Dbajmy o środowisko – woda to skarb
1.Słuchanie zagadek jako wprowadzenie w tematykę. Dziecko słucha i odgaduje, o czym jest ta zagadka?
Służy do picia, służy do mycia, bez niej na Ziemi nie byłoby życia?
Latem w niej pływamy, zima po niej się ślizgamy?
Wartko płynie w lecie, a twardnieje w zimie. Kiedy kran odkręcisz, to rurami płynie.
- Jak możemy oszczędzać wodę?
Po obejrzeniu filmu dzieci wymieniają czynności, które pomogą oszczędzać wodę?
– zakręcanie kranu podczas mycia zębów,
– branie prysznica, zamiast kąpieli,
– dokręcenie kapiącego kranu,
– odkręcanie małej ilości wody podczas mycia rąk.
- Kropelki wody
– Dziecko liczy ile jest chmurek i kropelek na obrazku.
– Rysuje chmurki i kropelki po śladzie.
– Wykleja kropelki i chmurki kolorową bibułą (lub koloruje).