Temat : Śmingus – dyngus.
- Zabawa badawcza pt. „Mokre zabawy”. Rodzic siada z dzieckiem na dywanie. Następnie stawia przed nim dwie szklanki wypełnione do połowy wodą – w jednym jest czysta woda, a w drugim kolorowa (rodzic rozpuścił odrobinę kolorowych farb). Prosi aby dziecko własnymi słowami opowiedziało co wodzi, oraz jaka jest różnica między jedną wodą , a drugą. Na zakończenie rodzic bierze do ręki trzy waciki i jeden moczy w czystej wodzie, drugi w kolorowej oraz suchy i wręcza dziecku. Zadaniem dziecka jest za pomocą swoich zmysłów – dotyku oraz wzroku określić różnicę między nimi, oraz swoimi słowami opisać, co to znaczy gdy coś jest mokre (dziecko rozwija swoją wyobraźnię oraz twórcze myślenie).
- Zabawa ruchowa pt. „Kwiatki na łące”. Rodzic klaszcze w dłonie, a dziecko podskakuje z nóżki na nóżkę wesoło po dywanie. Następnie rodzic przestaje klaskać i wypowiada słowa – „Kwiatki za łące” , to dziecko kuca na dywan i zaczyna naśladować ruchem swojej rączki jak potrafi zrywać kwiatki (kilkukrotne powtórzenie zabawy). Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej u dziecka.
- Praca plastyczna pt. „Kolory wiosny” (malowanie farbami). Rodzic siada z dzieckiem do stołu i wręcza mu kolorowe farbki do malowania, pędzel oraz kubeczek z wodą oraz białą kartkę A4. Zadaniem dziecka jest w miarę swoich możliwości namalowanie z pamięci kolorowych wiosennych kwiatków, które możemy zauważyć na wiosennej łące. Rodzic w trakcie gdy dziecko zaczyna swoją pracę – malowanie może podpowiadać mówiąc np. pamiętaj jakiego koloru jest trawa…, czy pamiętasz, że przebiśniegi są białe, krokusy fioletowe, a żonkile żółte..? (Rodzic przypomina dziecku nazwy, kolory oraz wygląd poszczególnych odmian wiosennych kwiatów, aby ułatwić dziecku malowanie). Rozwija u dziecka pamięci wzrokowej oraz kreatywnego i twórczego myślenia.
- Rodzic włącza dziecku krótki film pt. „Śmingus Dynguś” (google). Na zakończenie rodzic rozmawia z dzieckiem na temat tego, co zapamiętało jeśli chodzi o tradycję związaną z tzw. „Lanym poniedziałkiem”. Dziecko ćwiczy pamięć wzrokową oraz zdolność skupienia uwagi.