Temat dnia : Zwierzęta gospodarskie.

Wtorek 14.04. 2020

  1. „Ssaki”oglądanie krótkiego filmu oraz ilustracji w książkach przedstawiające różne zwierzęta gospodarskie np. kura, kogut, krowa oraz świnkę.

 

Rozmowa kierowana przez rodzica dotycząca cech charakterystycznych każdego z tych zwierząt. Dziecko ćwiczy samodzielne wypowiedzi na określony temat – rozwijanie logicznego myślenia oraz aparatu artykulacyjnego u dziecka. Zwrócenie uwagi na  sposób odżywiania się ssaków tuż po porodzie, nawiązanie do obserwacji dziecka, które mają młodsze rodzeństwo.

2. Zabawa ruchowa pt. „Zrób to rak nie rób tak”- zabawa bieżna. Rodzic pokazuje różne określone ruchy ciała np. chodzi jak kogut czy kura albo naśladuje odgłosy krowy lub świnki, a dziecko w miarę możliwości powtarza  dane czynności i odgłosy.

  1. Praca plastyczna pt. „Mleko pijemy w górę rośniemy…” Rodzic wręcza kilka wybranych stron z gazet przedstawiających określone wyżej wymienione zwierzęta, a zadaniem dziecka jest odszukać tylko te zwierzęta, które dają nam mleko oraz wszystkie produkty mleczne. Następnie wycina je oraz układa  w odpowiedni sposób np.  krowa, mleko, produkty mleczne. Na zakończenie nakleja je na kartkę z bloku A4.

Oto przykładowe zdjęcie naszych zwierząt na wsi.

  1. Zajęcia matematyczne pt. „Ile odszukałeś zwierząt gospodarskich” oraz podział ich na dwa zbiory –  wysokie i niskie (przeliczanie w języku polskim i języku angielskim zakres 10).

  1. Zabawa dydaktyczne pt. „Odszukaj kurę…?” Dziecko z pomocą rodzica określa  położenie kury w przestrzeni np. kurka jest na kurniku, obok kurnika, za kurnikiem, przy kurniku itp…
  2. Zabawa ruchowa pt.  Chodzi bocian szuka żabki…”Dziecko chodzi po dywanie podnosząc wysoko nogi, a na hasło rodzica „żabka” kuca (kilkukrotnie powtarzamy schemat działania).