Temat : Skąd się bierze sól.

  1. Rodzic siada z dzieckiem na dywanie, a następnie bierze do ręki różne gatunki soli np. grubą w kolorze różowym, sybką w kolorze białym. Następnie odrobinę podaje dziecku. Zadaniem dziecka jest opowiedzieć własnymi słowami jaka jest różnicza między jedną, a drugą. Dziecko po przez własne doświadczenia uczy się prawidłowo wypowiadać na określony temat. Kształtowanie u dziecka pamięci wzrokowej.
  2. Zadanie dla rodzica. Wymieszanie z sobą soli, mąki oraz wody, aby powstała masa solna (1 kg mąki, 1 kg soli drobnej soli oraz odrobinę wody, aby uzyskać jednolitą masę). Zadaniem dziecka przy pomocy rodzica jest ulepienie z tej masy dowolnej formy, która będzie przypominać skamieliny z czasów kiedy istniały z. Po wyschnięciu dziecko może pomalować tą formę farbą – inwencja twórcza dziecka.
  3. „Skąd sie bierze sól w Polsce” Historia kopalni soli w Wieliczce – rozmowa  rodzica z dzieckiem na podstawie filmu dla dzieci (Google). Dziecko ćwiczy swobodne wypowiedzi na określony temat,pamięć wzrokową oraz logiczne myślenie.
  4. Zabawa ruchowa pt. „Niski, wysoko…” Rodzic klaszcze w ręce, a dziecko biega po dywanie na paluszkach. Następnie na hasło : wysosko – podnosi ręce do góry, a na hasło : nisko – kuca na dywanie (kilkukrotne powórzenie zadania).
  5. „Do czego potrzebna nam jest sól…?” Rodzic rozmawia z dzieckiem na podstawie ich własnych doświadczeń.