Temat : Pisanki, kraszanki.

  1. Rodzic pokazuje dziecku wcześniej ugotowane na twardo 6 jajek (razem z skorupką nie obiera ich). W miarę możliwości rodzic tłumaczy dziecku znaczenie jajek w związku z świętami wielkanocnymi. Następnie prosi dziecko o przeliczenie ich w j. pol. i j. ang. Dziecko ćwiczy samodzielne wypowiedzi na określony temat.
  2. Praca plastyczna pt. „Kolorowe pisanki”. Rodzic szykuje farbki do malowania – 3 kolory (zieloną, czerwoną oraz żółtą) oraz średniej grubości pędzelek do malowania. Następnie prosi dziecko, aby je pomalowało zgodnie z jego poleceniem tzw. 2 na zielono, 2 na czerwono oraz 2 na żółto. Na zakończenie rodzic prosi, aby dziecko pogrupowało jajka według koloru  (3 zbiory).
  3. Zabawa ruchowa do piosenki pt. „Spring is here…” – utrwalenie znaczenia określonych słówek oraz całej piosenki. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej u dziecka przy jednoczesnym śpiewaniu.
  4. Zabawa zręcznościowa pt. „Wędrująca pisanka”. Po odczekaniu kiedy farba na jajku wyschnie rodzic rozkłada na dywanie sznurki w kształcie koła różnej wielkości. Następnie rodzic prosi dziecko, aby położyło jajko na dywanie i w miarę możliwości zaczęło kulać tak , aby trafić w poszczególne koło. Dziecko zaczyna zabawę od największego koła do najmniejszego. Na zakończenie dziecko przelicza ile razy udało mu się trafić do celu (w j. pol. i j. ang).
  5. Zajęcia relaksacyjne. Rodzic czyta dziecku bajkę pt. „Brzydkie kaczątko”. Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat tego, co dziecko zapamiętało (dziecko ćwiczy skupienie uwagi oraz koncentracji).
  6. Zabawa ruchowa pt. ” Kwiatki na łące”. Dziecko biega na paluszkach po dywanie i  na hasło rodzica „Kwiatki na łące” zatrzymuje się, a następnie wyciąga wysoko rączki i paluszki do góry (zabawa pobudzająco – hamująca).