części ciała i słów związanych ze Świętem Wielkanocnym
  • utrwalanie poznanych oraz przyswajanie nowych słów wierszy oraz piosenek:
  • Easter Bunny
  • Have you seen the Easter Bunny?
  • On Safari
  • 5 little Ducks

HAVE YOU SEEN THE EASTER BUNNY?

Have you seen the Easter Bunny? Czy widziałeś zająca Wielkanocnego?

The Easter Bunny, the Easter Bunny

Have you seen the Easter Bunny who comes on Easter Morning? Który przychodzi w Wielkanocny poranek?

CHORUS

Oh, oh, oh, oh, oh,oh, the Easter Bunny,

Oh, oh, oh, oh, oh, oh, the Easter Bunny.

She’s nice and fluffy and cute and funny, jest miła, puszysta I śmieszna

The Easter Bunny, the Easter Bunny

She’s nice and fluffy and cute and funny

She comes on Easter morning.

She brings us chocolate eggs and honey Przynosi czekoladę, jajka I miód

The Easter Bunny, the Easter Bunny,

Easter Bunny

Easter bunny, Easter bunny has long ears (dzieci przykładają dlonie do głowy tworząc królicze uszy)

Easter bunny is so funny

Easter bunny, Easter bunny has a tail (dzieci wypinają pupę do tylu i lekko nią kołyszą „merdając” niewidzialnym ogonkiem)

Easter bunny is so funny

Easter bunny, Easter bunny has big teeth (dzieci szeroko się uśmiechają, wstawiając przednie zęby na dolną wargę)

Easter bunny is so funny

On Safari

We are going on Safari (dzieci poruszają się po obwodzie koła w wybranym kierunku)

He, she and me ( dzieci pokazują na koleżankę, kolegę, a siebie)

We are going on Safari

What can you see ? (robią z dłoni lornetkę I przykładają do oczu)

An elephant ,(udają, że mają trąbę)

a lion, (pokazują pazury)

a monkey (udają małpki)

A giraffe , (wyciągają ręcę do gory tworząc długą szyję)

a crocodile (tworzą z rąk paszczę krokodyla)

5 little Ducks

Five little ducks went out one day

Over the hill and far away

Mother duck said, „Quack, quack, quack, quack”

But only four little ducks came back

1, 2, 3, 4

Four little ducks went out one day

Over the hill and far away

Mother duck said, „Quack, quack, quack, quack”

But only three little ducks came back

1, 2, 3

Three little ducks went out one day

Over the hill and far away

Mother duck said, „Quack, quack, quack, quack”

But only two little ducks came back

1, 2

Two little ducks went out one day

Over the hill and far away

Mother duck said, „Quack, quack, quack, quack”

But only one little duck came back

06kw./17

Motylki Angielski – kwiecień

Założenia:

Piosenka : Happy Easter little rabbit hops.

One little, two little, three little rabbits…

Zabawa : Three little rabbits on Easter Day.

Motylki

Poznajemy liczebniki 1-1000, części ubioru

Piosenka : Happy Easter little rabbit hops.

One little, two little, three little rabbits…

In my bedroom.

Ann is a name.

Poznajemy zwierzęta gospodarcze: goat, cow, horse, hen, sheep.

Słowa : put on , take off.

Zabawa : Three little rabbits on Easter day.

Five little rabbits jumping on a bed.

Caterpillar.

Przewidywane efekty edukacyjne;

Dzieci będą umiały liczyć od 1 do 1000

Będą umiały wykonać polecenia : take off, put on.

Będą umiały nazwać wybrane zwierzęta gospodarcze.

Będą umiały złożyć życzenia świąteczne; Happy Easter.

Happy Easter little rabbit hops X3

Happy Easter little rabbit hops, Happy Easter everyone.

1 little, … 10 little rabbits hopping all around

running all around

walking all around

skipping all around

In my bedroom in my house, on the floor I have a farm ,

In my farm I have a goat/ hen/ horse/ sheep/ cow.

Ann is a name , it has a big letter x3

A big , big ,big A.

Bingo is a name , it has a big letter x3

a big, big, big B.

