Temat dnia: W górach.

Poniedziałek 08.06.2020

  1. „Polskie krajobrazy” – rodzic pokazuje dziecku, krótkie filmiki ukazujące piękno różnych zakątków naszego kraju np. gór, morza, Mazur w raz z krótkim omówieniem (YouTube).

         

  1. Następnie rodzic zadaje dziecku pytania, co zapamiętało? Czym się charakteryzuje krajobraz górski, a czym morski? W jaki sposób możemy spędzić wolny czas ma Mazurach , czyli co możemy robić nad jeziorem? Jakie miejsce na wypoczynek byś wybrał/wybrała- jeziora, góry czy może? Rozwijanie przez dziecko samodzielnych wypowiadania się na dany temat.
  2. Zabawa ruchowa pt. „Skok kozicy” – zabawa z elementami podskoku. Rodzic rozkłada kilka wybranych zabawek przez siebie na dywanie. Następnie na hasło np. auto – dziecko staje obok auta, na hasło lalka – dziecko staje obok auta itp. Na zakończenie zabawy rodzic prosi – podskakując stań za lalką, podskakując stań przed autem…(inwencja twórcza rodzica). Dziecko utrwala sobie położenie różnych przedmiotów w przestrzeni oraz prawą i lewą stronę.
  3. Rodzic czyta dziecku wiersz pt. „Góry” J. Porazińskiej. Rozmowa na temat wiersza.                                                                                                                                               Góry, nasze góry                                                                                                   Hale, nasze hale                                                                                                     Kto was zna, tak dobrze                                                                                         jak my, górale!                                                                                                      Góry, nasz góry!                                                                                                     Wy , wysokie szczyty!                                                                                             Kto was przewędrował?                                                                                         Góral rodowity.                                                                          Rodzic zadaję dziecku pytanie związane z pojęciami np. hale, góry, szczyt?
  4. Rodzic pokazuję dziecku literę „G” (wielką i drukowaną), a także wyraz góry – analiza i synteza.
  5. Spacer po najbliższej okolicy miejsca swojego zamieszkania, obserwacja zmieniającej się przyrody .

Kolorowanki dla chętnych kolorowanka góry kolorowanka morze