Temat dnia : Pracowite ptaki.

  1. Rozmowa kierowana przez rodzica oparta ilustracjami określonych rodzajów ptaków np. wróbla, skowronka oraz bociana. Omówienie wyglądu zewnętrznego oraz cech charakterystycznych danego ptaka ( wprowadzenie słówka bird – ptak).

  1. Zabawa ruchowa z rodzicem pt. „Leci ptak”. Zabawa naśladowcza.
  2. Praca plastyczna pt. Gniazdo dla ptaka:

Oto przykład:)

 

4. Zajęcia matematyczne połączone z krótkim wyjściem na świeże powietrze.

Rodzic pyta dziecko ile widzi ptaków i prosi o je policzenie w języku polskim i języku    angielskim (zakres 10). Następnie w miarę możliwości dziecko stara się określić czy dany ptak jest duży czy mały (small and big bird).

5. Utrwalenie przez dziecko przy pomocy rodzica  znaczenie wcześniej poznanego        wiersza pt. „W ogródku” Doroty Gellner.

Dla chętnych mam do zrobienia kartę pracy. Trzeba wydrukować kartkę, po liniach wyciąć poszczególne ptaki i przykleić na osobną kartkę. Powodzenia