14mar/17

Misie: Angielski – Marzec

Wiosna
– określanie i opisywanie wyglądu zewnętrznego w j. ang. wybranych kwiatów
np. sasanki, krokusa, tulipana , konwalii, przebiśnieg oraz przylaszczki
(określanie kolorów nie tylko podstawowych, przeliczanie oraz wielkości)
– utrwalenie słówek : san, windy, cloudy, rain, spring, flower, dress, sock, shoes
– utrwalenie słówek pt. My clothes (coat, umbrella, raincout, )
– wprowadzenie i utrwalenie piosenki pt. „It is Suny Day…”
– opisanie wyglądu zewnętrznego pani Wiosny pt. „Look at these colours…”

14mar/17

Motylki: Angielski – Marzec

Plan miesięczny z języka angielskiego
Wychowawca grupy: Ewelina Kufel

Całodzienna praca i zabawa z programem WOW .
I TYDZIEŃ
1. Rozpoczęcie zajęć:
– zaśpiewanie piosenki powitalnej, „ HELLO, HOW ARE YOU?”
Who is duty today? How many of you are here today? Count, please.
Who is absent today?
2. WARM UP
Przypomnienie nazw zwierząt, które dzieci już znają za pomocą kart
obrazkowych.
Mouse- mysz
Cat-kot
Parrot- papuga
Pig- świnia
Shark- rekin
Lion- lew
Giraffe- żyrafa
Elephant- słoń
Dog- pies
Monkey- małpa
Horse-koń
Cow-krowa
Dog-pies
Cat-kot
Singing a song “ walking in the jungle”3. Nauka nowych słów za pomocą kart obrazkowych
Bee- pszczoła
Dolphin- delfin
Frog-żaba
Sheep- owca
Shark- rekin
Fish- ryba
Crocodile- krokodyl
Bird- ptak
Jungle-dżungla
Gorilla-goryl
II TYDZIEŃ FOOD- JEDZENIE
3. Rozpoczęcie zajęć:
– zaśpiewanie piosenki powitalnej, „ HELLO, HOW ARE YOU?”
Who is on duty today? How many of you are here today? Count, please.
Who is absent today?
4. WARM UP
Przypomnienie SŁOWNICTWA dotyczącego jedzenia, które dzieci już znają za
pomocą kart obrazkowych
Lemon- cytryna
Grapes- winogrona
Pear-gruszka
Ice cream- lody
Cherry-czereśnia
Carrot- marchew
Orange-pomarańcza
Jam-dżem
Apple-jabłkoTomato-pomidor
Banana- banan
5. Nauka nowych słów za pomocą kart obrazkowych.
Water-woda
Chocolate-czekolada
Stawberry- truskawka
Salami- salami
Juice-sok
Pizza-pizza
Hamburger
Onion-cebula
Peach-brzoskwinia
Butter- masło
Milk- mleko
SINGING A SONG
“ Do you like bananas”
III, IV tydzień
UTRWALENIE WSZYSTKICH POZNANYCH SŁÓW W TYM MIESIĄCU

14mar/17

Kwiatki : angielski Marzec

The wheels on the bas

The wheels on the bus
Go round and round
Round and round,
Round and round.
The wheels on the bus
Go round and round
All day long.
The door on the bus goes open and shut.
Open and shut. Open and shut.
The door on the bus goes open and shut.
All day long.
The wipers on the bus go swish swish swish.
Swish swish swish. Swish swish swish.
The wipers on the bus go swish swish swish. Swish swish swish.
The horn on the bus goes beep beep beep.
Beep beep beep. Beep beep beep.
The horn on the bus goes beep beep beep. Beep beep beep.
The people on the bus go up and down.Up and down. Up and down.
The people on the bus go up and down. Up and down
The baby on the bus goes wah, wah, wah.
Wah, wah, wah. Wah, wah, wah.
The babdy on the bus goes wah, wah wah.
All day long.
The mommies on the bus go, „Shhh shhh shhh.”
„Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”
The daddies on the bus go, „Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”

Koła autobusu
Kręcą się, kręcą się
W koło, w koło.
W koło, w koło.
Koła autobusu
Kręcą się, kręcą się.
Przez cały dzień.
Drzwi autobusu
Otwierają się i zamykają. Otwierają się i zamykają.
Drzwi autobusu otwierają się i zamykają.Przez cały dzień.
Wycieraczki chlapią chlap chlap chlap, chlap chlap chlap, chlap chlap chlap
Wycieraczki chlapią chlap chlap chlap
Przez cały dzień
Trąbka ciągle trąbi trututu, trututu, trututu
Trąbka ciągle trąbi trututu
Przez cały dzień
Dziecko w autobusie płacze aaa, aaa, aaa.
Aaa, aaa, aaa.
Dziecko w autobusie płacze aaa, aaaa.
Przez cały dzień.
Mamy uciszają cichosza, cichosza, cichosza,
Tatusie uciszają cichosza,Przez cały dzień.

