Temat dnia: Jak długo będzie bić zielone serce?
wtorek 28.04
- „Czy gazety służą tylko do czytania?”- zabawa dydaktyczna. Rodzic proponuje dziecku wiele różnych możliwości wykorzystania gazet np. zabawy przy muzyce – kształtowanie poczucia rytmu u dziecka (dziecko w miarę możliwości zgniata gazetę rytmicznie – zgodnie z podanym przez rodzica tempem).
- „Zielone serce” – dziecko słucha czytanego przez rodzica wiersza (autor R. Pisarskiego). Zielone serce Na skwerku rosło drzewo szeroko, rozłożyście srebrzystą miała korę, zielono srebrne liście. Słuchali chętnie ludzie przechodząc koło drzewa, jak wietrzyk w śród gałązek wesoło piosenki śpiewa. Lecz przyszedł mały urwis, ukradkiem wyjął nożyk, bo napis chciał wyskrobać w srebrzystej, cienkiej korze. Wycinał powolutku literkę po literce, nie wiedział, że pod korą zielone płacze serce. Rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie wiersza: O kim lub o czym był wiersz? Jak wyglądało drzewo? Dlaczego ludzie przechodząc obok drzewa, byli radośni? Co takiego zrobił urwis? Jak myślisz , co stało się z drzewem?
- Rozmowa dydaktyczna pt. „Przyroda wokół nas?” Rodzic prezentuje różne czasopisma i książki przyrodnicze. Następnie wprowadza nowe pojęcia: Flora – rośliny, Fauna – zwierzęta.
- Zabaw ruchowa pt. „Jestem motylkiem”. Dziecko chodzi po czworakach , a na hasło rodzica „motyl” dziecko zaczyna biegać po dywanie, machając rączkami jak skrzydełkami (wielokrotne powtórzenie zabawy…)
- Rodzic utrwala wygląd literki „E” (wielkiej i drukowanej) oraz utrwalenie wyglądu wyrazu „Ekologia” (analiza i synteza wyrazu).
- Zabawy ruchowe dziecka z rodzicem pt. „Ćwiczymy razem w domu”- ćwiczenia rozgrzewające np. trucht w miejscu , a następnie podskoki z uniesieniem kolan do góry i wymachami rąk. Kolejny etap to, przechodzenie do marszu. Do marszu dodajemy – wyciągnie rąk do przodu, oraz krążenie ramionami do przodu i do tyłu (wykonujemy kolejne sekwencje ćwiczeń po około 30 sekund).