Ogólne cele opiekuńczo – wychowawczo– dydaktyczne:
– Zwracanie uwagi na budowę książki: okładkę z tytułem i nazwiskiem autora, ilustracje
– Przestrzeganie zasad korzystania z książek: odwracanie stron, oglądanie tekstu;
– Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
– Tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci;
– Wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
– Zachęcanie do kilku zdaniowych wypowiedzi na temat baśni
– Rozpoznawanie bohaterów baśni
– Rozwijanie sprawności całego ciała w toku zabaw ruchowych
– Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu.
– Poznanie ozdób karnawałowych
– Rozwijanie umiejętności klasyfikowania
– Tworzenie własnych kompozycji z wykorzystaniem figur geometrycznych
– Zapoznanie z nazwami tygodnia
– Zapoznanie z wagą szalkową
– Rozwijanie wyobraźni
– Rozwijanie twórczej wyobraźni muzycznej podczas improwizacji rytmicznych, tanecznych i wokalnych
– Wzbogacanie wiedzy o instrumentach muzycznych
– Rozwijanie słuchu muzycznego przez określenie cech utworów muzycznych, np. tempa, dynamiki
– Kształtowanie kultury odbioru muzyki
Wiersz:
Pierwszy palec to jest kciuk,
Drugi robi stuk, stuk, stuk.
To jest długi trzeci palec, czwarty mniejszy, piąty- malec.
Dłoń ma razem palców pięć.
Policz z nami, gdy masz chęć.