Temat dnia: Wielkanocny koszyczek 

Czwartek 9.04

  1. Symbole Wielkanocne”- rozmowa z dziećmi, zgromadzenie i omówienie symboli związanych z Wielkanocą. Przygotowujemy koszyk, a w nim: jajka, baranka, zajączka, owies, palemkę, babkę wielkanocną.

Oto kilka ciekawostek dla dzieci – co oznaczają symbole wielkanocne.

 

2. Wielkanocne zagadki:

Kurze depczą wciąż po piętach,

Skubią ziarna te małe, żółte…

(kurczęta)

Gdy pogoda jest ponura,

Na swej grzędzie stroszy pióra.

Z koleżanką ciągle gdacze:

„Kiedy pisklę znów zobaczę”

(kura)

3. Polowanie na głoski– zabawa słuchowa. Wysłuchiwanie głosek w wyrazie. Podajemy głoskę na którą będą polować dzieci. Umawia się z dziećmi ,że jeśli usłyszą wyraz z podaną głoską muszą np. klasnąć, stanąć na baczność itp. Wypowiadamy różne wyrazy. Jeżeli dzieci usłyszą podaną głoskę, sygnalizują to umówionym znakiem.

Karta pracy – koszyczek wielkanocny