Temat dnia : Moi rodzice są wspaniali. 

Czwartek 21.05

  1. Rodzic pokazuje dziecku zdjęcia dotyczące swojej rodziny  np. z różnych wspólnych wyjazdów oraz spotkań rodzinnych. Opowiada dziecku o poszczególnych członkach  rodziny – utrwala ich imiona oraz omawia ich wygląd (w miarę możliwości w języku polskim i języku angielski). Dziecko na podstawie własnych obserwacji opowiada własnymi słowami kto jest kto i jaką pełni funkcję w ich rodzinie. Rozwijanie pamięci wzrokowej.
  2. Rodzic wręcza dziecku białą kartę z bloku A4 oraz kredki lub pastele. A zadaniem dziecka jest w miarę możliwości narysować poszczególne osoby, które w wcześniej dziecko wymieniło i omówiło ( rozwijanie inwencji twórczej oraz kreatywności).
  3. Zabawa ruchowa pt. „Wysoki, niski”. Dziecko biega truchcikiem po dywanie, a na hasło rodzica – niski (kuca), następnie znów wstaje i zaczyna biegać, kiedy rodzic powie hasło – wysoki (dziecko wspina się na paluszkach i wyciąga wysoko rączki do góry). Kilkukrotne powtórzenie sekwencji.
  4. Rodzic pokazuje dziecku literkę „T” (wielką i drukowaną) oraz wyraz Tata – analiza i synteza wyrazu.
  5.  „Odbicie w lustrze” – zabawa naśladowcza. Rodzic pokazuje dziecku własnym ciałem określone  ruch lub figury, a zadaniem dziecka jest je w miarę możliwości powtórzyć.
  6. Jeśli to jest możliwe – cała rodzina idzie na spacer po najbliższej okolicy. Budowanie pozytywnych emocji oraz wzmacnianie więzi rodzinnych np. po przez wspólne śpiewanie piosenek podczas spacerowania.

Karty pracy dla chętnych rodzina