Założenia dydaktyczno – wychowawcze:

  1. Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej.
  2. Na dany temat wypowiada się w sposób logiczny, zrozumiały, stara się uzasadniać swój wybór.
  3. Utrwalanie  znaczenia symboli narodowych.
  4. Usprawnianie aparatu mowy z zakresu ” Gimnastyki buzi i języka”
  5. Dzieli się z innymi swoimi zabawkami.
  6. Omówienie znaczenia segregacji odpadów i dla czego trzeba dzielić je na kolory.
  7. Posługuje się pojęciami : wysoki, niski w j.polskim i j, angielskim.
  8. Różnicuje wysokości przedmiotów: wyższy, niższy, taki sam w j.polskim i j.angielskim.
  9. Odczytuje znaki odnoszące się do celu przedmiotów: gruby, cienki.
  10. Opowiada czym zajmuję się Weterynarz i Krawcowa.
  11. Realizuje rytm podany przez nauczyciela.
  12. Doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi, stojąc na jednej nodze.
  13. Rozwijanie zainteresowań światem roślin i zwierząt.
  14. Kształtowanie postawy szacunku dla roślin i zwierząt.
  15. Budzenie zainteresowania książka i czytaniem.
  16. Przygotowanie występu z okazji Dnia mamy i taty.
  17. Motywowanie do interesowania się życiem rodziny i uczestniczenia w nim.

Nauka Piosenki: 

„Ekologia” 

Ekologia – słowo znane,
W całym świecie powtarzane.
Znaczy, by nie było śmieci
i świat czysty miały dzieci.
Kto chce chronić środowisko
Musi o nim wiedzieć wszystko
Więc dlatego dziś się uczmy
Jak najlepiej chronić je.

Mrówka, ptak, czy jakieś zwierzę,
Czysty domek chce mieć przecież.
A gdy tylko patrzy wkoło,
To co widzi? Wszędzie śmieci,
Więc z przyrodą żyjmy w zgodzie
I od święta i na co dzień.
Każdy śmieć do kosza włóż
Wtedy czysto będzie już!