Temat dnia : Maszyny w gospodarstwie.

Wtorek 21.04

  1. „Maszyny rolnicze”- zabawy słownikowe. Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające różne dane maszyny, narzędzia i urządzenia służące rolnikowi w pracy np.. traktor, kombajn, siewnik, grabię, widły. Dzieci z pomocą rodziców dzielą ich na sylaby, a później za głoski. Rodzic razem z dzieckiem dobiera napisy do obrazka.

 

 

 

 

Traktor

Kombajn

Siewnik

Widły i grabie 

  1. „Słuchaj i rób”- dyktando matematyczne. Przeliczanie liczebnikami porządkowymi w zakresie 8. Rodzic  prosi dziecko , aby wykonywało wskazane czynności np. idziemy  8 kroków do przodu, 3 kroki w prawą stronę, a teraz 5 kroków w tył. Prawą ręką dotykamy lewego kolana, lewym łokciem dotykamy lewego kolana itp…Utrwalenie kierunków.
  2. „Nosimy worki”- zabawa ruchowa, naśladowcza. Rodzic wsypuje do jednego woreczka trochę cukru- trochę więcej, a w drugim trochę mąki-trochę mniej. Dziecko za pomocą rodziców przenosi je z jednego miejsca , na drugie mówiąc: lekkie, ciężkie. Dziecko stara się ruchem ciała pokazać przenoszony ciężar.
  3. „Gimnastyka buzi i języka”- zabawa logopedyczna.                                             „Mruczenie”- ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu ćwiczą.                        ” Masażyki „-  ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą: www…,opukiwanie nad dolną wargą: zzz …, opukiwanie klatki piersiowej: żżż…                                                                  „Wesołe usta”- ćwiczenia oddechowe o warg. Dziecko nabiera powietrza i stara się jak najdłużej wypowiedzieć sylabę : ma na wydechu, mogą przy tym poruszać wargami w prawą lub lewą stronę.
  4. Zabawa ruchowa pt. „Zwierzęta do domu”- gra- ścigana. Rodzic przypomina, że nie zawsze się wygrywa oraz kształtowanie zdrowej rywalizacji.
  5. Słuchanie wiersza pt. „Siano” D. Gellnerowej

Ładujemy sianem wóz-

jak trzeba –

wysoko,wysoko,

prawie do nieba.

I wchodzimy

na siano pachnące,

i nad głową

mamy złote słońce.

Wiatr za wozem

biegnie szybko w ślad,

a my z siana,

dzisiaj z góry

patrzymy na świat.

I jedziemy,

i jedziemy

gościńcem wesołym,

i wieziemy całą łąkę

do naszej stodoły.

-Rozmowa na podstawie wiersza: Co wieziono do stodoły?, Co to jest siano?, Czym przywieziono do stodoły siano? Jakie znacie urządzenia lub maszyny, które wykorzystuje rolnik w swojej pracy?

6. ” Zamieniam się w ptaszka”- dziecko chodzi po dywanie, a na hasło rodzica zamieniam się w ptaszka, dziecko biega na paluszkach po dywanie, machając rączkami jak skrzydełkami ptaszek (kilkukrotnie powtarzamy daną czynność).

Dla chętnych, rysuj obrazek po śladzie oraz pokoloruj rysunek.