Temat : Wielkanocne zwierzątka.

  1. „Wielkanocne zwierzątka” – zabawa dydaktyczna. Rodzic w miarę możliwości szykuje sylwet poszczególnych zwierząt np. zajączka, baranka i kurczaka w trzech różnych wielkościach i dwóch kolorach – czarnym i białym oraz dwie kartki z bloku A4 – białą i czarną. Następnie rozkłada te kartki na dywanie przed dzieckiem razem z tymi sylwetami zwierzątek. Rodzic prosi, aby dziecko  dopasowało odpowiednio kolor kartki do koloru zwierzątka oraz prosi o ułożenie według danej wielkości np. od największego do najmniejszego lub odwrotnie.
  2. Zabawa ruchowa pt. „Wesoły zajączek”. Dziecko z nóżki na nóżkę biega po dywanie , a rodzic klaszcze w dłonie. Następnie rodzic wypowiada hasło – „Wesoły zajączek”, a dziecko kuca na dywan i zaczyna podskakiwać jak zajączek, jednocześnie uśmiechając się do rodzica i wypowiadając słowo – happy, happy, happy….
  3. „Kurczątko” – praca plastyczna. Rodzic w miarę możliwości szykuje po wycinane już wcześniej 2 kółka o różnej średnicy – 7 cm oraz 4 cm w kolorze żółty oraz obok kartkę z wykonanym już gotowym kurczakiem. Następnie rodzic wręcza dziecku zieloną kartkę z bloku A4, wcześniej powycinane już kółka oraz klej. Rodzic tłumaczy dziecku, aby według poniższego wzoru ułożyło i przykleiło do kartki swojego kurczaka oraz w miarę możliwości o dorysowanie  brakujących elementów. Podaję przykład pracy plastycznej:
  4. Zabawa ruchowa pt. „Pada deszczy – świeci słoneczko…” Rodzic pokazuje dziecku ruchem własnego ciała jak pada deszczy, a jak świeci słoneczko. Następnie prosi dziecko, aby w miarę możliwości powtarzało tak samo (kilkukrotne powtórzenie zadania). Zabawa naśladowcza oraz dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo – ruchową.
  5. Rodzic włącz dziecku krótką bajkę pt. „Kubuś – Wielkanoc – bajka dla dzieci” Następnie wraz z dzieckiem omawia treść  bajki oraz dziecko własnymi słowami opowiada to, co zdążyło zapamiętać. Rozwijanie przez dziecko aparatu artykulacyjnego, swobodnych wypowiedzi na określony temat oraz pamięci wzrokowej.