Temat dnia : Zwierzęta gospodarskie.
Wtorek 14.04. 2020
- „Ssaki”oglądanie krótkiego filmu oraz ilustracji w książkach przedstawiające różne zwierzęta gospodarskie np. kura, kogut, krowa oraz świnkę.
Rozmowa kierowana przez rodzica dotycząca cech charakterystycznych każdego z tych zwierząt. Dziecko ćwiczy samodzielne wypowiedzi na określony temat – rozwijanie logicznego myślenia oraz aparatu artykulacyjnego u dziecka. Zwrócenie uwagi na sposób odżywiania się ssaków tuż po porodzie, nawiązanie do obserwacji dziecka, które mają młodsze rodzeństwo.
2. Zabawa ruchowa pt. „Zrób to rak nie rób tak”- zabawa bieżna. Rodzic pokazuje różne określone ruchy ciała np. chodzi jak kogut czy kura albo naśladuje odgłosy krowy lub świnki, a dziecko w miarę możliwości powtarza dane czynności i odgłosy.
- Praca plastyczna pt. „Mleko pijemy w górę rośniemy…” Rodzic wręcza kilka wybranych stron z gazet przedstawiających określone wyżej wymienione zwierzęta, a zadaniem dziecka jest odszukać tylko te zwierzęta, które dają nam mleko oraz wszystkie produkty mleczne. Następnie wycina je oraz układa w odpowiedni sposób np. krowa, mleko, produkty mleczne. Na zakończenie nakleja je na kartkę z bloku A4.
Oto przykładowe zdjęcie naszych zwierząt na wsi.
- Zajęcia matematyczne pt. „Ile odszukałeś zwierząt gospodarskich” oraz podział ich na dwa zbiory – wysokie i niskie (przeliczanie w języku polskim i języku angielskim zakres 10).
- Zabawa dydaktyczne pt. „Odszukaj kurę…?” Dziecko z pomocą rodzica określa położenie kury w przestrzeni np. kurka jest na kurniku, obok kurnika, za kurnikiem, przy kurniku itp…
- Zabawa ruchowa pt. Chodzi bocian szuka żabki…”Dziecko chodzi po dywanie podnosząc wysoko nogi, a na hasło rodzica „żabka” kuca (kilkukrotnie powtarzamy schemat działania).