Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze kwiecień

  1. 1.     Wiosenne powroty.
  2. 2.     Wielkanoc.
  3. 3.     Wiosna na wsi.
  4. 4.     Dbamy o przyrodę.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

DZIECKO:

  • Rozpoznaje i nazywa wybrane ptaki.
  • Omawia życie pta­ków wiosną (budowanie gniazd).
  • Dolicza do podanej liczby elementów i odlicza od podanej liczby elementów (o jeden element więcej lub o jeden element mniej).
  • Wykonuje ćwiczenia ortofoniczne.
  • Wykonuje proste obliczenia na podstawie obrazków.
  • Tworzy przeczenia do podanych określeń przymiotnikowych.
  • Kończy rozpoczęte zdanie według własnego pomysłu.
  • Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
  • Uważnie słucha odgłosów przyrody.
  • Wie, co powinno się znaleźć w wielkanocnym koszyku.
  • Zakłada hodowlę rzeżuchy.
  • Poznaje symbole świąteczne.
  • Wskazuje różnice i podobieństwa między obrazkami.
  • Lepi jajka z masy solnej.
  • Uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych przy piosence.
  • Wie, jak można chronić przyrodę.
  • Wie, jak segregować śmieci.
  • Wyjaśnia, jak należy zachowywać się w lesie i dbać o niego.
  • Uczestniczy w zabawach twórczych z gazetami.
  • Reaguje w ustalony sposób na przerwę w muzyce.
  • Liczy na konkretach do 10
  • Rysuje po śladach.
  • Poznaje otoczenie za pomocą zmysłu węchu, rzeczy – za pomocą dotyku.
  • Dzieli kwiaty na cięte i doniczkowe.

Piosenka ,,Zielona wiosna”

  1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
    i coś do ucha sobie szeptały.
    Ref. Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum,
    kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum. BIS
    2. Przyleciał bociek, usiadł na płocie
    i do drugiego boćka klekoce.
    Ref. Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,
    kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle. BIS
    3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
    i przetłumaczył na ptasie trele.
    Ref. Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
    ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
    Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
    wiosna, wiosna, jest już wśród nas.