Założenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy przedszkolnej.
- Na dany temat wypowiada się w sposób logiczny, zrozumiały, stara się uzasadniać swój wybór.
- Utrwalanie znaczenia symboli narodowych.
- Usprawnianie aparatu mowy z zakresu ” Gimnastyki buzi i języka”
- Dzieli się z innymi swoimi zabawkami.
- Omówienie znaczenia segregacji odpadów i dla czego trzeba dzielić je na kolory.
- Posługuje się pojęciami : wysoki, niski w j.polskim i j, angielskim.
- Różnicuje wysokości przedmiotów: wyższy, niższy, taki sam w j.polskim i j.angielskim.
- Odczytuje znaki odnoszące się do celu przedmiotów: gruby, cienki.
- Opowiada czym zajmuję się Weterynarz i Krawcowa.
- Realizuje rytm podany przez nauczyciela.
- Doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi, stojąc na jednej nodze.
- Rozwijanie zainteresowań światem roślin i zwierząt.
- Kształtowanie postawy szacunku dla roślin i zwierząt.
- Budzenie zainteresowania książka i czytaniem.
- Przygotowanie występu z okazji Dnia mamy i taty.
- Motywowanie do interesowania się życiem rodziny i uczestniczenia w nim.
Nauka Piosenki:
„Ekologia”
Ekologia – słowo znane,
W całym świecie powtarzane.
Znaczy, by nie było śmieci
i świat czysty miały dzieci.
Kto chce chronić środowisko
Musi o nim wiedzieć wszystko
Więc dlatego dziś się uczmy
Jak najlepiej chronić je.
Mrówka, ptak, czy jakieś zwierzę,
Czysty domek chce mieć przecież.
A gdy tylko patrzy wkoło,
To co widzi? Wszędzie śmieci,
Więc z przyrodą żyjmy w zgodzie
I od święta i na co dzień.
Każdy śmieć do kosza włóż
Wtedy czysto będzie już!