Temat dnia: Moje książki.

Poniedziałek 04.05

  1. „W księgarni” zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje dużo rożnych książek, nie tylko dziecięcych.Mogą to być podręczniki, albumy, encyklopedie itp. Dzieci je przeglądają , a później opowiadają o tym, co widziały, wskazują te, które najbardziej im się podobały, i co opowiadają o nich.
  2. Wyjaśnienie pojęć:
  • Literatura dziecięca- – literatura tworzona z myślą o dzieciach i młodzieży, jak i literatura wybierana przez nią do lektury.
  • Literatura młodzieżowa- literatura tworzona z myślą o dzieciach i młodzieży, jak i literatura wybierana przez nią do lektury.Literatura taka charakteryzuje się pewnymi cechami, które do pewnego stopnia różnią ją od literatury „dorosłej”. Chodzi tu przede wszystkim o taki dobór zawartości i formy, by odpowiadał potrzebom i gustom tej grupy odbiorców, przy czym autorzy tworzący ten rodzaj literatury zwykle zwracają uwagę na to, by ich dzieła wykazywały pewne walory wychowawcze i edukacyjne.

  • encyklopedie – Źródło wiarygodnej i rzetelnej wiedzy.

  • podręczniki-  książka przeznaczona dla ucznia, w której zawarty jest materiał nauczania, przedstawiony za pomocą tekstów, ilustracji, schematów.
  • albumy-  zbiór połączonych ze sobą i oprawionych pustych kart (czasami zaopatrzonych w specjalne koszulki, narożniki itp.), mający formę książki, który służy do przechowywania fotografiipocztówekznaczków. W albumie, obok zdjęć, czasem znajdują się także ich opisy.

2. „Ulubieni bohaterowie”-  odgadywanie zagadek dotyczących bohaterów znanych dzieciom z książek i bajek:

3..Biedne dzieci, w lesie zabłądziły i do domku z piernika, niestety, trafiły.- (Jaś i Małgosia)

  1. Wilk- spryciarz skrył się wśród górek i czeka aż nadejdzie… (Czerwony Kapturek)
  2. Domkiem tego misia jest Stumilowy Las, bawi się tam z przyjaciółmi przez calutki czas. (Kubuś Puchatek)
  3. Ten mały chłopiec to chyba kukiełka. Nie do wiary! Zrobił go z drewna Dżepetto stary. (Pinokio)

4. ” Sklep z książkami” – zabawa matematyczna. Rodzic wyznacza rolę, sprzedawcy oraz klienta księgarni. Do zabawy wykorzystujemy różne rodzaje książek. Dzieci dysponują środkami płatniczymi – np. mogą to być żetony lub guziki w trzech kolorach. Czerwone żetony to warte są trzy jednostki płatnicze, żółte 2 jednostki, białe 1 jednostka płatnicza. Rodzic przyczepia na książkach ceny – w takich formach jak w kostce do gry. Każde dziecko podchodzi do sprzedawcy i prosi o książkę. Płaci swoimi żetonami. Późnej można przeprowadzić zabawę z wykorzystaniem monet.

5. Ćwiczenie grafomotoryczne

ćwiczenie grafomotoryczne

6. Karta pracy Karta pracy nr 2

Na zakończenie dnia, można dziecku przeczytać jego ulubiona książkę na dobranoc.