Założenia dydaktyczno- wychowawcze:

– poznanie pojęcia „kosmos”, „układ słoneczny, „planety”

– poszerzanie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc)

– zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodami (astronom, astronauta)

– rozwijanie umiejętności plastycznych, technicznych i grafomotorycznych

– kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu

– rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich

– kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę

– utrwalanie poznanych liter

– poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni

– doskonalenie czynności matematycznych

– poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki

– kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody

– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej

– kształtowanie umiejętności prowadzenia tabeli pogodowej

– zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru

– poznanie różnych gatunków ptaków i głosami, które wydają

– zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy

– poszerzanie wiedzy na temat narzędzi ogrodniczych oraz cebul kwiatów

– zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych ogrodniczych czynności, które wynikają z kalendarza i praw natury

– budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę

– poznanie zachowań proekologicznych

– poszerzanie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać

– zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii

– doskonalenie przeliczania i pomiaru długości

– utrwalanie pojęcia „recykling”