Przyszła wiosna

1. Spacer badawczy po okolicy do pobliskiego parku lub lasu w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny: topniejącego śniegu, pierwszych pączków na drzewach, pierwszych źdźbeł nowej trawy, zapachów wiosennej przyrody, zwierząt, w tym owadów.
2. Wykorzystanie spaceru do edukacji matematycznej: które drzewo jest najwyższe, które ma najgrubszy pień, które ma najwięcej konarów, ile drzew lub krzewów znajduje się na lewo od ciebie, ile na prawo, policz kamyki na ścieżce, pierwsze pączki itd.
3. Rozmowa kierowana – „Po czym poznajemy wiosnę?”, „Jak szybko zachodzą te
wszystkie zmiany?”, „Dlaczego wiosna jest po zimie, a po wiośnie następuje lato?”.
Filozofowanie z dziećmi: po co są pory roku i wszystkie te zmiany?
4. Zajęcia plastyczno-techniczne: przygotowywanie sukni pani Wiosny – tworzenie przestrzennych kwiatów (wykorzystanie techniki origami), które następnie zostaną przez dzieci zakomponowane i przyklejone na sukni narysowanej na dużym arkuszu.
5. Zakładanie własnych hodowli roślin: rzeżuchy, prowadzenie obserwacji, dbanie o hodowlę, prowadzenie mini dzienniczka, gdzie dziecko rysuje, czy nawodniło hodowlę, czy są jakieś zmiany.          6. . Zabawa w rytmy – ustawiamy ilustracje kwiatów w określonej kolejności (np. 2 kwiaty jednego typu, 3 drugiego, 1 trzeciego) i prosimy dzieci o kontynuację rytmu.
7. Zabawy logopedyczno – językowe: „Czy znasz roślinę/kwiat/warzywo/owoc na literę…”,
„Wymień wszystkie rośliny, jakie znasz, na literę »u«, »k«, »n« itd.”

Ciekawość poznawcza dziecka w tym wieku jest bardzo duża, warto więc zostawić w zajęciach duży margines przestrzeni na samodzielne pomysły dziecka, szczególnie przy zakładaniu hodowli i prowadzeniu obserwacji.

Wiosenne karty pracy:

Wiosenne karty pracy

litery- pisanie po śladzie (1)

wprowadzanie liter- czytanie met sylabową

karty pracy 1