Założenia dydaktyczno- wychowawcze:
– poznanie pojęcia „kosmos”, „układ słoneczny, „planety”
– poszerzanie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc)
– zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodami (astronom, astronauta)
– rozwijanie umiejętności plastycznych, technicznych i grafomotorycznych
– kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
– rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich
– kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania ich na półkę
– utrwalanie poznanych liter
– poszerzenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni
– doskonalenie czynności matematycznych
– poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki
– kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody
– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
– kształtowanie umiejętności prowadzenia tabeli pogodowej
– zapoznanie z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru
– poznanie różnych gatunków ptaków i głosami, które wydają
– zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy
– poszerzanie wiedzy na temat narzędzi ogrodniczych oraz cebul kwiatów
– zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych ogrodniczych czynności, które wynikają z kalendarza i praw natury
– budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę
– poznanie zachowań proekologicznych
– poszerzanie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać
– zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii
– doskonalenie przeliczania i pomiaru długości
– utrwalanie pojęcia „recykling”