Ogólne cele opiekuńczo – wychowawczo– dydaktyczne:

 

– Zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustracje

– Przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracanie stron, oglądanie tekstu;

– Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

– Tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci;

– Wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,

– Zachęcanie do kilku zdaniowych wypowiedzi na temat baśni

– Rozpoznawanie bohaterów baśni

– Rozwijanie sprawności całego ciała w toku zabaw ruchowych

– Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu.

– Poznanie ozdób karnawałowych

– Rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– Tworzenie własnych kompozycji z wykorzystaniem figur geometrycznych

– Zapoznanie z nazwami tygodnia

– Zapoznanie z wagą szalkową

– Rozwijanie wyobraźni

– Rozwijanie twórczej wyobraźni muzycznej podczas improwizacji rytmicznych, tanecznych i wokalnych

– Wzbogacanie wiedzy o instrumentach muzycznych

– Rozwijanie słuchu muzycznego przez określenie cech utworów muzycznych, np. tempa, dynamiki

– Kształtowanie kultury odbioru muzyki

Wiersz:

 

Pierwszy palec to jest kciuk,

Drugi robi stuk, stuk, stuk.

To jest długi trzeci palec, czwarty mniejszy, piąty- malec.

Dłoń ma razem palców pięć.

Policz z nami, gdy masz chęć.