Temat dnia : Porządki w ogródku.

31.03. Wtorek

  1. „Praca w ogródku” zabawa naśladowcza z rodzicem. Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
  2. Rozmowa kierowana przez rodzica , która opisuje sytuacje w jaki sposób i czym możemy wykonać czynności związane z porządkami w ogródku. Nazywa określone narzędzia ogrodnicze np. łopata, grabki, , konewka.

  1. Zabawa ruchowe pt. „Sadzimy kwiatki”. Rodzic pokazuje dziecku ruchem ciała, wykonując skłony góra, dół. dziecko w miarę możliwości naśladuję ruchy rodzica. Zabawa naśladowcza.
  2. Spacer z rodzicem , obserwacja zmieniającej się przyrody.  Rodzic tłumaczy, że właśnie zaczęła się kolejna pora roku czyli Wiosna. Teraz właśnie wszystkie rośliny budzą się do życia.

Zachęcam do zrobienia karty pracy:

 

  1. Zabawa dydaktyczna pt.  „Sadzimy kwiatki”. Rodzic pokazuje swojemu dziecku doniczkę, ziemię oraz sadzonkę określonego kwiatka np. tulipana. Podczas pokazywania rodzic omawia dane określone czynności, które wykonuję . Wraz z swoim dzieckiem sadzi kwiatek w doniczce i podlewa.  Podkreśla, że woda jest nie zbędna do wzrostu rośliny. Przy okazji omawia znaczenie w wody, która jest nie zbędna do życia każdemu żywemu organizmowi.
  2. Zajęcia matematyczne. Posługiwanie się rodzica liczebnikami porządkowymi z zakresie 10. Dziecko w miarę możliwości powtarza za rodzicem , utrwala swoją wiedzę oraz ćwiczy pamięć.
  3. Utrwalenie słów oraz znaczenia piosenki pt. „Piosenka o sprzątaniu” ( pochodzi z płyty „Zdrowych dzieci”)
  4. Zabawy dowolne z rodzicem .