Temat dnia: To co pływa, gryzie, piszczy. 

Wtorek 26.06.

  1. Rozmowa kierowana przez rodzica na temat swojego ulubionego pupila – zwierzątka jeśli dziecko posiada lub ulubionej zabawki – maskotki. dziecko ćwiczy samodzielne wypowiedzi na dany temat.
  2. „Nasi pupile” – rozwiązywanie zagadek Tomasza Jabłońskiego.

    Któż to ma te piórka takie kolorowe?

    Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?

    Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,

    Jeśli mieszka w klatce, to pewnie…. (papuga)

    Kosmate futerko,

    Oczka jak paciorki,

    W bębenku wciąż biega,

    Podobne do norki. (chomik)

    Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.

    Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)

    Pełne wody-lecz nie morze,

    Rybki ma – lecz nie jezioro, zanim spać się dziś położysz

    Pokarm wsyp, będzie wesoło. (akwarium)

    Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,

    Podwójny ma język, na drzewa się wspina. (wąż)

  3. Zabawa matematyczna pt. „Skarby”. Rodzic rozkłada na dywanie dowolne zabawki (zakres 10). Zadaniem dziecka jest przeliczenie ich w języku polskim i języku angielskim oraz wyszczególnienie określonych cech szczególnych jak np. kolor, kształt lub jak można tego użyć podczas zabawy – samochód, lalka czy miś.
  4. „Z ręki do ręki” – zabawa dydaktyczna – zagadki. Rodzic usprawnia koordynację rąk u dziecka oraz małą motorykę. Dziecko zamyka oczy, a rodzic wręcza mu do ręki daną zabawkę, a zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to jest i w jaki sposób możemy się nim bawić.
  5. „Kotki piją mleko” – zabawa ruchowa. Doskonalenie koordynacji ruchowej podczas czworako wania . Usprawnienie mięśni języka.
  6. Rodzic pokazuje dziecku literkę „P” (wielką i drukowaną) oraz wyraz pies – analiza i synteza wyrazu.
  7. „Spacer węża” – zabawa ruchowa. Usprawnienie aparatu artykulacyjnego – oddechowego (wydłużenie fazy wydechu).
  8. Spacer po najbliższej okolicy – obserwacja zmieniającej się przyrody.

Karty pracy dla chętnych polacz-w-pary-1-kol polacz-w-pary-10-kol polacz-w-pary-11-kol