Temat dnia : Tęczowy świat.
- Rodzic zapoznaje dziecko z wierszem pt. „Tęcza” autor W. Słobodnika. „Tęcza” Czy to łuk promienny jarzy się nad laskiem? lśni czerwonym blaskiem? Czy świetlista brama lśni czerwonym blaskiem? Czy to wstążka jasna? w powietrzu wisząca, siedmioma barwami na dzieci patrząca? Nie to kropla deszczu cała wykąpana tam nad laskiem wzeszła tęcza malowana. Deszczyku, deszczyku Jesteś jak czarodziej bo po tobie tęcza siedmiobarwna wschodzi. Ile dni w tygodniu, tyle barw lśni w tęczy. Będzie dobry tydzień, tęcza za to ręczy. Rozmowa rodzica na temat treści wiersza w formie zadawania pytań. Rozwijanie pamięci słuchowej u dziecka. Kiedy powstaje tęcz? Jakie kolory w niej występują? W jakiej porze roku możemy najczęściej zaobserwować tęczę?
- „Robimy tęczę” – zajęcia z wodą (eksperyment). Rodzic nalewa do przejrzystego szklanego dzbanka wody oraz szykuje miskę. Następnie czeka , aż słoneczko wyjdzie i zaczyna pomału przelewać wodę z dzbanka do miski – dziecko obserwuje jakie kolory widzi. Rozwijanie swobodnych oraz samodzielnych wypowiedzi dziecka na dany temat.
- Zabawa orientacyjno – porządkowa pt., „Gra w kolory”. Rodzic rozsypuje wda rodzaje klocków dziecku na dywanie, a zadaniem dziecka jest je posegregować w odpowiedni sposób np. wg koloru, kształtu oraz wielkości.
- Zabawa ruchowa pt. „Wiatraczki”. Dziecko siada na dywan, następnie rodzic wypowiada hasło – wiatraczki. Dziecko wstaje, wspina się na paluszki, unosi raczki do góry i obraca dłońmi raz w jedną stroną , a raz w drugą. Po chwili siada z powrotem na dywan (kilkukrotne powtórzenie zadana).
- „Kolorowy taniec” – zabawa taneczna z rodzice przy piosence pt. „Lato, lato…” (YouTube). Inwencja twórcza rodzica.
- Zajęcia relaksacyjne przy ulubionej bajce lub części opowiadania. Rodzic czyta dziecku.