Założenia dydaktyczno – wychowawcze:

1. Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.

2. Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.

3. Zapamiętywanie cech typowych dla zimy.

4. Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu.

5. Rozwijanie umiejętności przeliczania podczas zabaw z kostką.

7. Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – przeliczanie sylab w wyrazach.

8. Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

9. Nauka wiersza oraz zapoznanie z zawodem Tancerki.

10. Nauka piosenek i pląsów.

11. Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.

Nauka wiersza:

„Tancerka”

Tańczy tango oraz walca,

Lekko wznosi się na palcach.

W piruetach się wygina.

Nasza piękna balerina.

W rytm muzyki tańczy sama,

Lub z partnerem,tak jak dama.

Tańczy, licząc drobne kroki,

I obroty, i podskoki.

Nauka piosenki:

„Laurencja” 

Laurencjo moja, Laurencjo ma,

ach kiedy znowu spotkamy się?

  • w poniedziałek!

Ach, żeby to już poniedziałek był

i ja przy swojej Laurencji żył!

Laurencjo ma!

Laurencjo moja, Laurencjo ma,

ach kiedy znowu spotkamy się?

  • we wtorek!

Ach, żeby to już poniedziałek był

i ja przy swojej Laurencji żył!

Laurencjo ma!

itp.