What you gonna be ?
What you gonna be?
I’m gonna be a pilot
That’s the life for meWhat you gonna be ?
What you gonna be?
I’m gonna be a doctor
That’s the life for me
What you gonna be ?
What you gonna be?
I’m gonna be a fireman
That’s the life for me
What you gonna be ?
What you gonna be?
I’m gonna be a model
That’s the life for me
If you’re happy happy and you know it clap your hands.
If you’re happy happy and you know it clap your hands.
If you’re happy happy and you know it and you really want to show it clap your hands
If you’re happy happy and you know it clap your hands.
If you are happy and you know it stomp your feet
If you are happy and you know it and you really want to show it and you know it stomp your
feetIf you are happy and you know it nod your head
If you are happy and you know it and you really want to show it and you know it nod your
head
If you are happy and you know it spin around
If you are happy and you know it and you really want to show it and you know it spin around
If you are happy and you know it shout I am
If you are happy and you know it and you really want to show it and you know it shout I am
If you’re angry angry angry stomp your feet.
If you’re angry angry angry stomp your feet.
If you’re angry angry angry stomp your feet, stomp your feet.
If you’re angry angry angry stomp your feet.
If you’re scared scared scared say, „Oh no!”
If you’re scared scared scared say, „Oh no!”
If you’re scared scared scared say, „Oh no!” Say, „Oh no!”
If you’re scared scared scared say, „Oh no!”
If you’re sleepy sleepy sleepy take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy take a nap, take a nap.
If you’re sleepy sleepy sleepy take a nap.If you’re happy happy happy clap your hands.
If you’re happy happy happy clap your hands.
If you’re happy happy happy clap your hands, clap your hands.
If you’re happy happy happy clap your hands.

14mar/17

Delfinki : Angielski – Marzec

Miesięczny plan nauczania języka angielskiego- marzec
Codzienna zabawa z językiem angielskim- program WOW- blue book
słówka:
wiosna           spring
flower             kwiat
based cat       bazie kotki
March             marzec
crocus             krokus
snowdrop        przebiśnieg
anemone         zawilec
weather           pogoda
rain                  deszcz
snow                śnieg
wind                 wiatr
Sun                  słońce
heat                 ciepło
cold                  zimno
Sun                  słońce
water                woda
soil                    gleba
onion                 cebula
bean                  fasola
pea                    groch
pot                     garnek
garden               ogród
birds                  ptaki
stork                  bocian
nest                   gniazdo
season              pora roku

Zabawa:
sun and rain
touch yellow
jumping frog
high-low
piosenka- przypomnienie nazw kolorów
what colour are you wearing?

08sty/17

Miesięczny plan nauczania j. angielskiego (Luty)

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNE Z J. ANGIELSKIEGO REALIZOWANE PRZEZ WYCHOWAWCZYNIE

Poznajemy czasowniki: help my mummy, clean up, mop the floor, wash the dishes, water the plants, jump like a ball, dance like a doll, sleep like a bear, wash your face, brush your teeth, comb your hair, tie your shoe, kiss my mum.

Piosenka :A big clock, Clean up, Help your mummy, Jump like a ball, My body, My daddy, My family.

Poznajemy członków rodziny: daddy, mummy, grandpa, granny.

Części ciała: head, nose, knees, toes, chin, neck, tummy , back.

Słowa : on, in , under, next to, behind, table ,desk, bike, chair, car, train, plane.

Zabawa : Show me your knees, head, nose etc., Point your finger at your mummy, daddy, grandpa and granny.

Przewidywane efekty edukacyjne;

Dzieci będą umiały nazwać i pokazać poznane części ciała i członków rodziny.

Będą umiały wykonać polecenie związane z poznanymi czasownikami np.: mop the floor, wash the dishes etc.

Będą umiały wskazać części ciała i oraz wykonać polecenia typu: touch your nose, move your knees to the right, comb your hair, wash your hands, brush your teeth.

Będą umiały powiedzieć rodzicom i dziadkom „I love you”:).