Temat dnia: To co pływa, gryzie, piszczy.
Wtorek 26.06.
- Rozmowa kierowana przez rodzica na temat swojego ulubionego pupila – zwierzątka jeśli dziecko posiada lub ulubionej zabawki – maskotki. dziecko ćwiczy samodzielne wypowiedzi na dany temat.
- „Nasi pupile” – rozwiązywanie zagadek Tomasza Jabłońskiego.
Któż to ma te piórka takie kolorowe?
Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?
Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,
Jeśli mieszka w klatce, to pewnie…. (papuga)
Kosmate futerko,
Oczka jak paciorki,
W bębenku wciąż biega,
Podobne do norki. (chomik)
Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.
Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)
Pełne wody-lecz nie morze,
Rybki ma – lecz nie jezioro, zanim spać się dziś położysz
Pokarm wsyp, będzie wesoło. (akwarium)
Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,
Podwójny ma język, na drzewa się wspina. (wąż)
- Zabawa matematyczna pt. „Skarby”. Rodzic rozkłada na dywanie dowolne zabawki (zakres 10). Zadaniem dziecka jest przeliczenie ich w języku polskim i języku angielskim oraz wyszczególnienie określonych cech szczególnych jak np. kolor, kształt lub jak można tego użyć podczas zabawy – samochód, lalka czy miś.
- „Z ręki do ręki” – zabawa dydaktyczna – zagadki. Rodzic usprawnia koordynację rąk u dziecka oraz małą motorykę. Dziecko zamyka oczy, a rodzic wręcza mu do ręki daną zabawkę, a zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to jest i w jaki sposób możemy się nim bawić.
- „Kotki piją mleko” – zabawa ruchowa. Doskonalenie koordynacji ruchowej podczas czworako wania . Usprawnienie mięśni języka.
- Rodzic pokazuje dziecku literkę „P” (wielką i drukowaną) oraz wyraz pies – analiza i synteza wyrazu.
- „Spacer węża” – zabawa ruchowa. Usprawnienie aparatu artykulacyjnego – oddechowego (wydłużenie fazy wydechu).
- Spacer po najbliższej okolicy – obserwacja zmieniającej się przyrody.
Karty pracy dla chętnych polacz-w-pary-1-kol polacz-w-pary-10-kol polacz-w-pary-11-kol